Списанието

Изберете рубрика:

 

Зърнени закуски срещу барове – борба за надмощие

Брой 5, май 2013

Дата: 16.05.2013 Коментари: 0
Снимки (4)
Зърнени закуски срещу барове – борба за надмощие

Зърнените храни все още са предпочитан избор за закуска, но могат ли да влязат в конкуренция със зърнените барове за снакинг (от англ. snack – похапвам нещо леко между две основни хранения, закусвам). 

Зърнените закуски печелят битката срещу баровете за предпочитана закуска

За никого няма да е изненада, ако кажем, че зърнените храни са предпочитани в менюто за закуска. За разлика от тях зърнените барове не са толкова желани за първото за деня ядене – само 25% от консуматорите на зърнени барове в Германия ги похапват сутрин, а потребителите в други страни са още по-малко склонни да го правят (табл. 1). Зърнените храни заеха ролята на лека закуска между две яденета, тъй като границите между редовно хранене и похапване стават все по-размити. Но потенциалът на продукта в тази посока е ограничен от популярността на прекия им конкурент – зърнените барове. Около 4 на всеки 10 консуматори на зърнени храни във Франция, Германия, Италия и Испания смятат, че те са подходящ продукт за похапване. Изненадващо употребата на зърнените храни между храненията не се ограничава само до младите потребители.

В Италия например има малка разлика между 16до 24-годишните консуматори (55% от които мислят, че зърнените храни са подходящ снак) и тези над 55 години (51% от които мислят същото). В Испания има 9 точки разлика между най-младите и най-възрастните консуматори на зърнени закуски. Всъщност 49% от 35–44-годишните потребители в Испания намират зърнените храни за подходящ снак. Положението в Германия и Франция е различно – по-възрастните потребители там са по-малко склонни към снакинг и е по-малко вероятно да считат зърнените храни като лека закуска, отколкото по-младите потребители (табл. 2).

Зърнените барове са по-подходящи за бързо похапване между храненията

Без изненада зърнените барове са по-предпочитани за ядене между храненията. Причините – те са по-удобни за носене и съхранение, а също така за тяхната консумация не се изисква купа, лъжица или мляко. Но европейските консуматори не смятат задължително, че зърнените барове са храна само „за из път”. Статистиката показва, че германците и французите са по-склонни да консумират зърнени барове като ядене по време на път. Във Франция, Германия и Италия склонността да се консумират зърнени барове на път намалява с възрастта. В Испания, от друга страна, по-възрастните и по-младите потребители имат еднаква склонност да разчитат на зърнени барове, когато са в движение (табл. 3).

Маркетингови оръжия в борбата за надмощие

Склонността на европейските потребители да мислят за зърнените храни като за удобна лека закуска отваря вратата на производителите да въвеждат повече „снаксови“ възможности. Зърнени храни в единична порция или торбичка е вече изпробвана концепция и има спорен успех на различните пазари. Маркетинг експерти може да намерят и други начини са подсилят връзката между зърнена храна и лека закуска и да намерят дру ги концепции за пакетиране, за да направят по-удобни за носене този тип продукти. Малки контейнери, които могат да бъдат използвани отново, такива, които се продават или се получават като бонус при закупуването на по-големи кутии, или просто индивидуални пакети със зърнени закуски – всичко това може да помогне на зърнените храни да спечелят битката срещу зърнените барове за предпочитан продукт между две основни хранения. 

Марсия Магелонски Директор „Проучвания“ MINTEL

mmogelonsky@mintel.com