Списанието
Изберете рубрика:

В периода 15 - 30 февруари 2008 година „Синовейт” проведе представително Омнибусно изследване на категорията „Маргарин” сред населението между 15 и 69 години, живеещо в градове и села с население над 1 500 души.
Маргаринът е една от най-разпространените продуктови категории. Като основен хранителен продукт, той добива все по-голяма популярност и е неизменна част от почти всяка българска трапеза. Кои са най-популярните марки маргарин, които доминират на пазара? Данните от проведеното проучване показват висока познаваемост на различните марки маргарин, които се предлагат на българския пазар. С най-висок общ дял на познаваемост (99%) е марката на производителя „Unilever” - „Калиакра”, следвана от „Томми” и „Белла” на холдинга „Белла България”, чиито резултати в национален мащаб са респективно 90% и 81%. В населените места с над 15 хил. жители, както и в източната и северната част на страната марката „Калиакра” е позната на 100% от интервюираните. Маргаринът „Томми” отбелязва най-висок процент на познаваемост сред тийнейджърите (1519 г.), както и сред жените. На ниво подпомогната познатост марката „Белла” постига най-добри резултати в Западна България, сред представителките на нежния пол, както и сред респондентите на възраст между 30 и 39 години. Освен най-позната, „Калиакра” е и най-често купуваната марка сред домакинствата в страната. На въпроса „Кои марки маргарин сте консумирали през последните 6 месеца във Вашето домакинство?” почти три четвърти от респондентите са посочили марката „Калиакра”. В национален мащаб, нейният резултат е два пъти по-висок, в сравнение с резултатите на останалите марки маргарин, като най-голям дял на консумация се наблюдава в северната част на страната. След „Калиакра” се нареждат отново марките „Томми” и „Белла”, които са предпочитани от съответно 37% и 27% от респондентите. Марката „Томми” се консумира основно от интервюираните на възраст между 15 и 19 години, в Западна България и в населените места между 50 и 100 хил. жители, докато „Белла” е предпочитана сред хората на възраст 30-39 години в София и южните региони, както и сред жените. Маргаринът си остава продуктова категория, предназначена основно за приготвяне на сандвичи - това е най-често споменаваният отговор на въпроса: „За каква цел използвате най-често маргарин?”, или по – точно от 93% от консуматорите. Най - висок е делът сред младежите на възраст между 15 и 19 години. Едва четири на сто от интервюираните ползват маргарина за печене, а две на сто от тях го ползват при приготвяне на кремове и сладкиши. С За кулинарни цели маргаринът се използва предимно от жените, както и сред хората на възраст между 50 и 59 години.
Екип на Synovate
„Синовейт” е глобална компания за маркетингови изследвания, създадена през януари 2003 година. Провежда проучвания на потребителските нагласи, подпомагайки вземането на конкурентни маркетингови решения. „Синовейт” има над 116 офиса в 57 страни на 6 географски континента. Визията на компанията е свързана с трите И - интеграция, иновация и интернационализация. През последните години „Синовейт” е сред осемте най-големи маркетингови вериги в света и в Топ 5 на Ad-hoc изследванията по поръчка на клиента.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай