Списанието
Изберете рубрика:

Засилва се тенденцията производителите на тоалетна хартия да посочват конкретните технически параметри (пластове, брой късове, дължина на ролка) на хартията върху опаковките. Детайлизираната информация се дава не само заради европейските стандарти и изисквания, но и поради засиленото внимание от страна на самите потребители, търсещи по-подробна и достоверна информация за артикулите, които ползват, коментира пред сп. PROGRESSIVE мениджърът бизнес развитие България в SCA Hygiene Products Ана Димитрова. По думите й, напоследък се забелязват по-големи разфасовки на пазара – по 20, 24, 32 ролки, както и нови аромати.
Според маркетинг мениджъра в „Интерпред Партнер” Християн Минев пък все повече потребители фокусират покупките си върху бяла тоалетна хартия. „Според национално представително проучване най-голям процент от жените – 46,3%, обикновено купуват бяла тоалетна хартия за домовете си. Данните са от количествено изследване, проведено в края на 2012 г. от MarketLinks за „Интерпред Партнер”, коментира Минев. По думите му, една от причините, поради които надделява процентът на избиращите неоцветена/бяла хартия, е фактът, че хората се притесняват от наличие на алергени и от вредно въздействие на оцветителите в хартията. Маркетинг мениджърът в „Интерпред Партнер” откроява любопитна тенденцията – цветът на хартията се съобразява с цвета на интериора в тоалетната. В рамките на проучването се наблюдава и тенденция на неодобрение на силните и неестествените аромати. Едва 14,6% от взимащите решение за покупка избират тоалетна хартия с наситен аромат.
Според Ана Димитрова също има предпочитания към белия цвят, както и увеличено търсене на неароматизирана, както и рециклирана хартия. По отношение на потребителските навици Християн Минев коментира, че 44,2% от потребителите купуват трипластова тоалетна хартия, а 53,6% заявяват, че предпочитат да купуват още по-плътна тоалетна хартия. Все повече хора, по думите му, отдават значение на това, дали тоалетната хартия е рециклирана, или не. Според Минев се откроява и нагласата да се подкрепят марки на български производители, тъй като те създават работни места и развиват икономиката.
Фактори, определящи поведението пред рафта
Основни фактори за избор и покупка на даден вид и марка тоалетна хартия са броят пластове на хартията, цената и промоционалната оферта, споделя мениджърът бизнес развитие България в SCA Hygiene Products Ана Димитрова. Тя допълва, че от значение са още ароматът или наличието на нов артикул в асортимента. Според Християн Минев основните фактори са активните промоции в точката на продажба, тв рекламата, както и доброто качество на продуктите.
Специфичността, задаваща трендове
Според Ана Димитрова сред спецификите при предлагането се открояват изключително голямата конкуренция, все още голямата лоялност към марките, която рефлектира върху слабото развитие на частните марки на веригите, както и засиленият фокус върху качеството и количеството на предлагания продукт. Християн Минев пък посочва преориентирането на потребителите към по-високия ценови сегмент едновременно с насочване към по-големи разфасовки на продуктите.
Това, което ни липсва
Според мениджъра бизнес развитие България в SCA Hygiene Products Ана Димитрова на пазара в България все още липсва 5 и повече пластова тоалетна хартия. По думите й, такава няма как да се очаква да се появи поради липсата на търсене от страна на потребителите. Според маркетинг мениджъра в „Интерпред Партнер” Християн Минев до момента на пазара са липсвали тоалетни хартии, произведени с различни по плътност пластове, притежаващи по-висока абсорбираща способност, както и рециклирана тоалетна хартия с ясно изразено екологично послание.
Елина Пулчева
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай