Списанието

Изберете рубрика:

 

Водещ канал за продажба на кроасани са големите хранителни магазини

Брой 5, май 2021

Дата: 02.06.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Водещ канал за продажба на кроасани са големите хранителни магазини

 

За периода МАТ април 2020 – април 2021 година категорията „Кроасани” отбелязва спад в продажбите в обем и стойност, показват данните на агенцията за проучване на пазара NielsenIQ България”. В обем изменението е с -3,1%, а в стойност -4,5%.

Най-предпочитан е вкусът на какаовия крем, който държи 47% от продажбите на кроасани, но за разглеждания период отбелязва лек спад с около 2% в стойност, следват кроасаните с пълнеж от крем брюле и след това с комбинация от ягода и ванилия.

Кроасани се купуват най-често от големи и много големи хранителни магазини, които са с площ от 41 до 300 кв.м., следват супермаркетите, малките магазини и киоските.

 



 

Най-висок процент продажби в обем при единичните кроасани отбелязват продуктите с тегло под 70 г, след това се нареждат кроасаните с грамаж 71 и 90 г, следват между 91 и 120-грамовите, а най-малко предпочитани от купувачите са продуктите над 120 грама. Мини кроасаните в обем държат 12,5%.

Цените в категорията регистрират спад в обем с 1,5%, т.е. средната цена на килограм продукт е 8,85 лв., изчислено с промоциите.

Кроасаните на промоция генерират 68,6% от общите продажби, а топ пет марки в стойност подредени по азбучен ред са Belino, Chipicao, Gusto, 7 days, 22 Carats.


Мнения:

Няма промяна на пазара на кроасани

Николай Христозов, офис мениджър, „К ЕНД ДЖИ“

Как се развива пазарът на кроасани у нас в последната година?

Поне за нас пазарът е без промяна.

Увеличи ли се консумацията на този тип изделия по време на пандемията? 

През последните пет години имаше увеличение на консумацията, но  през последните две години по време на пандемията има паритет.

Кой е по-предпочитаният вид кроасани от българския потребител – с покритие или без?

Смятам, че потребителите предпочитат повече кроасани без покритие.

Кои са най-предпочитаните вкусове кроасани от потребителите у нас?

На база на потребителското търсене и нашите наблюдения можем да кажем, че най-предпочитаният вкус по отношение на пълнежа е какаовия крем спрямо плодовите ни пълнежи, които са с конфитюр ягода и с конфитюр зелена смокиня.


 

Търсят се кексчета без покритие и с пълнеж

Кристиян Анастасов, управител „Ден и Нощ“

Как се развива пазарът на кексчета у нас в последната година?

Наблюдаваме, че през последната година категорията бележи растеж.

Увеличи ли се консумацията на този тип изделия по време на пандемията?

Смятам, че пандемията доведе до увеличение на консумацията от страна на потребителите.

Кой е най-предпочитаният вид кексчета от българския потребител – с или без пълнеж, с или без покритие?

Най-предпочитани са кексчетата без покритие и с пълнеж.

Кой е най-предпочитаният вкус кексчета?

Наблюденията ни показват, че най-предпочитаните и търсени вкусове са с ванилия и какао.


 

Повишава се лоялността на потребителите към определени брандове кексчета

Пламена Богданова, продуктов мениджър „Победа“

Как се развива пазарът на кексчета у нас в последната година?

Пазарът на мини кексовете у нас расте с бавни, но стабилни темпове. Можем да кажем, че не се забелязва застой откъм нови предложения – всяка година навлизат нови играчи, предлагащи модерни и различни продукти. Пазарът има потенциал за развитие. Затвърждава се тенденцията към повишаване на лоялността на потребителите към определени брандове, независимо дали са български или чуждестранни. Ние се стремим да бъдем актуални спрямо пазарната ситуация и през последните години активно инвестираме в продуктово развитие в категория мини кексове, разширявайки асортимента си както с атрактивни рецепти, така и с нов тип групови разфасовки и иновативно опаковане.

Увеличи ли се консумацията на този тип изделия по време на пандемията?

В условия на пандемия наблюдаваме неблагоприятно въздействие върху продажбите в тази категория. Според данните от вътрешните продажби на „Победа“, през март - април 2020 година, отбелязваме спад в продажбите спрямо същия отчетен период на 2019 г. През периода на първия локдаун потребителите се ориентираха към продукти от първа необходимост и предимно към високи грамажи, както и към семейни и групови разфасовки.

Този период беше краткосрочен и не оказа сериозно влияние върху асортимента ни в тази категория, но ни вдъхнови за един от най-новите ни продукти на пазара - семейната разфасовка на мини кексовете ни от 200 г, която е представена в два вкуса – какао и боровинка. Всеки вкус от този продукт съдържа 10 малки индивидуално опаковани кексчета и сме щастливи от факта колко лесно и бързо бяха приети от пазара. Смятаме, че периодът на лансирането им беше удачен и навременен, затова и от началото на 2021 г. към днешна дата, отбелязваме значителен ръст в категория Кексове, който се дължи основно на цитираните два нови продукта. Последният ни проект е двуцветен мини кекс, поръсен с атрактивни шоко капки. Продуктът допълва чудесно останалите ни четири вкуса в серията 60-грамови кексчета, които въпреки специфичната и трудна 2020 г. устояха и продължават да се радват на популярност.      

Кой е най-предпочитаният вид кексчета от българския потребител – с или без пълнеж, с или без покритие?

Опитът и продажбите ни убеждават, че най-предпочитаният вид кексчета са тези с пълнежи, най-често с вкус какао, следван от плодовите вкусове и от тези с добавки - парченца шоколад и плодове. Относно вариантите без покритие, най-сериозен интерес има към кексове под формата на мъфин.