Списанието
Изберете рубрика:

Най-значим канал за продажбата на продукти за грижа за бебешката кожа са аптеките. Според данните на „Нилсън България” 48,9% от продажбите в стойност за периода юли 2012 – юни 2013 г. минават през тях. Следват супермаркети с големина над 300 кв. м (19%), специализираните бебешки магазини (13,4%), дрогериите (11,2%) и големите хранителни магазини от 41 до 300 кв. м (5%).
В категорията „Грижа за бебешката кожа” агенцията за проучване на пазара включва всички козметични продукти – кремове, тоник, балсами, лосиони, тоалетни млека, масла, гелове, които се използват за поддържане кожата на бебето. Включени са също и продукти срещу подсичане – пудра, талк, крем пудра, кремове. Българските майки предпочитат и купуват бебешки продукти в бурканче, показват данните на „Нилсен България”. За периода юли 2012 – юни 2013 г. те са 34,6% от общия дял на закупените продукти за бебешка кожа. Въпреки това спадат спрямо юли 2011 – юни 2012 г., когато са достигали 38%. Следващи по предпочитания от потребителите са продуктите в бутилка (30,8%), в тубичка (23,4%), спрейове (11,3%).
За периода юли 2012 – юни 2013 г. 50,7% от продажбите в стойност са се падали на кремовете за тяло. Сегментът обаче спада спрямо предходния период (юли 2011 – юни 2012 г.), когато достига 53,3%. Бебешкото олио за тяло е вторият по големина сегмент и се запазва почти непроменен спрямо предходния период – 19,6%. Третият най-купуван продукт според консистенцията е млякото за тяло (11,3%).
Най-предпочитани според опаковката са продуктите за бебешка кожа от 101 до 250 мл (38,7%). Следват опаковки до 50 мл (25,4%) и от 51 до 100 мл (25,1%). По отношение на произхода на продуктите данните на маркетинговата агенция показват, че повече се купуват вносните, които имат 57,3% дял в продажбите в стойност.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай