Списанието
Изберете рубрика:

В периода 15 - 30 юли „Синовейт” проведе представително омнибусно изследване на категорията „Кафе” сред населението между 15 и 69 години, живеещо в градове и села с население над 1000 души.
Резултатите от проучването показват голяма популярност на различните видове кафе и напитки, съдържащи кафе. Най-голяма част от респондентите (82%) са посочили, че консумират кафе в традиционния му вариант (еспресо, шварц или турско), като това са най-вече хора на възраст между 30 и 39 години (91%), както и представителките на нежния пол (85%) (фиг. 1). Повече от половината от респондентите са посочили, че пият разтворими миксове, съдържащи кафе (като 3 в 1, 2 в 1 и капучино на прах), като една пета от тях консумират тази категория напитки поне веднъж дневно. Тези напитки са най-популярни сред тийнейджърите и младежите на възраст между 20 и 29 години. Данните показват, че по-активни консуматори на разтворимите миксове са жените. Актуалните за този сезон студени кафета (фрапе и айс-кафе) са избор на 27% от респондентите, като най-активни техни консуматори са жените и хората до 29 годишна възраст.
Коя марка кафе купувате?
Когато става въпрос за марки кафе (за еспресо, шварц и/или турско кафе) като лидер се очертава марката „Нова Бразилия”. 80% от респондентите купуват тази марка в своето домакинство, а за 66% това е най-често купуваната марка (фиг. 2 и 3). С най-висок дял сред любителите на “Нова Бразилия” са респондентите в малките населени места (под 15 хил. жители). Почти една трета от интервюираните купуват насипно кафе за своето домакинство, като това са предимно жителите на София (46%) и големите градове на страната (39%). Според резултатите от проведеното проучване, 77% от хората, които пият кафе добавят към него захар, като този процент е по-висок сред представителите на мъжкия пол. 16% от респондентите добавят към кафето си течна, а 15% – суха сметана.
Екип на Synovate
„Синовейт” е глобална компания за маркетингови изследвания, създадена през януари 2003 година. Провежда проучвания на потребителските нагласи, подпомагайки вземането на конкурентни маркетингови решения. „Синовейт” има над 116 офиса в 57 страни на 6 географски континента. Визията на компанията е свързана с трите И - интеграция, иновация и интернационализация. „Синовейт” е създадена с идеята да обедини водещи местни компании за маркетингови изследвания със специален интерес към развиващите се пазари. Тази идея се оказва наистина печеливша - през последните години „Синовейт” е сред осемте най-големи маркетингови вериги в света и в Топ 5 на Ad-hoc изследванията по поръчка на клиента.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай