Списанието

Изберете рубрика:

 

Потребители на фокус

Брой 2, февруари 2022

Дата: 28.02.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Потребители на фокус

Очевидно вече живеем новото време, в което много неща са се променили. Пишейки тези редове по телевизията не спира да се говори за Русия, Украйна, кризата с горивата и всички негативи, които ще понесе светът от този конфликт.  И въпреки всичко, остава да се надяваме, че международната дипломация и експертите, които я представляват, ще успеят да ни опазят, а великите сили ще постигнат споразумение.

Връщайки се към нашия бизнес е добре да се информираме за промяната в поведението на потребителите и да се съсредоточим върху моделите, които експертите са очертали като тенденции за 2022 г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Според Euromonitor Int. те са.: Създаващите резервен план – провокирани от проблемите във веригата за доставки те търсят начини да се сдобият с продукти стоки или да проявят креативност в откриването на алтернативи; Променящите климата - вследствие от увеличаващата се тревожност спрямо климатичната криза, те очакват марките да излязат напред и да предприемат действия, чрез продуктите, които купуват; Дигитални възрастни - по-възрастните потребители бяха принудени да навлязат в онлайн действителността и сега вече са запознати с технологиите и са свикнали с правенето на покупки чрез този канал; Финансови ентусиасти – те поемат контрола върху своите средства и използват различни услуги, с които да проследяват движението на парите си; Голямото житейско обновление - драстични личностни промени и колективно преосмисляне на ценностите, начина на живот и житейските цели; Движението на Метавселената - потребителите все по-добре възприемат дигиталните пространства за социализация и се научиха как да остават свързани, образувайки нови онлайн общности, които предлагат редица възможности за комуникация, от предаване на живо до игри; Преследване на Новото старо - втората употреба, препродажбата и пиър ту пиър търговията стават все по-актуални; Селски урбанизъм - крайградските и селските общности предлагат по-просторни жилища и по-зелена природа, които примамват потребителите от градските райони. Градските жители също искат тези предимства внесени в техните квартали; Любов към себе си - приемането и грижата за себе си са все повече на преден план в потребителския начин на живот; Парадоксът на социализацията - потребителите се приближават към връщането към живота преди пандемията по различни начини в зависимост от техните нива на комфорт.

Промените са налице. Сега трябва да се съобразим с тях.