Списанието
Изберете рубрика:
Доклад на френския производител на тестени изделия Délifrance, който се фокусира върху пазара на хляб в Обединеното кралство посочва, че до 2026 г. той ще нарасне с 15 на сто, достигайки 9 млрд. паунда.
Но докато налице е огромна възможност за растеж, търговците и производителите трябва да наблюдават отблизо тенденциите, ако искат да процъфтяват на този динамичен и непрекъснато променящ се пазар, посочва британското издание Grocery Trader, цитирайки доклада на френската компания.
В доклада се посочва, че трите ключови тенденции, движещи растежа в категорията Хляб, включват търсенето на специални хлябове, продукти, използващи чист етикет и регенеративно отглеждани суровини и хляб, който предлага ползи за здравето или допълва следването на специални хранителни режими.
„Това корелира с предпочитанията на потребителите, като вкусът (41%) и свежестта (44%) са ключови двигатели на консумацията на хляб“, коментира маркетинг директорът на Délifrance Стефани Брилуе. Според нея 52% от потребителите посочват, че въпреки икономическата криза, избират къде да купят хляба си въз основа на качеството на продаваните продукти.
Водени от ръста в търсенето на качествени и по-премиум хлябове, независимите пекарни и пекарните в супермаркетите все повече предлагат ръчно изработени и по-висок клас хлебни продукти.
В следствие на това на пазара се появиха автентични хлябове с продължителна ферментация, производителите започнаха да използват разнообразие от зърна и брашна, бяха въведени по-рядко срещани формати и видове хляб. Като примери в анализа на компанията се посочват италиански хлябове, хлябове произведени изцяло от ръж и такива, направени с квас. В отговор на тази тенденция, най-новата гама хляб на Délifrance носи името PanItaly и отговаря на силния ръст в търсенето от страна на консуматорите на италиански храни и напитки.
Според последното изследване на компанията 40% от потребителите предпочитат специални хлябове, когато се хранят вкъщи, а над половината ги търсят, когато вечерят навън.
Джош Кориган, директор развитие на клиенти в St Pierre Groupe, коментира от името на популярната в Обединеното кралство марка Baker Street: „Купувачите продължават да купуват в мащаб, което прави тази категория много важна в търговските обекти, както по отношение на продажбите, така и като двигател на трафика към магазините”.
По думите му търговците на дребно търсят продукти, които ще се продават добре и ще осигуряват добри маржове. Междувременно потребителите все повече търсят различни, иновативни продукти, които подобряват поводите за хранене. Друг ключов момент, който търговците на дребно трябва да знаят, е, че по време на посещението си тези купувачи купуват и други продуктови категории.
Кризата с разходите за живот направи потребителите по-внимателни когато трябва да разполагат с парите си, но същевременно те търсят хлебни изделия, които едновременно носят качество и стойност.
„Търговците на дребно трябва да предлагат разнообразие от хлебни изделия – традиционен нарязан хляб за всеки ден, специални хлябове като ръжен, питки за бургери, хлебчета за хот-дог“, добавя Джош Кориган от St Pierre Groupe. „Хлебните продукти, които предлагат едновременно удобство и вкус, са ключов двигател на покупката, тъй като купувачите търсят прости и достъпни начини за постигане на здравословна балансирана диета”, По думите му традиционните нарязани хлябове остават основна храна за по-голямата част от домакинствата, поради тяхната гъвкавост и удобство – особено сутрин, когато времето е ограничено.
Хлябът с квас продължава да се радва на особена популярност сред потребителите, но се забелязва и тенденция към завръщане към нарязания бял хляб. Хлябът от ръж се възползва от нарастващото търсене на здравословни алтернативи. Продажбите на хлебчета за бургери и хот- дог се движат от тенденцията “Американа”, която премина от заведенията за бързо хранене към консумацията на такъв вид храна в домашни условия. Най-продаваните продукти на бранда Baker Street следват наложения тренд и са нарязани бял или черен хляб, ръжени и ръжени и пшенични питки със семена, питки за бургери и хлебчета за хот-дог.
В Белгия вече се лансира по-устойчива гама хляб
Белгийските потребители вече могат да купуват по-устойчив хляб благодарение на нова стъпка в партньорството между търговската група Delhaize и белгийската La Lorraine Bakery Group. Ключовият фокус в проекта е пшеница, която се отглежда чрез техники за регенеративно земеделие. Първите 3000 тона вече са ожънати и въглеродният отпечатък от тази пшеница е наполовина в сравнение с конвенционално отгледаната пшеница.
Първите количества белгийска регенеративна пшеница са събрани през 2023 г. и са преработени в брашно, предназначено за гамата хляб „Рустик” на La Lorraine. „Рустик“ са занаятчийски хлябове, чийто вкус се оформя от използването на белгийско брашно и квас и които се оставят за дълго втасване. Тестото се прегъва на ръка и втасалите хлебчета се пекат на камък. Чрез използването на регенеративна пшеница, тези хлябове имат въглероден отпечатък, който е до 40% по-нисък от хляба, произведен от конвенционална пшеница. Изчислението на въглеродния отпечатък от устойчивата пшеница се основава на първични данни, предоставени от фермерите, извършен е чрез сертифицирана платформа и след това е одитиран.
Регенеративното земеделие е от ключово значение за постигане на по-ниски въглеродни емисии и по-здрава почва. Компанията консултант по земеделие Arvesta, която оперира в Белгия, Германия, Нидерландия и Франция, насочва фермерите при избора на най-подходящите практики за устойчиво земеделие. Такива са увеличеното използване на естествени торове и покривни култури, минимална обработка на почвата и повече сеитбооборот – те възстановяват баланса в нашите екосистеми, вместо да изчерпват природните ресурси. Резултатът е по-здрава и по-плодородна почва, която е в състояние да съхранява повече въглерод от атмосферата и повишено биоразнообразие.
Когато преминават към регенеративни земеделски практики, фермерите прилагат нови техники и технологии, което първоначално може да доведе до по-високи разходи или по-ниски добиви. За да насърчи фермерите да преминат към регенеративно земеделие, това партньорство предоставя допълнителен модел на възнаграждение за участващите фермери.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай