Списанието
Изберете рубрика:

Предимно се купуват антибактериални мокри кърпи от големи вериги (хипермаркети), сочи проучване на JTN от март месец миналата година. 56% от анкетираните са посочили, че закупуват мокри кърпи именно през този канал. На второ място са супермаркетите с 34%. От малък квартален магазин си купуват антибактериални мокри кърпи 21%, а 19 % от дрогерия.
Най-много се предпочитат най-големите пакети антибактериални мокри кърпи според данните на JTN, като разликата обаче не е много голяма в процентите: 37% купуват най-често пакети от над 60 кърпички, 32% купуват средни по големина пакети от до 60 кърпички в пакет, а 30% купуват малки пакети – до 15 кърпички в пакет.
Цената на продукта е на първо място сред факторите, определящи избора на конкретна марка антибактериални кърпи за ръце според проучването на JTN. На второ място е ароматът, а на трето размерът на опаковката. Следващите фактори, които повлияват избора на потребителя са: свойствата на продукта (ефикасност, антибактериалност и др.), отсъствие на вредни за здравето химикали/ антиалергичен, дали в момента е на промоция (специална цена, разфасовка и/или, името на производителя (марката), опаковката и маркировката на продукта, голяма разпространеност в магазинната мрежа, произход/ Държава на производство, препоръка от роднина/познат/приятел, външния вид на продукта/изделието, рециклируема опаковка/ съдържание, реклама на марката/ лесна разпознаваемост.
За сравнение през 2021 от най-голяма важност за потребителя са били свойствата на продукта, а едва след това цената. На трето място сред приоритетите на потребителя при избора на антбактериални мокри кърпи през предходната година е бил ароматът, а на четвърто отсъствието на химикали, които могат да се приемат за вредни или да са антиалергични. Използваните съставки са били следващия фактор, а на шесто място е попадал размерът на опаковката. Друг фактор, на който потребителя и тогава е държал е бил размерът на опаковката, като той е бил позициониран на седмо място. Името на производителя (марката) и препоръката от приятел или роднина са заемали съответно осмо и девето място сред факторите, дефиниращи избора на потребителя.
„Пандемията доведе до бум на продажбите на антибактериални мокри кърпи“
Пандемията внесе несигурност, смут в обществото, но по отношение на пазара разви категории, които до този момент бяха в латентно състояние, в страни от вниманието на пазара и съответно потребителите. Така антибактериалните мокри кърпи заеха стабилни позиции на рафт и оформиха една нова категория. Това сподели Леда Борисова, Бранд мениджър в „Амперел“ ООД. По думите ѝ това доведе до бум на търсенето и продажбите и изгради навици за ежедневно ползване.
„Разбира се пика премина, продажбите се регулираха, но категорията се запази, като единствено клиентите намалиха запасите и асортимента.“, сподели още Леда Борисова.
Според наблюденията ѝ основният канал за продажби е хранителен канал, където човекопотока е най-голям, както и аптечният канал, предвид спецификата с която оперират.
Потребителят избира основно по аромат и размер на опаковка.
„Ефективността е гарантирана за всички антибактериални продукти предвид законовите изисквания на МЗ, следователно определящо при избор на клиента е съотношението цена/качество. В допълнение може да се каже, че имаме базови антибактериални продукти, както и такива, които добавят стойност, като грижа за кожата, което също е важна част при избора на потребителя.“
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай