Списанието

Изберете рубрика:

 

Делът на био и натуралните детски продукти за уста расте всяка година

Брой 5, май 2020

Дата: 29.05.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Делът на био и натуралните детски продукти за уста расте всяка година
Все повече се търсят натурални детски пасти за зъби, без консерванти, оцветители и захар. Това беше един от основните изводи, направени от dm България в края на миналата година, когато разглеждаха развитието на категорията специално за PROGRESSIVE. При разговора ни с асортиментния мениджър на дрогерията Виктория Дюнкова, стана ясно, че повечето марки, които присъстват на българския пазар, притежават в асортимента си и детски продукти. 
 
В този брой PROGRESSIVE реши да се допита до „Арома“, която предлага детски продукти за уста, за да разбере как се развива тази категория през погледа на производителя. Според компанията разнообразието от продукти за грижа за детската устна хигиена е толкова голямо, колкото различни могат да бъдат и детските предпочитания. 
Създаване на навици от най-ранна детска възраст
Последните години тази интересна и здравословна категория се развила, предлагайки много нови марки, продукти и много нови разновидности. „Родителите осъзнаха, колко е важна ранната детска грижа за устната хигиена. Създаването на навици в ранна детска възраст е инвестиция за цял живот. А тези навици започват от първия възможен момент, с появата на първото зъбче, за да останат трайно и да служат години напред. За да създадеш здравословен навик и то особено при малките деца, трябва да намериш правилния подход – аромат, цвят, атрактивност“, казват от „Арома“. 
 
Смяна на детската четка – по-често от 3 месеца и след всяка настинка
От всички категории продукти за устна хигиена разбира се най-бързо оборотни са пастите и четките за зъби. Четката на малките деца трябва да се сменя доста по-често от 3 месеца, колкото е препоръчително по принцип за възрастните потребители. Освен това е изключително важно и се препоръчва, детската четка за зъби да се сменя след всеки прекаран вирус, инфекция, настинка. 
Най-предпочитана според производителя е категорията наречена 0+, или това са пастите за зъби, предназначени за най-малките деца. 
 
Потребителите търсят все повече натурални и изчистени формули
Всички детски пасти за зъби са съобразени със спецификата на детската грижа. Освен ефективни, пастите за зъби за деца трябва да са нежни, щадящи, с характеристики подходящи за съответната възраст. Последните години, предвид популярността на натуралните продукти във всички категории, се породи по-голямо търсене на подобен тип продукти и в устната хигиена. Разбира се, за повечето родители, децата са първи приоритет и продуктите, които купуват за тях, искат да бъдат натурални, естествени, с пречистени формули и най-вече възможно най-здравословни. Дори самите те да нямат възможност да закупят подобен продукт за себе си, са склонни да го направят за децата си. Нормално е делът на този тип продукти да е голям и да расте с всяка изминала година. 
Продуктите за устна хигиена са много важна и ключова категория. „Може да не използваш шампоан за коса всеки ден, но паста и четка за зъби използваш минимум два пъти дневно. Това е продукт от първа необходимост, свързан с личната хигиена на човек“. Предвид, че употребата е толкова честа е нормално хората да търсят активно все повече, продукти предлагащи натуралност и изчистени формули. „Светът върви към едно по-добро, което със сигурност ще се окаже не само тенденция, а една устойчива еволюция в съзнанието на хората, да живеем по-здравословно“.
 
Какво се търси при избора на детски продукти за устна хигиена?
Най-вече родителите се съобразяват с възрастта, за която е предназначен продукта, било то паста, четка за зъби или вода за уста. Причината се крие в развитието на зъбния статус на децата - млечните зъби поникват до 3 годишна възраст, а след 6 годишна възраст започват да се сменят с постоянните. За това кратко време, трябва да се ползват различни продукти, съобразени с развитието на детето. 
 
След 6 годишна възраст се включват и водата и конците за уста
След 6 годишна възраст, когато зъбите стават постоянни, профилактиката е най-важната и с то с правилните продукти. На тази възраст на помощ идват и допълнителните продукти, като вода за уста и конци за зъби. Ключово значение при избора имат и други характеристики, като неабразивни формули, щадящи съставки, вкусни и атрактивни аромати, които създават удоволствие при употребата. Децата се учат най-бързо, когато подражават, те имат стимул да възприемат добрите навици под формата на игра и това е нещото с което възрастните могат да бъдат от най-голяма полза.
 
Иновации в категорията
Иновациите са движеща сила в световен мащаб от години, това е нещото което е най-големият позитив за крайния клиент. Новостите, за разлика от преди години, навлизат изключително бързо и на нашия пазар, било то благодарение на нови съставки, технологии за производство или на крайно изделие. Печеливши в тази ситуация не са най-големите компании, а тези които успеят да реагират най-бързо и които успеят в кратки срокове да предложат тези подобрения в своето портфолио. „Специално грижата за най-малките е от първостепенно значение за нашето портфолио от продукти. Имаме едни от най-качествените специалисти в България, които изключително отговорно и професионално създават продукти, продавани в цял свят и то с голям успех. Не можеш да манипулираш мнението на децата, те са изключително директни и прями в преценката си, дали една паста за зъби има харесва или не. Тяхното мнение и оценка е нашият най-голям движещ и мотивиращ фактор да продължаваме напред“, споделят от „Арома“.