Списанието
Изберете рубрика:

Поне веднъж месечно картофен/хлебен/царевичен чипс консумират 82% от интервюираните, показват данните от национално количествено изследване, направено от JTN Research през октомври 2018 г. сред 600 мъже и жени на възраст от 18 до 64 години и активно участващи във вземането на решение за покупките в домакинството, предимно градско население. 64% консумират солети поне веднъж месечно, крекери – 45% и царевични пръчици – 34%.
Солетите с превес сред дамите
Докато при чипса няма разлика в процента на консумация при половете, то при солетите, жените (68% от участвалите в анкетата) по-често са тези, които посягат към този продукт (59% е процентът при мъжете). Няма възрастова група, която да потребява солети значително повече спрямо останалите, като само при 55+ годишните процента пада под 60%. По отношение на доходите, също може да се заяви, че не се наблюдава промяна в процента на консумация с премиването към по-високи нива на доход на домакинството. Потреблението сред 18 24-годишните расте с 3%, но общото потребявано количество намалява с 6% спрямо 2016 г. Опаковка с грамаж 50 – 100г купуват 54% от участниците в проучването, следват 101 – 200 г (17%), под 50 г 15% и най-големите разфасовки от повече от 300 г се купуват едва от 5% от респондентите.
Цената, която обикновено се заплаща за една опаковка е под 0,50 лв. – 44%, между 0,50 лв. и 1,00 лв. дават 39% от участниците в проучването и 12% отделят между 1,01 лв. и 1,50 лв. за покупка на солети. Растежът в най-евтиния диапазон е равномерно разпределен сред всички демографски групи. Най-голяма познатост след марките солети имат „Хрус-Хрус”, „Златна Добруджа”, „Чио”, „Чипи”, „Кракс”, „Кроко”, „Салтерс” и други. Почти в същата поредност са подредени и марките при отговор на въпроса „Коя от тези марки солети купувате най-често?”, както и при сравнение на познаване и заявено потребление. Доходът на домакинството не влияе по никакъв начин върху това какви марки солети се потребяват както в последния месец, така и по принцип.
Крекерите - също
Жените (54% от участвалите жени) отново са полът, който консумира повече крекери. Най-често този продукт потребяват хората между 25-34 години като с увеличаване на възрастта, процентът на потребление намалява. Доходът на домакинството отново не влияе на потреблението. Най-предпочитаният размер в опаковката на крекерите е между 50 и 100 г. Именно към него посягат 42% от участниците в проучването. Следват 101 – 200 г с 29% от запитаните, под 50 г купуват 11%, а големите разфасовки се радват на вниманието на общо 18% 10% за 201 – 300 грамовите опаковки и 8% за повече от 300 г. Нараства относителният дял на най-малките опаковки до 100г в сравнение с 2016 г. Между 0,50 лв. и 1,00 лв. цена за опаковка обикновено заплащат 44% от респондентите. Между 1,01 лв. и 1,50 лв – 21%, на цена под 0,50 лв. купуват крекери 18% от потребителите, в диапазона 1,51 лв. – 2,00 лв. са похарчените средства за опаковка на 10% и 7% дават над 2,51 лв. за крекери. Хората с по-висок доход на домакинството са по склонни да заплатят цена от над 1,51 за опаковка.
Потребителите познават най-вече марките „Кроко”, „Победа” и „Елит”, като „Бенлиан” отчитат двоен ръст (от 5% до 10%) в познаваемостта спрямо 2016 г. Брандoвете „Др. Герард” и „Пане”, запазват процент на познаваемост спрямо 2016 г. (8-9%). Почти няма разместване на марките при въпроса „Кои от тези марки крекери сте закупили през последния месец?”, с изключение на марката „Пане”, която се премества на последно място. На въпроса, „Коя от тези марки купувате най-често 57% са посочили „Кроко“ а 26% „Победа“.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай