Списанието
Изберете рубрика:
Познатите на хиляди клиенти супермаркети СВА преминават изцяло под бранда Бурлекс, поставяйки си два слогана, които ще са движещата сила за развитие на веригата: „Любимият ти СУПЕРмаркет“ и „СУПЕР е да сме до теб“.
Интервю с Петър Павленков, търговски директор и акционер в компанията.
Какви са плановете за развитие на верига магазини Бурлекс?
Плановете ни винаги са свързани с развитие, защото в нашия сектор не можем да си позволим да сме пасивни. Следваме потребителските тенденции, учим се от клиентите си всеки ден и се стараем да надграждаме.
Концепцията, която сме избрали е напред към ново зелено начало, носещо в себе си иновации не само във визията, а преход към по-модерно, по-достъпно и комфортно обслужване в обновените търговски зали. Компанията залага на функционален, свеж интериор, целящ да допринесе удобство, уют и практичност на клиентите при ежедневното им пазаруване.
Зеленото е заложено и в стратегията ни за опазване на околната среда. Стремежът на компанията е до края на 2030 година да използва все повече възобновяеми източници на енергия и да работи в посока към постепенно намаляване на изхвърляните емисиите от въглеродни газове. Насърчаваме използването на торбички за многократна употреба и такива, които са от рециклируеми материали. Предстоят ни нови проекти, свързани с разделното събиране на отпадъци, с които считаме, че бихме променили потребителските нагласи на клиентите и общата ни ангажираност към опазването на климата.
Стремежът ни е да се превърнем в „Любимият ти СУПЕРмаркет“ и да бъдем първият избор на клиентите като им предлагаме удобни локации, добро обслужване, богат продуктов асортимент, изгодни ценови предложения и кампании, защото „Любимият ти СУПЕРмаркет е с теб във всеки повод“.
Ще откриете ли на нови локации и къде?
Ние постоянно откриваме нови магазини, само през изминалата година отворихме 5 нови супермаркета Бурлекс. Тази година продължаваме с пълна сила ребрандирането на всички обекти СВА, а до края на годината трябва да отворим и още 4 съвсем нови локации.
В началото на март ни очаква откриване на нов обект в идеалния център на София - на бул. „Ал. Стамболийски“ 44. Търговският обект е разположен на 850 кв. м. търговска зала и предлага голям асортимент от основни храни, свежи плодове и зеленчуци, месо и месни деликатеси, щанд със здравословни храни, богат сектор от алкохолни напитки, включващ родни и вносни брандове, нехранителни продукти, подходящи за всяко домакинство и много разнообразен кулинарен щанд, изключително удобен за клиентите, живеещи и работещи в офисите на близо.
Колко нови обекта планирате да откриете до края на годината и с тях колко общо ще станат търговските обекти под бранда Бурлекс?
Планираме да открием 5 нови обекта през тази година, успоредно със започналото мащабно ребрандиране и реновиране на работещите към момента супермаркети под бранда СВА. До края на годината се надяваме да завършим успешно всички процеси по ребрандиране и модернизация на обектите, с което общия брой на супермаркетите Бурлекс ще надхвърли 80 в градовете София, Русе, Варна, Велико Търново, Дряново, Тутракан, Балчик, Каварна и други населени места от страната.
Полагаме усилия процесите по ребрандиране и модернизация да вървят плавно, без да пречим на клиентите в ежедневното им пазаруване, но и да изпипваме всеки детайл.
Ще променяте ли асортимента или ще продължите да предлагате познатите на вашите потребители стоки?
Всеки ден носи нова промяна за всеки от нас, както знаете в търговията промените са изключително динамични, затова и ние се опитваме да сме гъвкави и да откликваме бързо на променящите се нужди на нашите клиенти. Работим неуморно в тази посока, търсейки нови възможности, продукти и услуги, които да бъдат атрактивни и в същото време достъпни и удобни за тях.
Не предвиждаме кардинална промяна в асортимента си, но както до сега, внимателно подбираме сред много български и европейски производители, за да доставим на нашите клиенти качествена българска стока и конкурентни продукти на световно известни марки.
Ние сме българска верига и за нас е изключително важно да подкрепяме българските производители. Изградили сме здрави връзки с родните търговци на локално и регионално ниво. Част от мисията ни е да стимулираме българския бизнес и с това интервю, апелираме към всички малки и средни местни производители да се свързват с нас, за да си помагаме взаимно и да развиваме икономиката на страната.
Във връзка с модерния начин на живот планирате ли да разширите асортимента на свежите, премиум и веган продуктите, които предлагате в търговските обекти?
Вървим смело напред и в крак с новите потребителски изисквания и желания, отворени сме към новото, което предстои.
Във всички наши магазини има богати сектори за здравословно хранене, веган продукти, продукти за хора с диабет и др. Фреш категорията е тази, в която винаги има какво да се желае, какво ново или сезонно да предложи на клиента, така че продължаваме да работим усърдно в тази посока.
Мнението на клиентите е най-важната оценка за работата ни, затова винаги го търсим и ценим, дори то да не е положително. Освен че следим всички препоръки и коментари и се стараем да отговорим бързо на всеки клиент, самият аз много често лично говоря с наши клиенти и служители, изслушваме тяхното мнение и винаги се вслушваме в техните препоръките, забележки или предложения, които ни дават.
Ще развивате ли сегмента на собствените марки?
Продуктите със собствена марка се радват на добро търсене и разпознаване от клиентите, което ни мотивира да работим за увеличаване на асортимента. Разбира се, запазваме изначалната ни цел да съчетаваме оптимално съотношението цена-качество.
Планирате ли да предлагате възможност за онлайн поръчки на стоки от вашите магазини?
На този етап фокусът ни е насочен към ребрандирането на физическите обекти и откриването на нови, но сериозно обмисляме и проучваме възможността да разширим бизнеса и в онлайн пространството. В последните години онлайн търговията отбеляза рекордни ръстове в продажбите, което промени мисленето на всички в бранша и отвори вратите към едно още по-удобно и улеснено за клиентите пазаруване.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай