Списанието
Изберете рубрика:

42% от потребителите купуват безалкохолни газирани напитки един път седмично, 28% предпочитат негазираните напитки и 43% пазаруват вода в този времеви диапазон. Това показва количествено проучване, осъществено от Arbitrage Research през февруари 2023 година с 713 потребители на възраст 18-64 години, градско население, чрез метод на събиране на данните онлайн.
Резултатите от проучването са представени на Category Retail Forum, който всяка година се организира от списание PROGRESSIVE.
Що се отнася до месечните покупки – 70% от участниците в проучването купуват газирани безалкохолни напитки, 65% негазирани и 68% вода. На тримесечие 78% купуват газирани безалкохолни напитки, а водата и негазираните напитки влизат в пазарската кошница на 74% (за категория) от консуматорите между 18 и 64 годишна възраст, които са взели участие в анкетата. На годишна база отново газираните безалкохолни напитки са фаворитът на запитаните – 81%, следва водата – 78% и негазираните безалкохолни напитки – също 78%.
Около една четвърт от потребителите купуват по-често безалкохолни напитки на промоция. Значително повече изчакват марката им да влезе в промоция от потребителите, които заради промоция биха избрали марка, която не купуват.
За газираните безалкохолни напитки 26,3% заявяват, че купуват по-често на промоция към момента спрямо преди една година. 14,6% се запасяват с по-голямо количество, когато има промоция, 22,1% целенасочено търсят продукти на промоция, а 16,3% изчакват марката, която обикновено купуват да се предложи на промоция, за да извършат покупка. Едва 8,7% биха изневерили на любимата си газирана безалкохолна напитка и биха закупили друга марка, която обикновено не консумират, но е на промоция в момента на покупката, а при 38,7% от участниците в проучването няма промяна по отношение на пазаруването им на безалкохолна газирана напитка.
Потребители, спрели да купуват определена марка заради цената и стремежа си за контрол на разходите са с най-висок дял при негазираните напитки, с по голяма честота и обем на купени опаковки при газираните безалкохолни напитки.
Що се отнася до това какъв е делът на купените на промоция опаковки напитки, той се оказва най-висок при негазираните плодови сокове и напитки. На база последни пет закупени опаковки газирани безалкохолни напитки, 62% участниците заявяват, че са купили продукт, който не е бил на промоция, а на редовната му цена, а 38% са се възползвали от промоционалните оферти.
Няколко марки се открояват с много висок дял на купени опаковки на промоция. Има и две марки, при които макар и в малка степен марката е по-важна от промоцията, показват резултатите от проучването.
Доколко предпочитанието към определена марка устоява на промоциите на други марки е в най-голяма степен при бутилираната вода, където само 12% от последните 5 закупени опаковки са на марки на промоция, различни от предпочитаната.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай