Списанието
Изберете рубрика:

Въпреки кризата продуктите от категория „Бебешки храни” отбелязват ръст в продажбите си. Въпреки спада на раждаемостта, в категорията се отбелязва известно оживление.
Новости: Бебешките и детски храни са един традиционно консервативен пазар, но иновации съществуват и тук. Най-новите продукти са специализираните храни – такива, които се дават при колики, подуване и констипация, например. Това е иновативен продукт, лесен за усвояване от несъвършената храносмилателна система при малките бебета. Друг нов продукт на пазара е храна при рефлукс и повръщане с естествени активни съставки. Той е приет много добре от малките пациенти.
Тенденции: И тази година се наблюдава увеличение на продажбите през веригите и големите супермаркети за сметка на малките магазини. На аптечния пазар няма особени промени.
Най-търсените: Адаптираните млека винаги са били най-добре продавани. Търсене има и за специализираните храни като продуктът за лечебно хранене при диария, например. Той е търсен най-вече през летния сезон.
Факторите, които имат значение: Качеството на храната, марката, и разбира се – препоръката на педиатъра.
Специфики при предлагането: Това са продукти, които не подлежат на директен маркетинг предвид българското и европейско законодателство. Затова те се налагат чрез педиатрите или другите специалисти по детско хранене. Натам отиват основните ни усилия.
По-добрият търговски канал: Всеки канал е различен и специфичен. Няма лесни канали. През аптечния канал се налагат едни продукти, през супермаркетите – други. А специализираните детски магазини поддържат широко портфолио, но намаляват като брой. Напоследък има сериозни усилия по посока на интернет-магазините. Присъстваме в почти всички, но реализираните от тях обороти са доста ниски.
Има ли място за нови продукти: Българският пазар е добре развит. Ние сме в Европа и основната част от продуктовите гами на производителите присъства и в нашите магазини. Ако нещо липсва – то е защото не е характерно за нашия пазар или потребителските ни навици. Иначе – всичко съществено е тук.
Радина Цанева, продуктов мениджър, „Кенди” ООД
*Използвани са данни от продажбите на фирмата към външни клиенти.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай