Списанието
Изберете рубрика:

Бисквитите са категория, заемаща значителна площ на регалите в големите търговски вериги, а също така и в по-ограничените пространства на малките търговски обекти. Няма как да отречем, че в последните години категорията преживя ренесанс, като компаниите започнаха да се надпреварват в това да обогатяват портфолиото си от добре познати продукти с нови, здравословни предложения, които са насочени към хора с по-спецфични хранителни режими. Всичко това в отговор на здравословната тенденция. Решихме да се допитаме до производител, който също заложи на стратегията да предложи в богатото си портфолио и здравословни продукти. Разбира се, постарахме се да видим какво е неговото мнение за развитието на категорията „Бисквити“ като цяло и ето какви бяха неговите отговори...
Мнението на производителя:
Иван Стоев, Маркетинг Директор „Престиж-96“
Трендовете в категорията - част от потребителите започнаха да купуват продукти в по-високи ценови сегменти*
Всяка от категориите на бисквити, вафли и мини кейкове генерира ръст през 2019 година, като той беше най-голям в категорията на мини кейковете, споделя Иван Стоев. Според него това е валидно, когато се коментира развитието на пазара в стойност. „Когато погледнем консумацията, ще забележим, че там по-скоро регистрираме задържане на нивата от 2018 г, т.е. българите са изяли приблизително същото количество бисквити, вафли и мини кейкове както и предходната година“, казва Иван. Ръстът в стойност можем да се обясни както от повишените цени на някои от играчите на пазара, така също и от факта, че част от потребителите са започнали да купуват продукти в по-високи ценови сегменти – средния и премиум.
Приоритетната категория от портфолиото на компанията – бисквити, вафли и мини кейкове
За компанията приоритет си остават трите основни категории, в които тя оперира – бисквити, вафли и мини кейкове (сухи пасти). Това са традиционни категории както за „Престиж“, така и за страната като цяло, потенциала им е значителен и все още не е изчерпан. „За да отговорим на модерни тенденции като здравословния начин на живот, ние добавихме към нашето портфолио бисквити и вафли под бранда Престиж Wellness без добавена захар, които разработихме съвместно с Българска асоциация диабет. За нас те са и повод за гордост, тъй като се оценяват добре и на експортните пазари, а и са оценявани високо като ниво на иновативност на различните изложения, на които участваме“, споделя пред PROGRESSIVE маркетинг директорът на компанията. И допълва, че засега тези тенденции не са толкова силни у нас, както в Западна Европа, но пък с нашите социално-отговорни кампании, ние стимулираме българите да водят здравословен начин на живот, не само чрез диетата си, но и чрез спорт и свободно време, които са дори по-важни за нашето здраве.
Световните тенденции, пренесени на българския пазар – търсенето на удобство и стремежът към наслада
Според маркетинг директорът на “Престиж-96“ две от основните тенденции, които са световни, но все повече се пренасят и на нашия пазар са търсенето на все повече удобство, както и хедонизмът, или стремежът към удоволствие и наслада. Все повече българи предпочитат малки и удобни опаковки и разфасовки при консумацията на сладки изделия, нещо което е факт в развитите пазари от години. Хедонизмът пък влияе на поводите за консумация на сладки изделия – по всяко време, когато се търси удоволствие, или пък като средство за намаляване на стреса. Трети тренд, който се очакваше вече доста да е навлязъл на българския пазар – този за здравословния начин на живот, към момента е в сила основно в София и няколко по-големи града, при това предимно сред най-платежоспособното население, което редуцира въздействието му върху бизнеса като цяло.
Предпочитанията на българския потребител – опитва новости, но преди всичко е традиционалист
„Въпреки, че много ни се иска да кажем, че ние сме иновативни потребители, като цяло това не е точно така“, споделя Иван Стоев. Българският потребител е засипван с нови предложения ежедневно, рафтовете на супер и мини маркетите са затрупани с новости, но дори след като опита някои от тях, българинът се връща към традиционните марки и вкусове. Това до голяма степен е добре за нас, като доказан и традиционен производител, с постоянно високо качество през годините, но пък и ни ограничава в нашите иновационни планове.
Българинът като поведение прилича на повечето европейци и залага на познатото и любимото. Като цяло, и бисквити, и вафли, и донякъде сухи пасти са част от трапезата на повече от 95% от домакинствата в България, като този процент е доста по-висок от другите европейски държави, явно ние обичаме повече сладки изделия.
Къде потребителят пазарува по-активно – в модерната или в традиционната търговия
Към момента, по-голямата част от бизнеса все още се случва в традиционните магазини, но тенденцията от последните години е, модерната търговия да нараства по-бързо и да догонва традиционната. Голяма част от традиционните магазини променят модела си, стават на самообслужване, внедряват типичните стандарти за модерната търговия и това им помага да се задържат на пазара.
*Част от данните, използвани в отговорите са на базата на проучвания на GfK България и Nielsen България
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай