Списанието
Изберете рубрика:
Този анализ, базиран на данни от извадково проучване на NielsenIQ за измерване на търговията на дребно, разглежда продуктова категория „Кисело мляко“. Категория „Кисело мляко“ включва натурални кисели млека, овкусени кисели млека и кисели млека за пиене.
Разглежданият пазар е Bulgaria Groceries, включващ всички организирани и неорганизирани хранителни магазини на дребно. Данните са за 12-месечния период декември 2021 – ноември 2022 г. (МАТ TY), спрямо 12-месечния период декември 2020 – ноември 2021 г. (МАТ LY).
За 12-месечния период до ноември 2022 г., категорията отбелязва 17.7% ръст в стойност, което надвишава средния ръст за целия пазар на бързооборотни стоки. Въпреки това категорията бележи 3.4% спад в обем поради покачване на ценовото равнище. Средната цена за килограм се е качила с 21.9%. Стойността постепенно нараства от февруари 2022 година с пик през юли 2022 година. Юни 2022 г. е единственият месец, при който категорията нараства в обем спрямо същия период предходната година. Това съвпада с развитието на много сезонни категории, за които юни 2022 г. е сравнително по-успешен спрямо 2021 година.
За последния 12-месечен период до ноември 2022 година броят на производителите на кисело мляко с активни продажби в хранителните магазини на дребно в България достига 172 производителя като отбелязва 1.8% ръст в сравнение с предходния 12-месечен период.
За последните 12 месеца, топ 5 производители в стойност по азбучен ред са: „Бор-Чвор“, „Данон“, „Елви“, ОМК и „Полидей 2“.
Наблюдава се ръст в стойност и спад в обем, както при неорганизираната, така и при организираната търговия (Фигура 1). Неорганизираната търговия остава с по-голяма важност за категорията. При организираната търговия, има по-голям процентен ръст в стойност, и по-малък процентен спад в обем, но и по-голям ръст на ценовото равнище.
Натуралното кисело мляко расте най-бавно от всички сегменти за категорията (Фигура 2), но има най-голям принос за общия ръст на категорията поради своя най-голям дял, който надхвърля 80%. Въпреки това сравнено с предишните 12 месеца делът на натуралното кисело мляко е намалял с 1.3% в полза на останалите два сегмента.
В сегмента на натурално кисело мляко кравето кисело мляко е от най-голям дял от 99% от продажбите в стойност , докато разнообразието от продукти с различен произход (овче, козе, биволско и т.н.) леко намалява.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай