Списанието
Изберете рубрика:

Общото потребление на безалкохолни напитки нараства както в количество, така и в стойност през периода ноември 2006 – октомври 2007 сравнен с периода ноември 2005 – октомври 2006. Най – значителен ръст в стойност се наблюдава в категорията на натуралните сокове, а най-значителният спад в стойност се забелязва в категорията на сиропите. Въпреки все още ниските нива на потребление на студен чай, ръстът в количество и стойност през анализирания период изпреварва динамиката в категорията характерна за предходните два периода. През периода ноември’04 – октомври’05 сравнен с периода ноември’05 – октомври ’06 потреблението на студен чай нараства с 23.4% в количество и 4.3% в стойност, докато през последния анализиран период (ноември ’06 – октомври’07) ръстът в потреблението е двоен. Незначителен спад от 3% в количество се наблюдава в категорията на минералната вода. По-ниското потребление в количество може от части да бъде обяснено с по-високите средни цени за категорията през анализирания период. Ръстът в средната цена за литър е от 17.9%. Значително увеличение се наблюдава в потреблението на натурални сокове и нектари. Една от причините за този ръст е по-големияt брой купувачи. През периода ноември 2006 – октомври 2007 приблизително 53% от българските домакинства са си закупили натурален сок. Лидер в категорията е Florina с марка Florina, следвана от Litex с марка Queens и Link с марка BBB. Най – предпочитани вкусове от българските домакинства са портокал, ябълка и ананас.
Владислав Колев, Десимира Солакова, GfK Bulgaria www.gfk.bg
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай