Списанието

Изберете рубрика:

 

1+1 е най-предпочитаното пакетно предложение при препарати за измиване на съдове

Брой 10, октомври 2023

Дата: 03.11.2023 Коментари: 0
Снимки (1)
1+1 е най-предпочитаното пакетно предложение при препарати за измиване на съдове

45,8% от участниците в проучване заявяват, че купуват препарат за измиване на съдове веднъж месечно и по-често. Проучването е осъществено от агенция BluePoint през януари 2023 година. Това е количествено изследване с обем на извадката n= 500 ефективни контакта, градско население, потребители на възраст 18 – 65 години, а методът за събиране на данните е онлайн.

 

Веднъж на 2-3 месеца препарат за измиване на съдове купуват 39,5% от запитаните, веднъж на 5-6 месеца 10,1%, веднъж годишно 2,9% от участниците в проучването. От данните става ясно, че въпреки навлизането на модерните технологии в домакинствата, препаратът за измиване на съдове остава неизменна част от потребителската кошница.

Най-често почистващи препарати, където влизат, освен препарат за измиване на съдове и продукти като препарати за почистване на баня/тоалетна, дезинфектанти, препарати за почистване на подове, препарати за почистване на стъкла, препарати за почистване на дърво и препарати за почистване на повърхности, се закупуват от вериги хипермаркети – 58,0%. Следват големите локални вериги – 14,6%, големите квартални магазини над 100 кв. м – 8,4%, „Лили дрогерие“ и „dm дрогери“ с 7,2%, малък квартален магазин / бакалия под 100 кв. м с 6,0%, магазин за вносна битова химия 4,2%, онлайн магазин – 1,2%. Единствените формати търговски обекти, които през 2023 година печелят потребители, пазаруващи от тях продукти от категорията „Почистващи препарати“ са магазините за вносна битова химия и онлайн магазините.

От проучването става ясно, че лоялните потребители на категорията „Почистващи препарати“ през 2023 година са 37,3% от участниците в проучването, репертоарно лоялните потребители са 44,2%, а нелоялните – 18,5%. Лоялни потребители са тези, които купуват само 1 марка; репертоарно лоялни потребители са тези, които купуват 2 - 3 марки, а нелоялни потребители - тези, които купуват повече от 3 марки.

Относно възможността за предлагане на пакетни предложения в магазините, участниците в проучването отговарят, че продуктите от категорията „Препарати за измиване на съдове“ е най-добре да се комбинират с „още една опаковка от същия препарат“ – 45,6%, „гъби за миене“ – 17,5%, „обезмаслител“ – 14,5%, следвани от „препарат за почистване на подове“ (4,9%), „препарат за почистване на баня“ (3,6%), „препарат за почистване на повърхности“ (3,3%), „препарат за почистване на тоалетна“ (3,1%), „препарат за почистване на стъкла (2,9%), „дезинфектант“ (1,75).

За важността на посланията, на които маркетинг специалистите разчитат, когато рекламират определен продукт, участниците в проучването заявяват, че  е „много важно за тях“ продуктът „много лесно да отстранява мазнините“ – 83,8%, да „почиства лесно загорелите съдове“ – 75,7%, да е „предпазващ/ щадящ ръцете при измиване на съдове“ – 7,3%, да има „приятен, свеж аромат“ – 60,4%, да е „по-голяма количество препарат на изгодна цена“ – 60,0%.

Също така твърдението „измивате повече чинии с 1 опаковка“ е много важно за 53,6% от участниците в проучването, 41,3% предпочитат твърдението „най-мощната формула досега“, 39,4% - „еко съставки в продукта“, 39,1% - „рециклираща се опаковка“, 34,9% - „използва по-малко пластмаса в опаковките“, 34,3% - „ангажира се със социално-отговорни каузи“, 26,6% предпочитат най-много посланието „българска марка“, 18,2% - „най-продавана марка в България“.

Какво послание са чували от рекламите на всички марки препарати за измиване на съдове 53,6% заявяват, че са чули „лесно отстранява мазнините“, 52,4% - „приятен/свеж аромат“, 45,7% „почиства загорели съдове“, 43,5% - „измивате повече чинии с една опаковка“, 42,0% - „предпазващ/щадящ ръцете при миене на съдове“, 41,4% - „най-мощната формула досега“, 33,7% - „най-продаваната марка в България“, 33,0% - „по-голямо количество препарат на изгодна цена“, 19,0% - „еко съставки в продукта“, 17,9% - „българска марка“, 17,5% - „използва по-малко пластмаса в опаковките“, 15,3% - „ангажира се със социално-отговорни каузи“, 15,1% - „рециклираща се опаковка“.