Списанието

Изберете рубрика:

 

Бебешка козметика: Чуждестранните марки, макар и по-скъпи, са лидери

Брой 4, май 2008

Дата: 01.05.2008 Коментари: 0
Снимки (4)
Бебешка козметика: Чуждестранните марки, макар и по-скъпи, са лидери

Децата са най-скъпото на родителите и те се грижат всеотдайно за тях. От момента на раждането си, бебетата имат нужда да се полага особено внимателна грижа за кожата им , тъй като тя е нежна и чувствителна. Поради тази причина, изборът на бебешка козметика е от особено значение. По данни на агенция Nielsen, в България традиционно са предпочитани вносните продукти, които държат малко повече от 2/3 от пазара – 64.7% за периода март 2007 – февруари 2008. За сравнение, между март 2006 и февруари 2007 чуждестранните марки са държали 65.4%. По отношение на цената, вносните бебешки продукти са близо два пъти по-скъпи от българските – съответно 33 .03 лв/литър и 18.3 лв/литър. Клиентите предпочитат да купуват тези продукти основно от аптеките, в които се осъщестяват 66.8% от продажбите. След тях се нареждат супермаркетите с площ над 300 кв.м. Кремовете и лосионите традиционно държат малко над 90% от продажбите на бебешката козметика. Остатъкът се пада на талковете. Лосионите, от своя страна, са разделени на под-видовете бебешки олио, бебешко мляко и бебешки лосиони, като традиционно най-популярно е олиото. В бурканчета и бутилки са опаковани малко над 70% от бебешката козметика. Остатъкът е в тубички и под формата на спрей. Данните на Nielsen за периода март 2007 – февруари 2008 сочат, че най-продавани (подредени по азбучен ред) са продуктите на компаниите “Ален Мак”, Beiersdorf, Expanscience Laboratories, Johnson & Johnson и “Лавена”.