Списанието
Изберете рубрика:
С наближаването на лятото се увеличава търсеното на козметични продукти, които предпазват кожата ни от вредното въздействие на слънчевите лъчи. Има ли все още сезонност в потреблението им и как се ориентират потребителите какъв продукт да изберат, попитахме представители на най-популярните места за закупуването на слънцезащитни продукти – аптеките и дрогериите.
Продуктите с допълващ ефект печелят внимание
Камелия Костадинова, мениджър „Връзки с ключови клиенти“, Аптеки „Фрамар“
Кога започват активно да се купуват слънцезащитни продукти и има ли силно изразена сезонност в тяхното потребление?
Със сигурност в слънцезащитните продукти има сезонност, но тя е вече леко размита. С първите слънчеви дни интересът се засилва, но това не е единственият фактор. Голям брой хора предприемат употребата на слънцезащитни продукти почти през цялата година. Причината – препоръка от лекар, особено педиатър. Особена група са хората, които практикуват зимни спортове и туризъм, като за тях има специално разработени продукти.
Как се ориентират потребителите какъв слънцезащитен продукт да изберат?
В много случаи препоръката е в ръцете на лекаря и/или фармацевта, като определено се търсят комплексни решения на наложени марки. “Noname” продуктите са избор, ако хората разчитат на момента да изберат предпазващ продукт за спешна употреба. Чест адресат на въпросите на пациентите е и фармацевтът, който добре трябва да познава спецификата на продуктите.
Кое привлича най-голямо внимание в последно време в тази категория: натуралната козметика, дерматологичната козметика или по-луксозните марки?
Клиентите винаги търсят комплексни решения, които да отговарят на техните изисквания и нужди. Премиум марките винаги имат по-добро представяне през цялата година, особено ако имат и специфични препоръки – козметика за солариуми, преди излагане на слънце, след слънце, предназначена за използване от деца. Печелят внимание продуктите с допълващ ефект – овлажняващи, против бръчки, успокояващи, както и тези с по-нестандартни природни съставки – конопеното масло е един от актуалните (в последните години) примери. Повечето клиенти нямат проблем с по-луксозните предложения, ако те отговарят на специфичните им нужди и предписания.
Онлайн продажбите на слънцезащитни продукти увеличават ли се и през кой канал (физически магазини или онлайн) се реализират повече продажби?
Физическите обекти са традиционно силни в началото на сезона, когато има зареждания на нови серии и марки слънцезащитна козметика. Специфичните продукти обаче се търсят предимно в аптеки, дрогерии и козметични магазини от по-висок клас. Много често заявките за тях и продажбите онлайн са по-силни през цялата година – защото е трудно да се позиционират всички възможности за слънчева защита в един физически стелаж/обект, винаги има пропуски.
Важно е да се отбележи, че потребителите обикновено са лоялни към вече избран от тях продукт и рядко желаят да подменят предписаното от лекар или препоръчаното от фармацевт.
Клиентите стават все по-компетентни в избора
Емилия Панева, мениджър „Управление на категории“, Аптеки BENU
Кога започват активно да се купуват слънцезащитни продукти и все още ли има силно изразена сезонност в тяхното потребление?
Слънцезащитните продукти все още се категоризират сезонни. Ако преди години, продажбите на тези продукти започваха в началото на юни и свършваха в края на август, то сега отново има категорична сезонност, но периодът на продажби трае по-дълго – от края на март до края на септември. Добрата новина е, че все повече хора знаят, че защитата на лицето трябва да е целогодишна грижа и в последните години се забелязва макар и слабо увеличение на продажбите на кремовете за лице с SPF и през зимата.
Как се ориентират потребителите какъв слънцезащитен продукт да изберат?
В днешно време клиентите имат голяма информираност при избора на слънцезащитни продукти и хората стават все по-компетентни в избора, който правят. Информационните кампании провеждани от дерматолозите и брандовете за вредата от слънчевите лъчи и пораженията върху кожата, накараха много хора да осъзнаят нуждата да използват слънцезащитни продукти с висок фактор. Така че мога да кажа, че хората се вслушват в съветите на дерматолозите и допълнително се информират за състава, предназначението и иновациите в слънцезащитните продукти, с които да предпазват кожата на лицето и тялото от ултравиолетовото лъчение.
Кое привлича най-голямо внимание в последно време в тази категория: натуралната козметика, дерматологичната козметика или по-луксозните предложения?
Дерматологичната козметика определено има най-голям дял в тази категория. Всяка година брандовете от дермо-козметиката разработват нови продукти в зависимост от търсенето и нуждите на клиентите. Могат да се намерят слънцезащитни продукт, както за всички видове кожа за лице и тяло, така и за точно определено решение на проблеми по кожата.
Определено се наблюдава и известен интерес към натуралната козметика и продуктите с натурална SPF защита. Има потребители, които търсят здравословен и дълготраен тен, за който тези продукти спомагат. Също така хората започват да имат все по-високи критерии за съдържанието на продуктите, които нанасят всекидневно върху кожата си и затова избират продукти от по-висок клас.
Онлайн продажбите на слънцезащитни продукти увеличават ли се и през кой канал (физически магазини или онлайн) се реализират повече продажби?
Най-голям процент продажби на слънцезащитни продукти се осъществяват през физическите обекти – дрогерии, аптеки и супермаркети. Продажбите на тези продукти през онлайн канала растат с темповете, с които расте онлайн търговията.
Сезонът на слънцезащитните продукти започва още през април
Таня Касабова, Асортимент мениджър, дрогерии dm
Кога започват активно да се купуват слънцезащитни продукти и все още ли има силно изразена сезонност в тяхното потребление?
Сезонът на слънцезащитните продукти започва още през април, когато хората избират по-слънчеви и топли дестинации за своята пролетна ваканция. Това все още не е силният период на тази категория, обаче. Месеците юни и юли са пиковите за слънцезащитните продукти. Тази продуктова категория е силно повлияна и от метеорологичните условия, разбира се. Едно наистина дъждовно лято може да доведе до значително по-слаб сезон в продажбите.
Говорейки за слънцезащита за тяло, да отчита се все още сезонността на тези продукти – пикът е лятото, в най-топлите и слънчеви дни. Ако говорим за грижа за лице – слънцезащитния продукт става задължителен продукт за все повече дами целогодишно. Най- взискателни са потребителите, когато купуват слънцезащита за най-малките - бебета и малки деца. Употребата й започва с първите слънчеви дни на пролетта. Има малка част от асортимента в тази категория, която е със силно изразена сезонност, но тя е през зимата – това са продукти за предпазване от слънцето през зимата в планината – основно слънцезащита за лице и балсами за устни.
Как се ориентират потребителите какъв слънцезащитен продукт да изберат?
Интересите и потребителските нагласи на клиентите все повече са ориентирани към качествени продукти с изчистен състав, които да дават сигурност в защитата от слънчевите лъчи, но да имат и добавена стойност. Например продукти без октокрилен, продукти безвредни за коралите, с рециклируеми опаковки и щадящи природата.
Много важно е съотношението цена качество. Собствената марка на dm Sundance предоставя всички тези предимства на клиентите ни като успява да предложи иновативни продукти, съобразени с всички тенденции на една много конкурентна цена. Не малка част от клиентите ни търсят продукти, които да са сертифицирани и с ясен произход на съставките.
Кое привлича най-голямо внимание в последно време в тази категория: натуралната козметика, дерматологичната козметика или по-луксозните предложения?
За клиентите е много важно тези продукти да отговарят на цялостната им потребителска нагласа. Те са продължение на избора им като цяло в дрогерийните стоки. И тук тенденциите са устойчиви продукти, с чисти съставки, покриващи и отговарящи на нуждите от сигурна слънчева защита с мисъл за природата. Повечето ни партньори, с които работим, мислят именно в тази посока при производството на този асортимент. Справедливото съотношение цена качество е от изключителна важност при избора на продукт. Не малка част от потребителите са готови да платят по-висока цена, ако видят предимствата на съответния продукт – допълнителна стойност, която той носи за кожата, производството му спомага за опазване на природата, отговаря на възприятието за иновативен продукт и актуалните тенденции.
Според вашите наблюдения онлайн продажбите на слънцезащитни продукти увеличават ли се и през кой канал (физически магазини или онлайн) се реализират повече продажби?
Продажбите в тази категория расте с всеки сезон, като ние в dm имаме възможността от есента на 2022 година да предоставим и онлайн магазин за покупка на нашите продукти. За нас контакта с клиента е от изключителна важност. На място в магазина той може да получи компетентна, експертна консултация и да бъде насочен към правилния продукт за него. За нас онлайн магазинът е още един канал за връзка с клиентите, ние не го разглеждаме отделно от офлайн търговията, а като надграждане на вече съществуващата филиална мрежа. Ако клиентът например купува познат продукт, който вече е ползвал, си го купува онлайн, но ако иска да опита нов продукт, се информира онлайн и избира да отиде в магазина, където да получи компетентна консултация и да си го закупи от там. Важно е да отговорим на нуждите на клиентите на 360 градуса според техните желания - това може да стане единствено с отлична симбиоза между онлайн пазаруването и физическите ни магазини.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай