Списанието

Изберете рубрика:

 

Мнението на компаниите

Брой 6, юни 2015

Дата: 26.06.2015 Коментари: 0
Снимки (1)
Мнението на компаниите

Сегментът на нискоалкохолните напитки продължава да се разширява

Навлязохме в изцяло нова категория

През тази година пуснахме на пазара нова бира и навлязохме в изцяло нова категория за нас тази на сайдера. Това е и един от приоритетите ни за 2015 г. където да се развиваме като компания. По отношение на летните миксове, отново през този сезон представихме трети вкус с лимон, бъз и мента. Смятаме, че като цяло българският потребител е отворен за нови вкусове и експерименти и приема положително летните миксове, както и категорията на сайдерите.

Очаквания за развитието на категорията

Българският пазар традиционно е изцяло доминиран от лагер бирата, като досега единствено радлерите успяха да достигнат по-значими обеми и дял в категорията. Като пивовари сме длъжни да я развиваме. Смятаме, че успяваме да я разширим чрез предлагането на различни от лагер предложения и предлагаме на българските потребители богато разнообразие. Това ще бъде дълъг про време на основните играчи, очакваме дългосрочни резултати.

Нашите предложения

Реализираме промоции, които предоставят възможност на потребителите за получаване на определена награда, свързана с наш продукт на момента чрез скреч карти или събиране на точки/символи, с които те могат да участват в организирана игра за спечелване на определен артикул впоследствие. Тези промоции генерират добавена стойност за потребителя и помагат да обвържат промотирания бранд с допълнително емоционално преживяване и момент на изненада. Също атрактивен механизъм на промотиране, който използваме, е участие в различни комбинирани менюта с храни или с други категории например, които са подходящи за бира. Основните промоции, които провеждаме за нашите потребители, са стандартните ценови предложения атрактивни ценови оферти на нашите продукти за определен период от време в рамките на седмица или за подълъг период от време месец.

Как ще се борим с лошото време

Няма как да влияем на времето, по-скоро то въздейства върху бизнеса. Това, което можем да направим, е да сме настроени положително в очакване на хубаво лято през тази година. Месец май беше хубав и даде индикация за позитивно развитие на пазара. Надяваме се тази тенденция да продължи през цялото лято.

Радина Шкутова, маркетинг мениджър в ЗАГОРКА

 

Сайдерът е с голям потенциал за растеж

Всички марки, които развиваме в отделните категории, са еднакво важни за нас. Това са различни ниши от пазара, различни продукти. Сайдерът е една от най-бързо развиващите се категории сред напитките и бързооборотните стоки като цяло. Към момента навлизането на продукта на пазара е несравнимо с това на бирите например, но очакваме категорията да продължава да расте. От началото на годината до края на май пазарът на сайдери е нараснал в обем с 136%, сравнено със същия период на 2014 г., според данни на агенция Nielsen. А само за май ръстът е 352%, сравнено с май 2014 г.

Предвид навлизането на нови марки и поголямото разнообразие от вкусове, което се предлага на нашите потребители, както и ръста на категорията – спрямо същия период на миналата година, тенденцията говори категорично за себе си.

Потенциалът

Сайдерът е сравнително нова категория за България, но с голям потенциал за растеж. Неговите консуматори са млади хора, които търсят нови продукти и именно той им предоставя едно по-различно изживяване. Определено иновациите, които стоят зад него, са атрактивни за потребителите и са бъдещето за категорията и за пазара на такъв тип смесени напитки ( с плодово съдържание), а защо не и на бирения сектор като цяло.

Борба за първо място в категорията

До миналото лято нашият сайдер представляваше пазара и категорията като цяло, впоследствие и други бирени компании въведоха техни продукти в същата категория. Тази година започваме да мерим мястото си в предпочитанията на потребителите, сравнено с други марки и със същия период от изминалата година.

Иновациите през тази година

През това лято предложихме на нашите потребители лимитирана серия сайдер с изненадващ вкус на нар. Другата новост, на която заложихме през този сезон, са кенове от 500 мл. А промоциите, на които залагаме са насочени към крайния потребител в поголемите международни вериги.

Христина Вучева, бранд мениджър на Tuborg & Somersby   

 

Готовите коктейли дават възможност за консумация на професионално направена напитка

Предлагаме два продукта в категорията готови за пиене коктейли (RTD). Създадени са на основата на високоалкохолни напитки, но имат значително по-ниско алкохолно съдържание 13 об. %. За основа на единия коктейл използваме водка и ром, а за другия само водка. И двата коктейла са базирани на натурални вкусове и аромати мента и лайм при единия, портокал, ананас и нар при другия коктейл.

Развитие на пазара

Наблюдаваме преориентиране на част от потребителите на високоалкохолни напитки към такива с по-ниско алкохолно съдържание. Причините за това са различни – икономически, поведенчески, социални и т.н. Именно за да задоволим нуждите на тези потребители, създадохме продуктите ни в тази категория. Сегментът на нискоалкохолните напитки в България продължава да се разширява. На пазара все още липсва добре популяризиран готов за пиене коктейл на основата на високоалкохолна напитка. Поради тази причина смятаме, че нашите коктейли могат да заемат една все още неразвита пазарна ниша.

Вкусът на българския потребител

Доскоро коктейлите бяха достъпни за потребителите основно в on trade обекти, които ги предлагат. Малко са хората, които си правят коктейли в домашни условия. Сега с готовите коктейли потребителите в страната имат възможността да консумират професионално направен, готов за пиене коктейл навсякъде и по всяко време. Първоначалните отзиви от потребителите са изключително положителни. Харесва се както продуктът и неговите вкусови характеристики, така и опаковката.

Ганчо Русев, СИС Индустрийс