Списанието
Изберете рубрика:

През месец ноември шведският козметичен бранд FOREO обяви, че отчита значително увеличение в броя на клиентите си мъже. Компанията вижда повишен интерес от страна на мъжете към продуктите за грижа за кожата по време на пандемията. С 27 на сто са се увеличили покупките, направени от представители на силния пол, на сайта на компанията, а продажбите на устройства за мъже на бранда бележат ръст от над 38%* в сравнение с 2019 г. Тази тенденция е отчетена в периода, когато по-голямата част от фризьорските салони и бръснарниците бяха затворени заради разпространението на COVID-19.
Въпреки, че ръстовете в мъжките категории не са новост, грижата за кожата за мъже е тема, по която се говори малко. През 2020 г. обаче трафикът към сайта на шведския бранд от потребители от силния пол, които търсят продукти за лице, се е увеличил с 50% в сравнение с 2019 г. Това означава, че пандемията е накарала мъжете да обръщат повече внимание на външния си вид, а грижата за кожата за силния пол вече не е табу.
"Продажбите на устройства за поддръжка на мъжката красота са се
увеличили с 38% по време на
извънредното положение около
коронавируса"
„Вярваме, че всеки заслужава здрава и красива кожа, независимо от неговата възраст, пол, националност и др. По традиция, около 90% от трафика на нашия уебсайт е генериран от потребители жени и сега за първи път виждаме не просто рязък скок и при мъжете, но и тенденция това да се задържи и да продължи да расте. Може би мъжете са открили ползите от разкрасителните ритуали вкъщи“, коментира генералният мениджър на FOREO за Източна Европа Владимир Цутурильо.
"Мъжете потребители са се увеличили
с 27% откакто стартира пандемията"
*Всички данни са взети от foreo.com в периода 1 февруари 2020 г. – 20 май 2020 г. и са сравнени с показателите от уебсайта в периода 1 февруари 2019 г. – 20 май 2019 г.
Лоялността на мъжете към мъжката козметика е осезаемо по-висока от тази при жените, когато се отнася до женска козметика
Дали резултатите от проучването на шведската компания са релевантни за българския мъж, PROGRESSIVE провери, допитвайки се до компания, която предлага серия козметика за мъжа. Разговаряхме с Румяна Ковачева, която е маркетинг мениджър в Beiersdorf. Ето какви са нейните наблюдения за категорията „Продукти за мъжа“:
1. Като компания, предлагащи продукти, насочени към мъжките потребители, наблюдавате ли по-голяма пенетрация на тази категория през 2020 г.?
Зависи от категорията. Продуктите свързани с бръснене и грижа след бръснене са засегнати от обстоятелствата свързани с повече работа от вкъщи и по-малко социални контакти и се наблюдава известен спад в покупките. От друга страна, тенденцията мъжете да използват все повече „специални“ мъжки продукти за грижа и хигиена, се запазва.
2. Има ли и кои са най-новите продукти изцяло за мъжа, които навлязоха на пазара през 2020 г.?
Наблюдава се експанзия в сегмента на козметика за поддържане на брада, появиха се нови марки и продукти.
3. Забелязвате ли лоялност в този сегмент, или понякога продуктът за мъжа може бъде заменен с продукт, който е насочен към цялото семейство?
Лоялността при мъжете е осезаемо по-висока от тази при жените. Да, мъжете доста често използват „семейни продукти“, но ако мъжки продукт „спечели“ доверието им - те рядко сменят любимците си. Експериментирането с козметика не е типично за мъжката част от потребителите. По-голямата част залагат или на избора на жените, с които делят домакинство, или на продукти, които те самите ползват редовно.
4. Усетихте ли промяна в поведението на потребителите през тази изключително необичайна 2020 г. Например, промени ли се предпочитаният от тях допреди март месец 2020 г. търговски канал?
Не конкретно за мъжете, но да - 2020 г. и по-специално месеците на „ограничения“ развиха в по-голяма степен пазаруването на по-големи интервали и от по-големи мазини.
5. Каква е статистиката на продажбите ви за периода март/април 2020 г., сравнен с март/април 2019 г.? Според вас какви са причините, ако констатирате промяна?
Единственият месец с осезаем спад на продажбите през 2020 г. спрямо 2019 г. беше април. Спадът в различните категории варираше, най-засегната категория стигна до спад от 50%. Причините са много- хората си стояха по домовете, потреблението беше насочено основно към запасяване със стоки от първа необходимост, много магазини бяха затворени или ограничени откъм търговски активности.
Тази статистика не е специфична само за мъжките продукти, но в някаква степен мъжките „козметични“ нужди в такива кризисни моменти остават на заден план и по-приоритетно се купуват продукти за бебета, деца и жени.
6. Как очаквате да се развитие пазара през следващите няколко месеца?
От месец юни до месец октомври се наблюдаваше значително „съживяване“ на пазара. Очакваме месец ноември да е на близки до миналогодишните нива, а декември да има незначителен спад. Въпреки ограниченията, предстоят празници и никой няма да лиши себе си и близките си от грижа и подаръци. Със сигурност ще има лека промяна в предпочитанията на обектите, от които да се пазарува, но не прогнозираме същото шоково намаление на потреблението от април.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай