Списанието

Изберете рубрика:

 

Продажбите на бира се увеличават

Брой 5, юни 2008

Дата: 01.06.2008 Коментари: 0
Снимки (4)
Продажбите на бира се увеличават

900 хил. хектолитра пиво се продадоха за първото тримесечие, показват данните на Съюза на пивоварите в България. Продажбите на бира в страната през тази година продължават да се увеличават. Данните обаче обхващат само членовете на съюза.

Повишението спрямо същия период на миналата година е 1.73%. През първото тримесечие на миналата година са били изпити 887 512 хектолитра. Ръстът тогава спрямо 2006 г. е бил над 32 процента. Резултатите от първите тримесечия на годината в последните три години показват, че ръстът на потреблението на бира се забавя. През март продажбите на бира от страна на членовете на съюза на пивоварите е била 448 551 хектолитра или с 2.87 на сто повече от същия месец на 2007 г. Спрямо февруари нарастването на продажбите е с почти 73%, или през март се е изпила почти толкова бира, колкото през януари и февруари. Този резултат е лесно обясним, както знаем бирата е сезонна напитка и върви с по-топлото време.

Най-големи продажби

Най-големи продажби за месеца и тримесечния период реализира “Загорка” АД. Компанията е продала съответно 142 219 хектолитра бира за март и 296 473 хектолитра за тримесечието. Износът на компанията за месеца е 52 хектолитра. “Каменица” АД има продажби на 135 051 хектолитра през март и 241 380 хектолитра за първите три месеца на тази година. От тях износът на компанията за предходния месец е 1121 хектолитра. Следващото място по реализация държи “Карлсберг България” АД със 120 570 хектолитра за месеца и 267 134 хектолитра за периода. Лидер в износа сред българските пивоварни компании е “Болярка ВТ” АД с 4569 хектолитра за март. Общо продажбите на дружеството за март са 43 263 хектолитра, а за тримесечния период те са 80 006 хектолитра. “Ломско пиво” АД отчита продажби на 7448 хектолитра за предходния месец и 17 896 хектолитра за периода.

Малките с намален акциз

Междувременно се очаква малките пивоварни да плащат по-нисък акциз. Това предложиха депутатите от бюджетната комисия. Вместо 1500 лв. за хектолитър налогът за пивото ще бъде 750 лв. Експертите от министерството на финансите ще трябва да определят коя пивоварна да се счита за малка, така че да може да се възползва от облекчението. Очаква се бирата, за която е платено по-нисък налог, да бъде и по-евтина.

Бира и чипс в промоционалните брошури

Бира

Категорията „Бира” заема 7% от промоциите на напитки в брошурите на търговските вериги за 2007 г. Април и май са месеците с най-силно присъствие на бирата в промоционалните брошури. Най-промотираната марка за периода е „Каменица” с 56 участия в брошури, следвана от „Загорка” (41) и „Шуменско” (36). От търговските вериги, най-активно представяли категорията в брошурите си са „Метро”, „ЦБА” и „Фантастико”. Средната отстъпка от реалната цена на категорията „Бира” в брошурите е 12%

Чипс

Чипсът заема 30% от продуктите, участвали в промоционалните брошури в категорията, която включва още солети, пуканки (popcorn), крекери и солени бисквити, снакс и солени ядки. Юни и юли са месеците от разглежданият период с най-интензивно участие на чипса в брошури. Първите три позиции са за марките Chio Chips, Chipi Chips, Crunchips, Raffles. От търговските вериги най-активни в промоции на чипс за разглежданият период са „Метро”, „Кауфланд” и CBA. Средната отсъпка от цената за тези продукти в промоция е 13% .

Ирена Янкова, www.gfk.bg