Списанието
Изберете рубрика:

С 5,5% в обем и с 6,5% в стойност расте пазарът на кроасани през дванадесетмесечния период от юни 2015 г. до май 2016 г. Това показват данните на „Нилсен България”, която проследява развитието на категорията в периода юни 2014 – май 2016. Година по-рано – от юни 2014 г. до май 2015 г., продажбите на кроасани са се увеличили с 9,0 на сто в обем и 7,1% в стойност. Водещ дял в продажбите в стойност през последната година имат големите магазини с площ от 41 до 300 кв. метра – 32,1%. Следват малките и средните магазини с 27,2%, супермаркетите с 23,5 на сто, павилиони* (кънвиниънт), алкохолни магазини (12,2%) и ХоРеКа канала с 4,9 на сто.
Данните на агенцията за проучване на пазара не докладва за съществени изменения в обемите, преминаващи през отделните канали спрямо предходната година (юни 2014 – май 2015) – единствено супермаркетите >300 м2 губят процент тежест за сметка на алкохолни и тип кънвиниънт обекти. С 1% са се увеличили продажбите в стойност на миникроасани през последната година спрямо предходната – от 7,5% на 8,5 на сто. Предпочитани са непокритите с шоколад кроасани – 98,3%.
Най-продаваните продукти са с какаов пълнеж, показват данните на „Нилсен България”. Те увеличават тежестта си на годишна база и държат 51,6% от продажбите в стойност през последните дванадесет месеца, приключили през май 2016 г. Увеличава се спрямо година по-рано и делът на закупуваните кроасани с пълнеж от крем брюле – от 6,8% на 7,5 на сто. Същият дял през последната година се държи и от продуктите с пълнеж от ванилия и вишни. Кроасаните с шоколадов пълнеж държат 6,8% от продажбите в стойност.
Сухите пасти с покритие лидери при продажбите в стойност
Малките и средните магазини са основното място, от което потребителите закупуват сухи пасти. Това показват данни на „Нилсен България” за развитието на категорията в периода юни 2014 – май 2016. През последните дванадесет месеца, приключили през май 2016 г., общо 32,7% от продажбите в стойност са преминали именно през тези формати магазини. Супермаркетите с площ по-голяма от 301 кв. метра са реализирали 30,9 на сто от продажбите през последния период, а големите магазини (41 – 300 кв. м) – 30,0%.
За разлика от кроасаните при сухите пасти предпочитанията на потребителите отреждат на продуктите с покритие лидерската позиция в продажбите в стойност 95,0%. По-купувани са и сухи пасти в единични опаковки – 87,8%, сочат данните на агенцията за проучване на пазара. Расте делът на продаваните пасти в мулти опаковки – от 10,1% през юни 2014 – май 2015 на 12,2% през юни 2015 – май 2016. Най-продавани през последната година са сухи пасти в опаковки над 201 г – 37,4%. Следват опаковките до 50 г (32,5%) и между 51 и 100 г (29,6%).
Лидер на българския пазар са местните марки с 93,4% дял в продажбите в стойност, като той расте спрямо година порано с 3,9-процентни пункта.
Потребителите предпочитат най-вече пасти с какаов вкус (31,2%). Следват продукти, за които липсва описание на вкусовите характеристики (20,1%), млечни (11,8%), ванилови (7,1%), ягодови (6,8%), шоколадови (4,3 на сто).
Топ 5 марки за периода юни'15-май'16 според продажбите в стойност, подредени от "Нилсен" по азбучен ред изглежда така: ARBANASI, BALKAN, DOMA, GALENA, PRESTIGE.
*Дефиниция на „Нилсън България” канал „Павилиони/Кънвиниент/Алкохолни магазини” е обединен канал, който се състои от следните два: Кънвиниент/Алкохолни магазини: Специализирани магазини, продаващи алкохолни концентрати (уиски, коняк, бренди и т.н.) и вино – продажбите на тези стокови групи формират най-малко 80% от оборота на магазина. Обекти, които продават само наливен алкохол, не се включват. Магазините тип “convenience” продават богат асортимент продукти, но не са специализирани в нито една стокова група: шоколадови и захарни изделия, вафли, шоколадови десертчета, дъвки, чипс, снакс, ядки, бира, безалкохолни напитки, минерална вода, пакетирани чай и кафе, сметана, вино и алкохолни напитки, сладолед, цигари. Не повече от 20% от оборота им може да се формира от разтворими супи и бульони, ограничен асортимент нехранителни продукти, кърпички, кибрит, вестници и списания. Павилиони са обекти, в които се продават следните стоки: Цигари, дъвки, пакетирани чай и кафе, шоколадови и захарни изделия, сладолед, ядки, чипс, бира, алкохолни и безалкохолни напитки. Дезодоранти, шампоани, почистващи препарати, кинкалерия, батерии, фотоленти, печатни издания. Тип на конструкцията: Помещава се предимно в разглобяеми конструкции и в приземните етажи на сгради. Търговска площ: обикновено до 20 кв.м. Клиентът няма възможност за влизане в търговската площ на обекта.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай