Списанието
Изберете рубрика:
Размерът на глобалния пазар на солен снакс беше оценен на 202 млрд. щ. д. през 2022 година и се очаква да надхвърли 327,46 млрд. щатски долара до 2032 г., нараствайки със среден годишен темп на растеж (CAGR) от 5% през прогнозния период (2023 - 2032 г.), показва анализ на Precedence Research.
Солените снаксове за похапване се предлагат в различни варианти и в различни форми. Те са или предварително произведени, или прясно приготвени. Солените закуски / снаксове са продукти, които са замислени така, че да бъдат изключително засищащи и удобни за пренасяне, а и също така да предлагат по-голям срок на годност, който също допринася за тяхната популярност и предимства на съхранение. Гевречетата / претцелите, а също така и пуканките и фъстъците са снаксовете, за чиято родина се смята, че е Америка. Например, гевречетата станаха изключително популярни по целия свят, тъй като се свързват с известно американско забавление. Разбира се, има и други различни видове солени снаксове, като картофен чипс, крекери, замразени горски плодове, понички, сушени плодове, бисквитки, тортила чипс, соленки, кисело мляко и миксове от ядки.
Пазарът на солен снакс – 2022 до 2023 (в млрд. щ.д.)
По време на пандемията ограниченията върху движението и прекъсването на веригата за доставки, доведоха до затруднения в тази индустрия. Имаше засилено търсене на снакинг продукти от потребителите, които работеха от вкъщи, но то не беше удовлетворено от нито един от веригите супермаркети. От друга страна, за да отговорят на нарастващото търсене на солени снаксове през този период, много големи играчи на пазара прибягнаха до възможностите на онлайн платформата. Тя предостави чудесен вариант за развитие на този пазар.
Поради нарастващата осведоменост на потребителите и увеличената възможност за избор на здравословни снаксове, пазарът е изправен пред известни предизвикателства. През последните години има търсене на продукти с ниско съдържание на мазнини и ниско съдържание на натрий в солените снаксове, което донякъде възпира растежа на пазара. Нарастващото съзнание сред потребителите за качеството на храната, изисква наличието на clean label, идентифициращ ясно съдържанието на солените снаксове. Това прави пазара изключително труден за прогнозиране, тъй като населението става все по-придирчиво към това, което консумира.
Фактор за растеж в категорията на солените снаксове има нарастващото търсене на продукти, които съдържат голямо количество протеин. Протеинът помага за задоволяване на глада и също така допринася за загуба на тегло. Добавянето на протеини към солените снаксове ще подпомогне здравословното стареене и ще да осигури необходимите вещества на тялото, които да го засищат, но без да допринасят за натрупване на килограми. Потребителите също така търсят снаксове на основата на месо, които осигуряват добро количество протеин. Тези видове продукти заемат все по-голямо пространство в много магазини поради нарастващото им търсене. Цялостният пазар на солени снаксове се очаква да бъде движен от този, базиран на месо, сегмент през прогнозния период. Нарастващото търсене на леки закуски, които могат да се консумират в движение също е един от факторите за развитието на категорията.
Здравната осведоменост на населението създава предпоставки и за търсене на продукти с ниско съдържание на захар. Много големи играчи на пазара намират новаторски начини да предлагат продукти с високо съдържание на протеини и по-малко съдържание на захар. Широка гама от вкусове, атрактивна опаковка, clean label са другите фактори, които движат растежа на този пазар. Играчите на пазара произвеждат нови варианти и предлагат продукти с нови съставки, за да отговорят на променящите се потребителски предпочитания по целия свят. Нарастващата урбанизация и натовареният начин на живот на домакинствата, състоящи се от двама човека, направиха голяма промяна в хранителните навици на потребителите. Има нарастващо търсене на удобни за похапване продукти и тази тенденция ще продължи да расте през прогнозния период.
Продуктово разнообразие
По отношение на продуктите сегментът на картофения чипс ще има най-голям пазарен дял през прогнозния период. Този сегмент доминираше на пазара в миналото и ще продължи и в бъдеще. Положителното развитие на пазара на картофен чипс е следствие и от усилията на основните играчи, които обикновено развиват портфолиото си, предлагайки картофен чипс с добавени вкусове и по-добри ползи за здравето. Този продукт е широко разпространена солена закуска по целия свят и също така се оказва, че е един от най-любимите снаксове при повечето нации. Ползите за здравето, предлагани от сегмента на картофения чипс, са много по-добри от повечето продукти, присъстващи на пазара. Чипсът се предлага от много производители с различни вкусове и видове опаковки, което също допринася за развитието на пазара.
Сегментът на ядките и семената също ще има добър общ годишен темп на ръст до 2032 г., тъй като има нарастващо търсене на закуски с високо съдържание на протеини, което също е следствие от нарастващата информираност на потребителите. Загрижените за здравето си потребители търсят по-здравословни варианти, които осигуряват добро количество протеин, за да задоволят глада си за по-дълъг период от време. Ядките и семената осигуряват здравословни мазнини за тялото, които са изключително важни за диетите. През последните години се наблюдава голяма промяна в модела на потребление на снаксове и леки закуски, поради осведомеността. Потребителите предпочитат ядките и семената, като вариант за лека закуска, тъй като те осигуряват добро количество храна за тялото и са удобни за консумация, както и лесно преносими.
Ядките и семената също се предлагат и като различни миксове - сортирани ядки и семена, които могат да включват смес от тиквени, конопени и слънчогледови семки. Много големи играчи на пазара разработват по-иновативни съставки, за да задоволят нуждите на двама души (бел.ред. – според статистиката в световен мащаб броят на домакинствата, състоящи се от двама души, е най-голям) с различни здравословни състояния. Предлагат се под формата на барчета за любителите на здравословното хранене, които посещават фитнес залите, както и за хора, които са на кето диета. На този пазар имаше много придобивания и сливания на компании и водени от желанието да разширят продуктовото си портфолио от солени снаксове, марките се разширяваха в международен план. Много големи играчи на пазара предлагат и продукти на растителна основа, за да се погрижат за веганите. Има много солени снаксове, приготвени със съставки, които са 100% натурални. Друг вариант са печените вегански снаксове и закуски, които не съдържат глутен, соя и ядки.
Хипермаркетите са с голяма важност за солените снаксове
Каналът за дистрибуция на хипермаркетите държи най-големия пазарен дял от 70% през 2022 година. Тези формати магазини предлагат широка гама от продукти на своите рафтове, произвеждани от различни компании с А брандове или под собствени марки, което е предпоставка за развитие на пазара. Супермаркетите и хипермаркетите предлагат разнообразие от здравословни, вегански, на основата на месо, продукти, които се представят на потребителите в магазините. Продажбите на солени снаксове през хипермаркетите и супермаркетите са водени от импулсното пазаруване. Солените снаксове често са непланирани покупки, извършвани при посещения в супермаркетите по други причини. Всички тези фактори се очаква да стимулират важността на хипермаркетите и супермаркетите за сегмента през прогнозния период.
Дял на пазара на солени снаксове по канали на дистрибуция, 2022 г. (%)
Други
Онлайн
Удобни / квартални магазини
Хипермаркети / супермаркети
Каналът на онлайн продажбите расте най-вече след пандемията. След пандемията има промяна в модела на пазаруване на снаксове / солени закуски. Много потребители предпочитат онлайн пазаруването, а основни играчи като Walmart и Amazon се възползват до голяма степен от тази промяна.
География на снакинга
В миналото Азиатско-тихоокеанският регион имаше най-големия пазарен дял по отношение на приходите в тази категория. Индия, Япония и Китай са страните с най-висока консумация на солени снаксове. Нарастващата осведоменост по отношение на здравословния начин на живот, а след това и наличието на clean label продукти в страни като Япония, Индия и Китай, са фактори за нарастване на търсенето на по-качествени и здравословни солени снаксове на тези пазари. Освен увеличаването на детското затлъстяване в този регион, пазарът става все по-наясно с ефектите от солените закуски и прибягва до продукти, които са по-здравословни, в сравнение с други такива. Там много потребители предпочитат пуканки и този вид снакс се очаква да има добри приходи в региона, тъй като отговаря на изискванията на голяма база от потребители.
В Азиатско-тихоокеанския регион по-голямата част от населението от работническата класа търси по-здравословни варианти за закуска, тъй като тези хора пропускат някои от храненията си и ги заменят с предлаганите на пазара опции за засищане на глада. За да отговорят на нарастващото търсене на по-здравословни снаксове, основните играчи на пазара се концентрират върху въвеждането на иновативни съставки, за да задоволят тези изисквания.
Търсенето на солени закуски / снаксове се увеличава и в европейски страни като Норвегия, Германия, Холандия и Испания. Чрез замяната на цели ястия с опции за лека закуска, европейският регион също е един от основните пазари с капацитет за развитие на солен снакс. Нарастващата тенденция за вегански диети и здравословни варианти на растителна основа, стимулира растежа на пазара там. Потребителите в европейските страни също търсят продукти с „чисти етикети“ и варианти за леки закуски с ниско съдържание на мазнини и натрий. Повишаването на осведомеността относно наличието на протеин в продуктите, които са изключително здравословни за консумация, също създава голямо търсене на снаксове в този регион. Солените снаксове на основата на месо от своя страна отбелязват ръст поради съдържанието на протеини.
Повечето от основните играчи на пазара на солени закуски / снаксове непрекъснато разработват нови продукти и въвеждат иновативни вкусове на пазара, за да завладеят по-голяма част от този развиващ се сегмент. Това също така им помага да се сдобият с конкурентно предимство пред останалите, защото наличието на голям брой играчи на пазара на солени снаксове е значителен.
Основните играчи на пазара на солени закуски / снаксове са: Calbee (Japan), ITC LIMITED (India), Mondelez International (US), PepsiCo (US), Kellogg Co. (US), General Mills Inc. (US), Nestle SA (Switzerland), Grupo Bimbo (Mexico), Hain Celestial (US), Universal Robina Corporation (Philippines), The Lorenz Bahlsen Snack-World GmbH & Co KG Germany (Germany), Campbell Soup Company (US), Old Dutch Foods Inc. (US), Amica Chips S.p.A. (Italy), Blue Diamond Growers (US), Conagra Brands (US), The Kraft Heinz Company (US), Mars, Incorporated (US), Tropical Heat (Kenya), Intersnack Group GmbH & Co. KG (Germany) и други.
Иновациите в сектора
Първият в света тортила чипс, който е произведен чрез пестене на вода, беше пуснат на пазара през септември 2021 година от Kazoo. Този тортила чипс се прави с 40% царевичен зародиш, който се произвежда от царевично нишесте.
За да се разшири в международен план, през март 2021 година Future Group обяви, че продава марката чипсове Terra, произвеждани в Индия и така се създаде съвместно предприятие между канадската компания Hain Celestial Group и индийската Future Group.
А базираната в Обединеното кралство марка The Savourists пусна на пазара два вкуса солени блокчета за първи път – те се предлагат с два вкуса „сушени на слънце домати и билки“ и „черни маслини и водорасли нори“. Те бяха лансирани през 2020 година.
Кампанията Good to go пък стартира своята продуктова линия от солени хапки с ядки и семена в Канада през 2020 година. Тази компания е производител на кето сертифицирани меки печени блокчета.
Източник: https://www.precedenceresearch.com
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай