Списанието
Изберете рубрика:

В периода 15-30 януари 2008 г. „Синовейт” проведе представително Омнибусно изследване на категорията „Прясно мляко” сред населението между 15 и 69 години, живеещо в градове и села с население над 1 500 души.
Прясното мляко е един от основните хранителни продукти с най-високо проникване сред населението. А кои са марките прясно мляко, които купуваме най-често на ниво домакинство? Безспорен лидер в потреблението все още е непакетираното мляко „без марка” или домашно произведеното прясно мляко, което е изборът на повече от една трета от респондентите. В столицата, както и в големите градове на страната, се купуват повече пакетирани млека, водеща марка, сред които е „Верея” на „Обединена млечна компания”. Домашно произведеното прясно мляко от своя страна се купува/консумира най-вече сред хората от най-високата възрастова група 60-69 години, както и в населени места под 50 000 жители. В национален мащаб марката „Верея” e с най–голям дял при покупка на пакетирани пресни млека (13%), следвана от „Данон” (9%) на производителя ”Данон Сердика” и „Роса” (6%) на добричкото млекопреработвателно предприятие „Фама АД ”. „Верея” се купува предимно в столицата, в големите населени места с над 100 000 жители и сред домакинствата с висок месечен доход - над 1000 лева. Втората най-купувана марка - „Данон” се предпочита най-вече сред респондентите на възраст между 20 и 29 години. Резултатите от проведеното изследване показват, че българите си купуват прясно мляко средно пет пъти месечно. Една трета от тях го купуват и по-често - 2-3 пъти седмично. Най-висока честота на покупка се наблюдава сред респондентите на възраст между 20 и 39 години, в София и в големите градове на страната. Данните сочат, че домакинствата, в които присъстват деца, купуват прясно мляко по-често в сравнение с тези, които са без деца ( средно 5.9 пъти месечно срещу 4.6 пъти). В национален мащаб две са основните места, от които потребителите си купуват прясно мялко - „малък квартален магазин” и „домашен производител” с равни дялове от по 33%. Тази тенденция е ясно изразена в малките населени места. Останалата една трета от потребителите пазаруват прясно мляко предимно от супермаркети и хипермаркети. Най-малък е делът на потребителите, които предпочитат да купуват прясно мляко за своето домакинство от хипермаркети (5%) – това са предимно респонденти, живеещи в столицата и в градове с над 100 000 жители, както и членовете на домакинства с висок месечен доход.
„Синовейт” е глобална компания за маркетингови изследвания, създадена през януари 2003 г. Провежда проучвания на потребителските нагласи, подпомагайки вземането на конкурентни маркетингови решения. „Синовейт” има над 116 офиса в 57 страни на 6 географски континента.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай