Списанието

Изберете рубрика:

 

Бисквитите с пълнеж и глазура растат в стойност

Брой 11, ноември 2014

Дата: 13.11.2014 Коментари: 0
Снимки (1)
снимка: freeimages

Общо 96% е пенетрацията в категория „Бисквити” според данни на „ГфК България”. Агенцията за проучване на пазара анализира средните цени и честотата на покупка на бисквити. За периода, включващ месеците от август 2013 до юли 2014 г., средната цена на бисквитите е била 7,06 лв. за килограм. Тя нараства спрямо предходния период (август 2012 - юли 2013), когато е била 6,86 лв./кг.

При сравняването на двата периода от данните на „ГфК България” се вижда, че честотата на покупка пада  - от 17 на 16 покупки на годишна база на домакинство.

Все още господстващо положение на регала в магазина имат бисквитите с марка на производител (88% дял в обем и 89% в стойност). За бисквитите със собствена марка на търговската верига остава дял от 12 на сто в обем и 11 процента в стойност за периода август 2013 - юли 2014 г., като спрямо предходния период този ръст е за сметка на дела на продуктите с марка на производител.

През настоящия период до юли 2014 г. бисквитите с пълнеж и глазура имат 51 процента дял в обем и 61% в стойност. За бисквитите без пълнеж остават 49% в обем и 39 на сто в стойност.

Общо за категория „Бисквити” промяната в обем за периода август 2013 - юли 2014 спрямо август 2012 - юли 2013 е -7,4%. В стойност изменението е -4,7 на сто, а средните цени за килограм са се увеличили с 2,9%. При бисквитите с пълнеж или глазура спадът е с 3,6% в обем, но в стойност изменението е положително (0,1%). Промяната в средните цени на килограм е 3,8 на сто. Промените спрямо предходния период за бисквитите без глазура са негативни и в трите направления. В обем е -11%, в стойност е -11,3 на сто, а в средните цени -0,4%.

Най-сериозен канал за дистрибуция за категорията се оказват малките хранителни магазини с 32-процентен дял в обем и 33 процента в стойност за периода август 2013 - юли 2014. Следват минимаркетите с 21% в обем и 22 на сто в стойност. Супермаркетите са с равни дялове в обем и стойност – по 17 на сто.

Бисквити - тежест на основните сегменти

 

Елина Пулчева, по данни на Потребителски панел на „ГфК България”