Списанието

Изберете рубрика:

 

Parkmart – новата перла в сърцето на София

Брой 6, юни 2021

Дата: 09.07.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Parkmart – новата перла в сърцето на София

През май в столицата отвори първия магазин от веригата премиум супермаркети Parkmart. Разположен в сърцето на София търговският обект впечатлява с разнообразието и различните продукти, които могат да се намерят там. А интериорният дизайн за миг те провокира да се зачудиш дали все още си в родината си, или пък машина на времето те е прехвърлила в някоя модерна западна столица.

За идеята, реализацията и бъдещите планове, разговаряме с Добромир Андонов, собственик на веригата супермаркети.

Разкажете малко повече за супермаркети Parkmart. Кога е открит първият магазин от този формат, колко са в момента, къде се намират?

Първият магазин е открит през февруари 2018 година във Варна. Беше идея, заредена предимно с ентусиазъм. Не знаехме дали проектът ще е успешен, но решихме да инвестираме и го направихме. Варна беше добра локация за подобен проект, за да видим дали ще се приеме, дали ще проработи идеята. В Бургас открихме магазина миналата година, а мястото, на което той се намира е наистина много атрактивно - на входа на „Морската градина”. През май открихме и магазина в София, който се намира в сградата на ЦУМ – също емблематична за столицата.

Защо решихте да инвестирате в премиум супермаркети?

Решихме да запълним тази ниша, защото осъзнахме, че когато искаме да си напазаруваме качествени и разнообразни продукти, не ги намирахме на едно място. Трябваше да обикаляме по специализирани фермерски магазини, магазини за вина, за сирена, както и за прясно българско месо, гурме телешки стекове от породите Блек Ангъс и Вагу и това отнемаше доста време. Така решихме, че е добра идея да съберем всички тези продукти на едно място, за да спестим време при пазаруването. И наистина, в нашия магазин могат да се намерят продукти, които никъде другаде ги няма.

Идеята беше да предложим нещо по-различно от големите търговски вериги. Да предложим и по-различно изживяване при пазаруването. Залагаме на зеления цвят, естественото дърво, музиката в търговските обекти, осветлението.

С какво се различава Parkmart от другите търговски обекти за търговия с бързооборотни стоки?

Най-вече с избора на партньори, с които работим. Разчитаме на най-добрите доставчици, които зареждат ТОП ресторантите в България. Това са доказани фирми, които държат на качеството и реномето си. От правилно избраните наши контрагенти идва и разнообразието от продукти – прясна риба, която ежедневно се докарва от Гърция, работим с една от най-добрите фирми за българско фермерско прясно месо, предлагаме и зрели 28 дни телешки стекове. Гурме стековете от Блек Ангъс и Вагу се доставят от най-добрите познавачи в бранша, като от тях получаваме и колбаси и месо от прасе „Иберико” - най-добрата испанска порода. Имаме богат асортимент от специални сирена, както от България, така и от цяла Европа. В нашата витрина за прясно приготвена храна ще намерите специалитети от българската и средиземноморска кухня и дори направено на място суши. Смея да твърдя, че само при нас можете да намерите такова голямо разнообразие от български фермерски продукти. Практически сме докарали фермите в града, с предложения от над 300 артикула. Много активно развиваме и зоната за био и диетични храни, чието търсене непрекъснато расте. За любителите на руската кухня работим в колаборация с руските супермаркети „Берьозка”. За истинските ценители на вината предлагаме над 800 вина, специално селектирани, включително и на български бутикови изби, които ние подкрепяме, работейки с тях.

А в така нар. „магазин в магазина” предлагаме висококачествени пури и високоалкохолни напитки от лимитирани серии. В подобен формат си сътрудничим и със So fresh и Cafemag, в магазина има щанд на пекарни „Пармаксъзов”.

Какви са плановете ви за развитие?

Плановете ни са да продължаваме да развиваме този формат магазини, защото все повече потребители започват да пазаруват от нас. До края на годината ще отворим още един супермаркет в столицата, а и планираме да открием магазин и в Пловдив.

Идеята ни не е да се преекспонираме с много магазини, а да търсим интересни локации в различните по-големи градове на страната.

Разкажете ни и за другия формат магазини, които управлявате ALDO?

ALDO, както знаете, са сезонни магазини. Те са разположени по Черноморието и в зимните курорти. За съжаление поради обстоятелствата и лошият туристически сезон равносметката е 70% спад в оборотите им, но пък за сметка на това градският формат магазини отбеляза ръст от 30%.

Как се отрази кризата с COVID-19 върху вашия бизнес?

Както и при всички останали. Хубавото беше, че ни провокира много бързо да започнем да предлагаме онлайн поръчки с доставка до адрес.

Предлагате ли онлайн доставки? Какви са наблюденията ви за пазаруването от този канал?

Да, развиваме онлайн пазаруването в трите града, в които присъстваме към момента – Варна, Бургас и София. Имаме разработено и мобилно приложение, откъдето също могат да се правят поръчки. Ние не само предлагаме качествена храна, защото сме убедени, че човек е това, с което се храни, но се грижим и за природата – всички доставки от онлайн магазина се извършват с електрически автомобили, които не замърсяват околната среда. Инициатива е част от цялостната ни концепция за промотирането на здравословен начин на живот и чиста природа. Към момента през онлайн поръчките преминава 10% от оборота ни, но сме убедени, че за в бъдеще ще расте.

И все пак трябва да подчертаем, че онлайн бизнесът е доста специфична сфера на работа, при която най-добре е да контролираш целия процес – от поръчката до доставката, за да гарантираш качество на услугата. Базата с данни на клиентите, която се натрупва с времето, също е много ценна за планирането на бъдещи активности.

Какви са прогнозите ви за развитието на търговията с бързооборотни стоки у нас?

Конкуренцията е голяма, но сме убедени, че българският потребител ще обръща все по-голямо внимание на това с какво се храни, ще търси качествени продукти, затова магазини като Parkmart ще бъдат посещавани от все повече купувачи.

За нас най-важното е да възпитаваме култура на потребление и да провокираме повече хора да помислят за здравето си и за това, с което се хранят. Качествената храна е ключът към доброто здраве.