Списанието
Изберете рубрика:

За двугодишен период потреблението на продукти в категорията „Грижа за лицето” в България е минавало основно през два канала – специализирани магазини за козметика и битова химия (45% от всички продажби в стойност) и аптеки (33.4%). Това показват данните на Nielsen за периода юли 2006 г. – юни 2008 г. Другият сравнително голям дял остава за супермаркетите (15.2%), които се оказват третият найактивен дистрибуционен канал за продуктите от въпросната категория. Всички останали типове магазини си поделят около 4% от общите продажби. За 24 месеца делът на чуждестранните марки, които обикновено са позиционирани в по-високите ценови сегменти, нараства с около 10% и се придвижва от малко над 65% от продажбите в стойност през юли 2006 г. – юни 2007 г. до 72.1% през следващата година. Подхранващите кожата на лицето продукти реализират малко над 2/3 от общите продажби в стойностно изражение, следвани от почистващите продукти. И при двата типа продукти обаче се забелязва минимален спад през втората година, за сметка на маските за лице, които вече заемат 5.3% от реализациите в стойност. С неголям ръст от около 1-2% през втората половина на разглеждания период са продажбите на продуктите, опаковани в тубички, спрей-помпи и бурканчета, докато при бутилките и кутийките се забелязва минимален спад. Жените окупират почти всички продажби в категорията, като оставят на продуктите, предназначени за представителите на силния пол едва 0.5% от продажбите в стойност. Традиционно силните компании на българския пазар, като местната „Арома”, „Рубелла” и чуждестранните Beiersdorf, Cosm –Bulgaria, Eveline Cosmetics от Полша, Johnson&Johnson, Jean Niel&Regal,L’Oreal и Pierre Fabre са производителите с най-голям успех в продажбите. При марките лидери са Dermo Expertise, Eveline, Garnier, Nivea и Vichy (подредени по азбучен ред). Средните цени от категорията на родния пазар нарастват както при чуждите, така и при местните продукти, но увеличението при българската козметика е по-осезаемо (около 9%), докато при чуждестранните марки то бележи ръст от едва 2% за юли 2007 – юни 2008 г.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай