Списанието
Изберете рубрика:

56,5% от потребителите предпочитат сокове от един плод, това показва проучване на агенция „Прагматика”, осъществено чрез онлайн анкета, в която са участвали 600 човека, представители предимно на градското население на страната, на възраст между 16 и 64 години. Данните бяха оповестени в края на месец юли. От проучването става ясно също така, че газирани напитки потребяват 77,8% от анкетираните, сок 69,2%, фреш 41,3%, разтворими напитки 9,9%, студен чай 25,7% и пунш 9,3%. Най-купуваните вкусове са портокал 72,3%, праскова 56,2% и ябълка 53%.
91,5% заявяват, че предпочитат да купуват безалкохолни напитки от утвърдени производители. Въпреки че 75,1% твърдят, че за тях марката е водеща при избора, а не цената, 68,2% биха заменили любимата марка с продукт, който е на промоция. Ако натуралните сокове и газираните напитки бяха на една и съща цена, 75,3% от анкетираните биха предпочели соковете, показва проучване на същата агенция, резултатите, от което бяха оповестени в края на миналата година. Интересен е фактът, че 70,5% от анкетираните обичат да експериментират с нови вкусове, а 16,1 % предпочитат нискокалорични газирани напитки.
Въпреки големият потенциал на категорията „Безалкохолни напитки” и факторите, които благоприятстваха продажбите им през 2015 г., като наличие на икономически ръст и горещо лято, потреблението е нараснало едва с 3,3%, констатират данните на агенцията за проучване на пазара Canadean. Според нея пречки за по-доброто развитие на категорията през активния сезон, са били преориентацията на портфолиото на някои компании и недоброто насищане на дистрибуционните канали от страна на други такива.
Соковете със 100% плодово съдържание, нектарите от 25% до 99% плодово съдържание, сиропите и разтворимите напитки спадат към видовете безалкохолни напитки, чиито нива на потребление не са много зависими от метеорологичните условия.
Консумацията на портокалов сок е почти целогодишна, ето защо и PROGRESSIVE реши да направи дегустация на този продукт в края на лятото. В миналия брой ви запознахме с основните изводи на агенция „Прагматика”, които тя е направила въз основа на проучване за категорията „Безалкохолни напитки”, а в този брой публикуваме резултатите от дегустацията в рамките на Pro Brand Test.
Какво се случи по време на дегустацията?
Освен данни от агенция „Прагматика” за пазара на сокове, гостите в Pro Brand Test дегустираха... сокове, естествено. По-конкретно изборът ни в края на юли се спря върху различни брандове портокалов сок, които се предлагат в търговската мрежа у нас. Обединяващо изискване за всички тествани брандове беше на опаковката да е посочено „100% портокал”. В крайна сметка се спряхме на напитки със следните брандове, които бяха поднесени на гостите в „Метро Академия”:
• Pfanner – 100 % сок портокал
• Rauch – 100 % сок портокал
• Queens – 100 % сок портокал
• BBB 100 % сок портокал
• Premium Fresh –100 % сок портокал
• Frutelli 100 % сок портокал
Оценяването на различните марки трябваше да се случи по следните показатели, предварително изготвени от лабораторията за сензорен анализ Euro Sensolab България. И те бяха:
• Цвят
• Мирис
• Вкус
• Киселинност
• Сладост
Някои от характеристиките бяха оценени по 7-бална оценка от „1 Изключително не ми харесва” до „7 Изключително много ми харесва”. Друга част от показателите пък се оценяваха по 5-бална скала за оценка, която измерваше количествено съответната характеристика. По този начин хората, които тестваха продуктите, трябваше да определят дали даденият показател на продукта е твърде малко, точно както трябва да бъде или твърде много. Конкретно по тази скала бяха оценени специфичните характеристики „Цвят”, „Киселинност” и „Сладост”. Така бяха измерени нивата на приемливост на съответния показател от потребителя с цел да бъде определено оптималното за продукта.
Ето и част от резултатите, които бяха направени от Euro Sensolab след приключване на дегустацията. Публикуваме ги с уточнението, че те нямат представителен характер.
За цвета на сока всички тествани марки са получили най-голям брой отговори в идеалната среда на скалата „точно такъв, какъвто харесвам“, като изключение прави само Frutelli, който е определен като по-скоро тъмен.
За киселинността сокове Queens, Rauch, Premium Fresh бяха определени като „точно толкова кисели, колкото е необходимо“.
За сладостта а най-добри оценки за сладост получи Premium Fresh, следван от Rauch. Pfanner и Queens са определени като недостатъчно сладки, а BBB и Frutelli като по-сладки от предпочитанията на потребителя.
Обобщената оценка поставя на първо място Rauch с 4,72%, следван от Premium Fresh с 4,66%, Pfanner – 4,16%, Queens – 4,42%, ВВВ – 3,54% и Frutelli с 2,90%.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай