Списанието
Изберете рубрика:

Категорията „Перилни препарати” бележи ръст от 7% в стойност и 4% в обем за 2017 година спрямо 2016*. Това се дължи на повишение на средните цени в категорията и ръст на закупените обеми на единично пазаруване. Различно е развитието в категорията по типове перилни препарати. Прахообразните продължават да намаляват своята значимост, като основните причини за негативното им развитие е отлива на купувачи от сегмента и значимият спад в честотата на пазаруване. Течните перилни препарати продължават да нарастват както в обем, така и в стойност, като успяват да привлекат по-чести покупки и по-големи количества на единично пазаруване.
Най-динамично развиващите се сегменти в категорията „Перилни препарати” остават капсулите и таблетките за пране. И двата сегмента нарастват почти двойно в последната година. Основният двигател за растежа им са по-интензивните покупки през 2017 година, като българските домакинства са купували по-често и по-големи количества. Брандираните продукти в категорията имат значим дял и продължават да нарастват. Марките на веригите не успяват да привлекат повече покупки през 2017 година и продължават да намаляват своята значимост. Изключение правят само таблетите за пране, при които марките на веригите увеличават дела си.
Най-предпочитаните търговските обекти, от които домакинствата пазаруват перилни препарати, са обектите от модерната търговия. Много положително се развиват супермаркетите, които увеличават дела си в категорията, докато хипермаркетите и минимаркетите намаляват. Традиционната търговия също успява да увеличи дела си в категорията през 2017 година.
При покупката на перилни препарати, фактът дали продуктът е на промоция е сред водещите при избора на българските домакинства и продължава да увеличава своята значимост. В последният разглеждан период 37% от всички похарчени средства за перилни препарати са направени през промоции. По този индикатор категорията държи дял над средното ниво за покупки на бързооборотни стоки, направени при промоционална активност, показват данните на „GfK България”.
Весела Калчишкова, директор Потребителски панел, „GfK България”
*Данните са на база изследването Потребителски панел на „GfK България”, измерващо домашното потребление на бързооборотни стоки от българските домакинства. Изследването е представително за потреблението на всички 3 млн. домакинства в България. Данните за покупките на домакинствата включват детайлна информация за потреблението на разнообразни категории бързооборотни стоки.
Обхватът на изследването включва не само стандартните хранителни канали, но също така домашно произведените продукти, покупките от каталожна търговия, онлайн търговията, дискаунтърите и всички останали налични формати и вериги магазини, които предлагат стоки за ежедневно потребление.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай