Списанието
Изберете рубрика:

Готварските подправки спадат в потреблението си през изминалата година спрямо предходната, като регистрираният минус е и по двата пазарни индикатора – продажби в бройки продукти и продажби в стойност. Всеки отчетен период през 2014 г. показва по-ниско търсене в сравнение със същия период на 2013 г. На годишна база (MAT) понижението за продажби в бройки е от -8,9%, а спадът в стойност е -6,2%.
Големите ритейл формати в лицето на супермаркетите с площ над 300 кв. м губят -7,1-процентни пункта и от най-важен търговски канал през 2014 г. заемат втора позиция. Търговският формат, който печели важност е на първо място средните по големина обек ти с площ от 41 кв. м до 300 кв. м с ръст от +5-процентни пункта, а малките обекти от традиционната търговия нарастват по важност с +2-процентни пункта.
Значимостта на търговските обекти за готварските подправки от гледна точка продажби в стойност се различава по това, че супермаркетите запазват първото по важност място въпреки регистрирания спад от -6,2% през 2014 г., спрямо 2013 година. С най-малък дял по този показател са обектите от традиционната търговия.
Частните марки на големите ритейл вериги не представляват реален конкурент в категорията с техните 3% пазарен дял за продажби в бройки, което е с 1% по-малко от 2013 година. Доминиращият тип опаковка е стандартната, а тези тип солница или мелничка са нишови. Те държат само 3% пазарен дял от продажбите в бройки и числото не търпи промяна през изминалите две години.
Големите грамажи подправки са най-маловажни и търпят спад, а водещи си остават 50-100 г, които растат в пазарния си дял в бройки (+3%). Като вкусове най-търсени от потребителите са универсалните подправки (с 46% дял за продажби в бройки), следвани от подправките за пиле (20%), месо (11%), барбекю (11%). Топ 5 производители по азбучен ред са: „Биосет“, „Кенди“, „Котани“, „Меркурий“, „Нестле“.
Готварските фиксове са още една кулинарна категория със спад както за реализирани продажби в бройки (-7,4%), така и за продажбите в стойност (-7%). Как стоят пазарно и видовете вкусове на готварските фиксове виж табл.1 и табл. 2.
Източник: "Нилсен България"
Антония Митрева, „Нилсен България“
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай