Списанието

Изберете рубрика:

 

Най-продавани са храните в бурканчета

Брой 9, септември 2013

Дата: 18.09.2013 Коментари: 0
Снимки (1)
Снимка: sxc

Развитие на пазара

Пазарът се запазва стабилен според данни на AC Nielsen, което най-вероятно се дължи на факта, че спадът в раждаемостта, който е безспорен, е по-силно изразен в населените места извън големите градове, където консумацията на готови храни е ниска по-принцип (към 31.08.2013 раждаемостта спада с 5% спрямо същия период на миналата година, но в София град спадът е само 1% докато в някои области, като Видин например, достига до 22%*). Допълнително се променят и потребителските навици и се използват повече готови детски храни.

Нови продукти

Разширява се асортиментът от супи, вегетариански, рибни менюта и десерти, които се възприемат много добре от потребителите.

Тенденции в търговията

На западно-европейските пазари производителите съсредоточават своето внимание все повече в развитие на асортимента за възраст от 1 до 3 г.

Най-търсените бебешки храни

В най-голям обем (според данни на AC Nielsen) се продават храните в бурканчета, следвани от напитките и млеката за кърмачета и преходните млека.

Факторите, които влияят

Все още основен фактор при избор на покупка остава качеството

За спецификите при предлагането

Фокусът при бебешките се поставя върху постоянното подобряване и развиване на портфолиото в съответствие с актуалните препоръки на Европейската педиатрична асоциация по отношение на полезните вещества които трябва да съдържат и хранителните нужди, които трябва да задоволяват. За да се отговори на търсенето в тази категория е необходимо да се поддържа голямо разнообразие както по отношение на продуктовите групи, така и по отношение на артикулите вътре в тях.

По-добрият търговски канал

Всички търговски канали са от съществено значение за продажбите на бебешки храни и имат своите специфични предимства. На практика няма „по-добър“ канал, за което свидетелства и стабилното разпределение на обемите между тях, което не търпи значителни промени в полза на един или друг канал през годините, въпреки експанзията на модерната търговия, например.

Какво ново

Предстои разширяване на продуктовата гама за деца над 1 година в съответствие с тенденциите на развитите пазари.

Avendi

* По данни на Министерство на здравеопазването