Списанието

Изберете рубрика:

 

84,6 % от домакинствата купуват сурово-сушени колбаси

Брой 12, декември 2022

Дата: 22.12.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
84,6 % от домакинствата купуват сурово-сушени колбаси

Пенетрацията в категория Сурово-сушени колбаси е 84,6% за периода от януари до октомври 2022 година, което е с 2,4 процентни пункта повишение спрямо същия период за 2021 година, според данни на GfK България. Продуктите, които влизат в тази категория са: бабек, филе Елена, сушеница, луканка, луканков салам, суджук, салам „Закуска“. Средно 10, 7 пъти са купувани тези продукти от домакинствата за въпросния период, а средното единично количество на закупуване е 360 грама. За същия период от 2021 година средното количество е било 330 грама. Цялата категория успява да привлече със 16% повече от похарчените средства на домакинствата.

Промоциите в категорията растат значително – с 36% се увеличават покупките на промоция в категория Сурово-сушени колбаси. Ръст се наблюдава и при брандираните продукти от 23%, а при собствените марки има спад от 11%.

С най-голям ръст на привлечена стойност в категорията от търговските вериги в страната са хипермаркетите, месарниците, минимаркетите. Дискаунтарите също се развиват положително, но не толкова бързо, колкото останалите вериги, което се дължи на спада на продажбите на продукти от собствени марки в категорията.

Всички вериги отбелязват ръст в базата си с купувачи в тази категория, с изключение на малките магазини. При тях като цяло се наблюдава отлив, заради все по-усиленото търсене на промоции, във връзка с увеличаващите се цени.

Категорията традиционно се влияе от промоции, а също така се представя различно в различните периоди от годините (в зависимост от сезона и наличието на празници в даден месец). В малките хранителни магазини се наблюдава най-малко средно закупено количество на единично посещение - 280 грама. При хипермаркетите то е най-голямо, а именно 420 грама, от дискаунтерите пък се купува средно 370 грама за едно пазаруване.

Въпреки положителното развитие на категорията, честотата на покупка намалява. Това се компенсира обаче от повечето купувачи, които купуват на по-високи средни цени, както и от по-голямото закупено количество на единично посещение.