Списанието
Изберете рубрика:

Няколко пъти седмично бутилирана вода (минерална, изворна или трапезна) купуват 46,6% от участниците в проучване* на агенция BluePoint. Проучването е количествено и е осъществено в началото на годината.
25,6% купуват бутилирана вода веднъж седмично, 14,4% два-три пъти месечно, а 5,4% веднъж месечно.
Газирана вода се купува няколко пъти седмично от 7,9% от участниците в проучването, 17,4% купуват газирана вода веднъж седмично, 16,8% 2-3 пъти месечно, 13,1% веднъж месечно, 12,1% веднъж на няколко месеца, 14,4% по-рядко, а 18,3% заявяват, че не купуват газирана вода.
Що се отнася до овкусената вода/вода с витамини и минерали, 4,4% купуват няколко пъти седмично, 8,8% веднъж седмично, 14,6% два-три пъти месечно, 10,5% веднъж месечно, 12,7% веднъж на няколко месеца, 18,5% по-рядко, а 30,6% не купуват такива продукти.
От извадката, която се отнася само до тези, които са посочили, че купуват овкусена вода/вода с витамини и минерали веднъж месечно и по-често, става ясно, че любители на тази напитка са 42,6% от мъжете и 34,3% от жените. По отношение на възрастта 46,8% от респондентите между 18-29 години купуват продукта веднъж месечно и по-често, 36,0% от 30-39 годишните, 36,6% от 40,49 годишните и 34,4% от 50-65 годишните.
На въпроса „Колко често през последните два-три месеца ви се е случвало да купувате бутилирана вода за следните поводи/случаи?“ – 38,2% са отговорили, че най-често (няколко пъти седмично) купуват бутилирана вода за семейството си /за вкъщи; 30,8% за работното място /училище/университет; 24,8% когато пътуват; 21,9% когато са на спорт; 206% когато се разхождат сред природата (парк, планина); 17,2% в заведение.
60,5% купуват бутилирана вода за дома най-често от вериги хипермаркети, 14,6% от малък кварталем магазин под 100 кв.м, 9,6% от големи квартални магазини (над 100 кв.м), 9,1% от квартална бакалия/малко магазинче и 6,2% от друго място.
Фактори, оказващи влияние върху избора
Когато купуват бутилирана вода за дома 48,7% от участниците в проучването заявяват, че държат мястото на закупуването й да е най-близко до дома, за 42,6% най-важна е ниската цена, 35,8% държат опаковката да е удобна, удобното място за паркиране е важно за 33,0% от респондентите. 32,5% държат бутилираната вода, която купуват за дома да е на конкретна марка, за 29,0% е важно да открият вода на оптимална цена за литър, 9,3% следят опаковката да е екологична (разградима), а за 0,9% факторите за избор на бутилирана вода за дома остават в графа „други“.
47,2% от мъжете държат мястото на закупуване на бутилирана вода за дома да близко до там, където живеят, във сравнение с 50,1% от жените. Факторът „да е на ниска цена“ е важен за 45,1% от мъжете и 40,5% от жените. „Да е удобно мястото за паркиране“ играе роля в 39,2% от случаите при мъжете и 27,5% от жените, при удобната опаковка показателите по отношение на пол са разпределени почти по равно – 36,0% мъже и 35,7% жени. Същото се отнася и до фактора „да бъде конкретна марка“ – 32,7% мъже и 32,3% жени. „Да е оптимална цена за литър“ е по-важен показател за дамите – 30,9%, в сравнение с 26,8% при мъжете. Екологичната опаковка се оказва важен фактор за покупка за 11,1% от жените и 7,3% от мъжете.
При разделението по възраст групите са четири – 18-29 години, 30-39 години, 40-49 години и 50-65 години. Тук впечатление прави, че най-важен фактор за купуване на бутилирана вода за дома за възрастовата група 18-29 години (56,9%) е близостта на мястото, а „да е най-ниска цена“ е водещ при 50-65 годишните (45,3%). При възрастните водещи също така са факторите „да е в удобна опаковка“ (40,5%), „да е близо до дома“ (39,1%), „да е удобно за паркиране място% (36,1%), докато „да бъде конкретна марка“ (33,9%) и „да е в екологична опаковка“ (7,3%) остават по-назад в класацията.
В останалите три възрастови групи - 18-29 години, 30-39 години, 40-49 години, разпределението на факторите, оказващи влияние върху избора за купуване на бутилирана вода за дома остават почти еднакви, като първо е близостта до дома, цената, удобството на опаковката. За 30-39 годишните е важно мястото за паркиране да е удобно (38,8%), а за 40-49 годишните да е в удобна опаковка (36,3%).
Безалкохолни напитки
Газирани безалкохолни напитки (тип кола) се купуват няколко пъти седмично от 21,9% от участниците в същото проучване на агенция Bluepoint. 19,3% купуват тези продукти веднъж седмично, 17,4% два-три пъти месечно, 10,7% веднъж месечно, 11,3% веднъж на няколко месеца, 8,3% по-рядко, а 11,1% заявяват, че не купуват газирани безалкохолни напитки.
Натурални сокове/пуншове се купуват няколко пъти седмично от 17,2% от респондентите, веднъж седмично от 21,5%, 19,1% купуват сокове два-три пъти месечно, 13,6% веднъж месечно, веднъж на няколко месеца 13,3%, 7,4% по-рядко, а 7,9% не купуват.
Газираните напитки с плодов вкус се купуват няколко пъти седмично от 12,9% от участниците в проучването. 14,2% ги купуват веднъж седмично, 16,0% два-три пъти месечно, 12,7% веднъж месечно, 10,5% веднъж на няколко месеца и 12,9% по-рядко. 20,9% са заявили, че не купуват газирани напитки с плодов вкус.
Студен чай се купува два-три пъти месечно от най-голям процент от участниците в проучването – 18,4%. 14,2% купуват веднъж седмично, 13,2% веднъж месечно, 12,8% веднъж на няколко месеца, а 16,0% по-рядко. 16,1% не купуват студен чай, но 9,3% пазаруват напитката няколко пъти седмично.
44,4% пък са заявили, че не купуват енергийни напитки. 9,9% опитват веднъж на няколко месеца, 13,4% по-рядко, 8,3% два-три пъти месечно, 8,2% веднъж месечно. Най-големи почитатели на този продукт са 8,9% от респондентите - те купуват енергийни напитки няколко пъти седмично, а 6,8% веднъж седмично.
Изследователите от агенцията са решили да проучат и напитката „лимонада тип домашна“. Тук резултатите показват, че тя най-често, т.е. няколко пъти седмично се купува от 6,8%, веднъж седмично от 10,9%, два-три пъти месечно от 15,3% от респондентите, 14,6% веднъж месечно, 15,4% веднъж на няколко месеца и 18,3% по-рядко. 18,7% не купуват лимонада тип домашна.
За да разберат профила на потребителите на тази напитка, изследователите са направили извадка само от тези, които са заявили, че купуват „лимонада тип домашна“ веднъж месечно и по-често. Всички изследвани лица са 47,6%, 50,4% от мъжете купуват тази напитка по посочения критерии и 45,2% от жените от извадката. 48,7% попадат във възрастовата група от 18 до 29 години, 47,8% са 30-39 годишните, 48,0% са респондентите между 40 и 49 години и 46,3% са хората на възраст между 50 и 65 години.
*Забележка: ПАСПОРТ НА ПРОУЧВАНЕТО: Количествено онлайн изследване с обем на извадката n=500 ефективни контакта. Обхват – национален, потребители на възраст 18-65 години.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай