Списанието
Изберете рубрика:

Сапунът винаги е бил част от ежедневието ни, но като че ли епидемията, свързана с разпространението на COVID-19, ни накара да обърнем по-голямо внимание на тези продукти.
Новият ни „най-добър приятел”
Миенето на ръцете вече не е само препоръчително, а напълно задължително. И не само преди закуска, обяд и вечеря, а през целия ден. Страхът от заразата оказа положително влияние върху хигиенните ни навици, а сапунът стана задължителна част от списъка ни с покупки.
Предлаганото разнообразие от видове продукти на пазара е много голямо, но в тези дни един сегмент е много актуален – този на „антибактериалните” и „убиващи бактериите” сапуни.
Докато преди години данните показваха, че потребителите търсят допълнителни ползи в тези продукти като грижа за кожата, сапуни с натурални съставки, съдържащи алое вера /лайка и т.н. и бяха привлечени от екзотични и флорални аромати, които да ги зареждат положително в емоционално отношение, то днес тенденцията е насочена изцяло към грижа за здравето. Тя ще продължи и през следващите периоди прогнозират наблюдателите на пазара, а разнообразието от предлагани продукти, отговарящи на този тредн, ще се увеличава.
Какво показват данните?
Агенцията за проучване на пазара „Нилсън България” съвсем логично отбелязват ръст в продажбите в обем на продукти от категорията „Сапуни” за изминалата 2020г. спрямо 2019 г. Категорията показва нарастване през цялата година, но най-големият пик в продажбите е регистриран именно по време на локдауна и обявяването на извънредно положение в страната във връзка с разпространението на COVID-19.
21% е регистрираният ръст на продажбите на бар сапуни и течни сапуни през изминалата година, като по сегменти на годишна база бар сапуните отбелязват ръст от 5%, докато при течните, увеличението е много по-голямо с 36% на годишна база. Забелязва се увеличение на цените и при двата сегмента. Собствените марки също растат в обем с 31% спрямо 2019г.
Разделени по типове сапуни, най-продавани са „без допълнителна функция” с ръст от 16% в обем на годишна база, следвани от „хидратиращи” – 31% и „антибактериални” – 56%.
Що се отнася до каналите за покупка на сапун, търговските обекти с квадратура от 41 до 300 кв.м. отбелязват 28% ръст в обема на продажбите на тези продукти, следвани от малките и средни магазини (24%), а супермаркетите и хипермаркетите са с 16% ръст в продажбите на категорията.
Дрогериите и Магазините за битова химия отчитат 30% ръст в продажбите в обем на годишна база, а аптеките 22%, като в аптечната мрежа течните сапуни показват сравнителен ръст през 2020 и застават начело на категорията, показват данните на „Нилсън България”.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай