Списанието
Изберете рубрика:

С 7,2% са се увеличил и продажбите в стойност категория „Пасти за зъби” в периода от септември 2015 – август 2016 спрямо същия период миналата година. Ръстът в обем за същия период е 3,0 на сто, според данните на „Нилсен България”. За сравнение периодът септември 2014 август 2015 спрямо септември 2013 август 2014, пазарът на пасти за зъби е понижавал продажбите си в обем с -1,0%, а в стойност е регистрирал ръст от едва 0.3 на сто.
Търговска мрежа
Водещ канал за продажбата на пасти за зъби остават супермаркетите (> 301 кв. метра). През последните 12 месеца, приключили през август 2016 г. 46,8% от продажбите в стойност са се реализирали именно през тях. Каналът за модерна търговия увеличава дела си с 0,9-процентни пункта спрямо септември’14 – август’15 По-голяма тежест спрямо предходната година имат козметичните магазини, в чиито дял от продажбите в стойност е нараснал от 13,3% (септември’14 – август’15) на 14,4 на сто (септември’15 – август’16). Тежестта на другите три канала обаче пада – това са големите магазини (41 – 300 кв. метра), които губят 0,4 пункта в стойност до 16,9% през септември’15 – август’16, аптеките, които отчитат 0,7 пункта спад до 14,4% и малките и средните магазини с понижение от 0,8 пункта до 7,5 на сто.
Класация
Топ 5 на „Нилсен България” на производителите на паста за зъби, подреден по азбучен ред, изглежда така: AROMA, COLGATE-PALMOLIVE INT., DR.THEISS NATURWAREN GMBH, GLAXO SMITH KLINE, PROCTER & GAMBLE Топ 5 на най-продаваните пасти за зъби у нас за периода септември’15 – август’16, подреден по азбучен ред, изглежда така: AQUA FRESH, ASTERA, COLGATE, LACALUT, SENSODYNE
Мама, татко и аз
С 0,6 процентни пункта пада делът на пастите за зъби за възрастни, но все пак те си остават водещият сегмент с 93,6% тежест на продажбите в стойност през септември’15 – август’16. През последната година се увеличава делът на покупките на пастите за деца – от 5,8% на 6,1 на сто. Делът на пастите за мъже през септември’15 – август’16 е 0,3%, отчитат от „Нилсен България”.
Снежно бяла усмивка
Разглеждайки пастите според предназначението им, най-голям е делът на тези с избелващ ефект, макар той да пада през последните 12 месеца, приключили през август’16 от 21,5% на 20,8 на сто. Следват пасти за защита от кариеси (20,3%), мултифункционални (19,9%), за защита на венците (19,2%), за чувствителни зъби (11,2%), за деца (5,4%), за премахване на плаката (1,8%). Увеличение на делът на продажбите в стойност спрямо предходната година се наблюдава единствено при този на пастите за защита на венците – с 1,3-процентни пункта, както и при продуктите против зъбна плака (+0.2пп)
Опаковки
Най-купувани от българските потребители са пастите в тубички, стоящи на капачката си. Техният дял в стойност през септември’15 – август’16 е 68,6%, като се увеличава с 1,7-процентни пункта спрямо същия период година по-рано. Пада делът на продажбите на „лежащите” тубички – от 31,8% на 30,2 на сто през последния 12-месечен период. Понижава се и делът на пастите в бутилки – от 1,0% на 0,9 на сто. Леко се покачва този на пастите с помпа – от 0,2% на 0,3%.
Размери
Водещи по продажби през последната година е делът на пастите в опаковки от 75 мл – 53% като той се е увеличил с 2-процентни пункта спрямо предишната година. Значителен ръст има и при дела на опаковките от 100 мл – от 20,5% през септември’14 – август’15 на 24,4 на сто през септември’15 – август’16. Силно се понижава приносът в продажбите на опаковки по-големи от 100 мл (с 4,6-процентни пункта) и този на 50 мл (с 1 процентен пункт).
Вносни срещу български
Делът на продажбите на вносните марки е водещ – 82,5 на сто, като през последните 12 месеца, приключили през август тази година, той се увеличава за сметка на този на местните брандове. Най-пазарувани са пасти за зъби под формата на крем (95,0%). Следват гелообразните (4,1%) и течните (0,9 на сто). Увеличение от 0,4-процентни пункта спрямо предходния период има делът на гел пастите, става ясно от данните на „Нилсен България”.
Четки
С 8,4% са се увеличил и продажбите в стойност на четки за зъби в периода от септември 2015 – август 2016 спрямо септември 2014 – август 2015. Ръстът в обем пък е 0,6 на сто. Топ 5 на най-продаваните четки за зъби у нас за последния период (септември’15 – август’16), подреден по азбучен ред, изглежда така: AQUA FRESH, ASTERA, COLGATE, ORAL-B, TRISA.
ТОП 5
Топ 5 на „Нилсен България” на производителите на четки за зъби, подреден по азбучен ред, изглежда така: AROMA, COLGATE-PALMOLIVE INT., GLAXO SMITH KLINE, PROCTER & GAMBLE и TRISA DENTAL DIVISION.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай