Списанието

Изберете рубрика:

 

Натуралните компоненти стимулират растежа на глобалния пазар на дезинфектанти за ръце

Брой 1, януари 2022

Дата: 27.01.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Натуралните компоненти стимулират растежа на глобалния пазар на дезинфектанти за ръце

Нарастващата осведоменост в различните социални мрежи допринася за увеличаващата се продажба на дезинфектанти за ръце. Пандемията от COVID-19 ескалира тази продажба, създавайки значително увеличение на приходите. Технологичният напредък, заедно с появата на онлайн канали за дистрибуция, играят основна роля в разширяването на пазара.

Развитие на пазара на дезинфектанти у нас

Категорията „Дезинфектанти за кожата“ реализира продажби в бройки около 3 035 273 единици от началото на годината до ноември 2021 г. показват данните на „IQVIA България“ – компания, следяща продажбите в аптечната мрежа.

За периода януари 2020 до ноември 2020 година продадените бройки са били около 4 308 830, което е спад от -29,56%. Това, разбира се, се дължи на факта, че в началото на 2020 година с настъпването на пандемията интересът към тези продукти се засили, а последствие се нормализира.

Продажбите за разглеждания период са на стойност  10 532 681 млн. лв., което е с -17,31% по-малко в сравнение с предишния разглеждан период.

Водещите продукти в категорията са основно чист спирт, а водещите корпорации, подредени по азбучен ред, са:  AP VELIKO TARNOVO, CHEMAX, CUPRO, GALEN PHARMA, ZHIVAS BG, чиито продажби за периода януари 2021 до ноември 2021 са на обща стойност от над 10 млн. лв.

Що се отнася до сегмента „Дезинфектанти за ръце (без сапуни)“ - продажбите в бройки за периода януари 2021 до ноември 2021 г. са 471 704 единици, показват данните на „IQVIA България“. Това е спад от -68,26% за  на броя продадени опаковки от началото на годината до текущ месец спрямо същия период на предишната година.

Продажбите за период от една година – от декември 2020 до ноември 2021 са на стойност 1 410 298 млн. лв., с -70,07% по-малко от периода декември 2019 – ноември 2021 г.

Топ корпорациите в сегмента са следните компании, подредени по азбучен ред: BIOTRADE,  MEGA, RUBELLA, SEPTONA, ZHIVAS BG, чиито продажби в стойност за периода януари 2021 - ноември 2021 година са малко по-малко от 1 млн. лева.

Дезинфектантите за ръце, съдържащи естествени компоненти бързо набират популярност

Дезинфектантите за ръце, съдържащи естествени компоненти като алое вера, бързо набират популярност. Страничните ефекти от синтетичните продукти като алергии и обриви карат потребителите да се насочат към по-естествени продукти.

Мащабното търсене на иновативни природни продукти генерира перспективи за растеж за участниците на пазара. Северна Америка се оценява като най-големия пазар, следван от Европа, поради високите хигиенни стандарти, поддържани в тези региони. Подтикнат от нарастването на правителствените инициативи, пазарът в Източна Азия се очаква да покаже бърз растеж.

Регионалните и глобалните играчи увеличават производствения си капацитет, за да отговорят на нарастващото търсене по време на пандемията от COVID-19. Те инвестират в научноизследователска дейност, за да разработят ефективни продукти. Компаниите използват реклами, стремейки се привлекат вниманието на потребителите и да увеличат своите клиенти.

Приходите в сегмента на дезинфектантите за ръце възлизат на 7,19 милиона долара през 2022 г. Очаква се пазарът да нараства годишно с 9,77% (CAGR 2022-2025), става ясно от данни на Statista.

Най-много приходи се генерират в Китай (1268 млн. щатски долара през 2022 г.).

Нарастващото търсене на нови и иновативни продукти, съдържащи естествени съставки, вероятно ще представи значителни възможности за растеж на играчите на пазара на дезинфектанти за ръце. Производителите, работещи на пазара, непрекъснато участват в обширни изследователски дейности за разработване на по-безопасни продукти.

Бързо растящата популярност на дезинфектантите за ръце на базата на етанол или етилов алкохол би следвало да стимулира растежа на пазара, който се очаква да регистрира темп на ръст от 8% в страните от Източна Азия.

Известни компании на пазара на дезинфектанти за ръце, като 3M, The Procter & Gamble Company и други, си сътрудничат с различни правителства по целия свят за разпространение на осведомеността относно практиките за хигиена на ръцете и ползите, свързани с дезинфектантите за ръце.

В страни като Китай и Индия компании, съвместно с различни правителствени организации, активно повишават осведомеността относно хигиенните продукти и използването на дезинфектанти сред хората чрез средствата на телевизията и други комуникационни канали, за да предприемат превантивни мерки поради огнището на коронавирус. По този начин се очаква компаниите в партньорство с правителствата да станат свидетели на нови възможности за растеж на пазара на дезинфектанти за ръце.

Очаква се глобалният пазар на дезинфектанти да бъде силно консолидиран. Има много регионални и местни пазарни играчи, които значително увеличават производствения си капацитет, за да отговорят на нарастващото пазарно търсене.

Те също така инвестират в научноизследователскa дейност, наред с фокусиране върху разработването на продукти, често пускане на нови продукти, увеличена наличност във формат за търговия на дребно, сливания и придобивания.

През март 2020 г. Unilever влезе в стратегическо партньорство с Министерството на международното развитие на Обединеното кралство за съфинансиране на кампания на стойност 61,1 млрд. щатски долара, с цел повишаване на осведомеността сред обществеността относно хигиената на ръцете по време на продължаващото разпространение на Covid-19. Тази кампания има за цел да достигне до хората чрез радио, телевизия, печатни медии и социални мрежи.

През януари 2020 г. Reckitt Benckiser Group PLC дари 6,7 млн. щатски долара в брой и антибактериални продукти за борба с огнището на коронавирус в Китай.

През 2019 г. 3M Company инвестира около 3,6 млрд. щатски долара в научноизследователска дейност и капиталови разходи, с цел да изобрети и произведе нови и иновативни решения за своите клиенти.

Глобалните продажби на пазара на дезинфектанти за ръце достигнаха 1,3 млрд. долара през 2019 г. Според доклада на Persistance Market Research, пазарът на дезинфектанти за ръце се прогнозира да регистрира среден годишен темп на ръст от 7% през периода 2020-2030 г. Северна Америка държи най-големия пазарен дял за дезинфектанти за ръце през 2019 г., следвана от Европа, поради високите хигиенни стандарти в развитите страни.

Освен това потребителите в развитите региони значително изместват фокуса си към дезинфектанти за ръце на базата на бензалкониев хлорид. Очаква се пазарът в Източна Азия да се разшири с най-висок среден годишен темп на ръст по време на прогнозата, поради нарастването на правителствените инициативи за насърчаване на използването на продукти за грижа за ръцете.

Кратък преглед на променящия се пейзаж на пазара на дезинфектанти за ръце накара анализаторите да заключат, че пазарът експоненциално набира популярност. Търсенето на дезинфектанти за ръце на базата на етанол или етилов алкохол се увеличава от развитите региони като Северна Америка и Европа.

От друга страна, правителствените органи в развиващите се страни предоставят лицензи на захарни заводи, пивоварни, дестилерии и нови компании за производство на дезинфектанти за ръце на алкохолна основа, поради нарастващото търсене на такива продукти, заедно със значителното увеличение на положителните случаи на коронавирус в световен мащаб.

Източници: „IQVIA България“, Persistence Market Research, Statista