Списанието
Изберете рубрика:
Повече от 6% ще е средногодишният глобален ръст на пазара на хляб и хлебни изделия в периода от 2016 до 2020 г. Това показват данните на световната агенция за маркетингови проучвания Technavio, цитирана от worldbakers.com. От доклада става ясно, че компанията разделя категорията на следните четири сегмента: хляб и питки, сладкиши и печива, бисквити и други. Според анализаторите от хранителното поделение в Technavio хранителните ползи от тестените изделия, които не съдържат глутен, са увеличили популярността на тези продукти в Америка и Европа.
В Западна Европа и Северна Америка търговците постепенно са започнали да разделят фокуса си между здравословни сладкиши и печива и такива, чиято цел е „угаждане”. Тестени изделия с високо съдържание на фибри се радват на изключително стабилни продажби в Латинска Америка и Азиатско-тихоокеанския регион.
Увеличение в потреблението на продукти за „угаждане”
Наблюдава се високо търсене на тестени сладкарски изделия в резултат на това, че все повече хора се отпускат да консумират храни, които им доставят удоволствие. Търсенето на снаксове „за из път” също допринася за ръста на сладкишите и печивата. Продажбите на шоколадови кексове са се увеличили с 19% между 2007 и 2012 г. Агенцията посочва, че консумацията на такива продукти обикновено не се влияе от икономическите условия. Разнообразието от премиум вкусове също стимулира търсенето и развива пазарите на снаксовете и печивата. Това се подкрепя и от иновациите в опаковките, които позволяват лесна консумация „в движение”. И въпреки нарастващото внимание към здравословните храни, има стабилен пазар за премиум продукти, които потребителите пазаруват, за да си угаждат.
В търсене на полезни съставки
Заради увеличаващото се търсене на хлебни продукти, подходящи за специфични хранителни режими (например печива, несъдържащи глутен), иновациите се превърнаха в значим двигател на категорията. Полезните съставки, както и такива, които имат определени функции, се използват за подобряване качеството на продуктите и превръщането им в здравословни. Наблюдава се увеличение на иновациите в тази посока на канадския пазар на хлебни изделия. През последните няколко години на пазара бяха пуснати изделия от брашна, различни от пшеничното – такива са брашната от ориз и от чия. Голяма част от новите продукти, появили се в категорията през 2014 г., претендират, че съдържат оризово брашно. Сладкарските изделия и печива представляват около 13 на сто от тези продукти.
Ръст на пекарните в супермаркетите
Пекарните в супермаркетите са сравнително малки, но предлагат богат избор от прясно изпечени продукти. Наблюдава се тенденция на ръст в предлагането на хлябовете с цели зърна. Занаятчийските и индустриалните пекарни трябва да се съревновават с растящия брой пекарни в супермаркетите, които привличат клиенти със свои предложения и конкурентни цени. Пекарните в магазина набират популярност освен заради по-ниските си цени и поради удобството всичко да бъде напазарувано от едно място.
Мнение на доставчика
Делът на специализираните брашна нараства
Можете ли да откроите най-новите тенденции при потреблението на брашно през последните две години?
Една от най-важните тенденции в потреблението на брашно е постоянно нарастващият дял на т.нар. специализирани брашна – потребителят вече започва да избира най-подходящото брашно спрямо рецептата, която ще приготвя. Друга важна тенденция е, че българския потребител все повече започва да използва брашно с постоянно качество, което е произведено под стриктен контрол и отговаря на всички регулаторни изискванията както за страната, така и за ЕС.
Как тенденцията за здравословен начин на живот промени потреблението на брашно?
Към момента употребата на здравословни и био брашна е изключително малка в сравнение със стандартните брашна, но се наблюдава ръст в потреблението на пълнозърнести брашна, царевични, ръжени и брашно от лимец. Потребителите желаят да знаят истинския произход на зърното, както и технологията на преработването му.
Какви са иновациите в категория през последните две години?
Новостите на пазара на брашно са свързани с предлагането на различни видове миксове за рецепти – микс за хлебопекарна, микс за кекс и т.н. С напредването на технологиите, консуматорите също променят своя начин на живот, което кара дори и бавноразвиващи се категории от сектора за бързооборотни стоки да правят иновации, за да улесняват ежедневието на всяка домакиня и да й спестяват време.
GoodMills България
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай