Списанието

Изберете рубрика:

 

Топ 7 тенденции при напитките за 2022 година

Брой 8, август 2022

Дата: 02.09.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Топ 7 тенденции при напитките за 2022 година

След няколко помрачени от световната здравна криза години, много от нас вече са по-спокойни и засилват социалните си контакти, срещайки се сприятели, членовете на семейството и колегите. И все пак сутрешните посещения в кафенето, часовете след работа, прекарани в любимото заведение и срещите за „по чашка“ през уикендите бяха заменени с готови за пиене кафета и кафе напитки, виртуални партита с аперол или консумация на открито през топлите дни и дори и през зимата. Потребителите днес са се превърнали в свои собствени баристи или бармани, консумирайки напитки у дома или навън, спазвайки дистанция.

Как и к какво ще утоляваме жаждата си през настоящата година, списание EHL е селектирало няколко тенденции в напитките през 2022 година.

В тази епоха на пандемия няма съмнение, че мегатенденциите занапред ще се съсредоточават върху по-здравословни, „по-чисти“, по-устойчиви, първокласни и социално-отговорни продукти, в съответствие с мантрите „ Добро за мен, добро за планетата“ и „Качество пред количество“.

С набиране на популярност на движения като „внимателно пиене“ и „трезвеност“, изследванията показват, че консумацията на алкохол е намаляла при по-младите поколения, които консумират по-малко алкохол, демонстрирайки по-голям интерес към уелнеса и здравето. И индустрията обръща внимание на тези промени, свързани с загрижеността за здравето, съзнанието и навиците.

Функционалните и здравословни напитки печелят популярност, а предложенията за готови за пиене (RTD) безалкохолни и нискоалкохолни напитки се увеличават, тъй като те се оказват едновременно по-удобен и по-безопасен вариант в свят, който все още е измъчен от мерките, свързани с разпространението на COVID-19 и необходимостта от спазването на дистанция. 

Ето и някои от тенденциите, които според нас ще се откроят на пазара на напитки през настоящата година.

1. Релаксиращи напитки с CBD

За тези от нас, които често посещават модерни барове, една противоречива, но много нова тенденция от 2022 г. намери своето място в менютата с коктейли, предлагани само в най-авангардните заведения. (бел. ред. – напитките, съдържащи CBD са напитки с канабидиол (CBD) – съединение, което се извлича от коноп. CBD е един от основните компоненти на медицинската марихуана, но те се считат за по-щадящи за организма, в сравнение с енергийните напитки.) 

2. Манията по балонния чай става глобална (Bubble Tea Craze)

Въпреки че е изобретен през 80-те години на миналия век, популярността на балонния чай ще достигне нови висоти. От САЩ до Германия, Китай до Бразилия, индустрията на балонния чай става глобална, като пазарът й се очаква да нарасне с почти 2 млрд. щ. д., за да достигне 4,3 млрд. щ. д. до 2027 г.

Освежаващата тайванска напитка на основата на чай със своите „мехурчета“ от тапиока или плодово желе е привлекателна за хора, които се грижат за здравето си и се наслаждават на по-здравословните варианти с ниско съдържание на захар, с органично соево мляко, зелен чай или плодови смеси, както и за по-младото поколение, което може да избира измежду 200 различни комбинации от вкусове и още повече персонализирани опции, които правят напитката наистина уникална, вкусна и забавна.

3. Ферментирали напитки като средство за укрепване на здравето

Повишената осведоменост за значението на подхранването на тялото ни с качествени и питателни храни и напитки, води до бърз растеж на ферментиралите напитки, заемащи значителна част в категорията „Функционални и здравословни напитки“.

Изчислено е, че пробиотичните напитки се очаква да постигнат продажби от над 77 млрд. щ.д. до 2025 г., почти двойно повече от приходите, генерирани в световен мащаб през 2018 г. Докато kombucha оглавява лидерската класация от няколко години, сега има сериозна конкуренция.

Кефирът, със своите по-разнообразни пробиотични щамове, за които е доказано, че спомагат за засилване на имунната система и подпомагат храносмилането, набира скорост и печели вниманието на потребителите. Както и ферментиралата мексиканска сода Tepache – друга здравословна, ароматна, устойчива алтернатива на kombucha (бел. ред. – чай от гъба с вкус на сайдер). Въпреки че напитката не е нова сама по себе си, тя има обещаващи перспективи в тази „здравословна“ ера, смятат експертите.

4. Вина и шампанско със „звездна сила“

Препоръките за напитки от знаменитости не са нещо ново. Помислете за Джордж Клуни и Nespresso, Дженифър Анистън и Smart Water или безброй спортни звезди, които препоръчват енергийни напитки. Но очаквайте да видите все повече лозя и къщи за шампанско, които си партнират с големи имена, за да се възползват от техните бляскави образи и да разширят портфолиото на съответните си марки.

След Джон Леджънд, Кайли Миноуг или Брад Пит, Камерън Диас е най-новата знаменитост, която се впуска във винения бизнес със своите „чисти“ вина. Гамата се състои от органично и веган френско розе и испанско бяло вино без добавена захар, като Диас се докосва както до уелнес тенденцията, така и до нарастващата „жажда“ за „розово“ вино.

Такива партньорства също са стратегически в подпомагането на представянето на вина и шампанско на нови потребители, по-специално на милениялите, привлечени от стила на живот на знаменитостите.

5. Виното в кутия като устойчив (и санитарен) избор

Знаете ли, че по време на пандемията от COVID-19 виното в кутия (бел. ред. – back-in-box) беше най-купуваната алкохолната напитка в супермаркетите?

Какви са причините? Освен самия продукт, виното в кутии е по-лесно за съхранение, то се запазва по-добре от отворената бутилка вино и се оказва по-хигиеничен и устойчив вариант, особено за ресторанти. Тъй като всяка трилитрова кутия генерира около половината от емисиите на въглероден диоксид, в сравнение с тези на стъклената бутилка, виното в кутия също е по-евтино за транспортиране, складиране и по-щадящо околната среда. Нещо, което дори по-премиум винарските къщи не могат да пренебрегнат.

Докато познавачите на виното може да стигнат до заключението, че виното в кутии означава лошо качество, експертите от индустрията предполагат, че това ще се проми и то с бързи темпове, тъй като прогнозите са продажбите да продължат да растат през 2022 г.

6. Коктейли в кен със съдържание на премиум продукти

Докато някои може да са се завалявали да изучават миксологията чрез онлайн уроци, за да създадат свои собствени домашно приготвени коктейли, мнозина копнеят за дните, когато оригиналните творения се сервираха готови за незабавна консумация.

Е, марките спиртни напитки и хотелските вериги като Marriott не са губили време, за да предложат перфектното решение и да създадат разнообразие от вкусни, готови за пиене коктейли в кенове с наистина барманско качество. Смятана за най-горещата тенденция в производството на алкохолни напитки през 2021 г., развитието на категорията „Готови за пиене коктейли“, според данните на Nielsen Premium Panel, се е ускорила със 171% през 2020 г. и не показва признаци на забавяне през 2022 г.

С висококачествени съставки, автентични вкусове, опции между нискокалорични, със захар и алкохол или премиум спиртни напитки и удобна, санитарна опаковка – готовите за пиене коктейли печелят все повече потребители.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Газирани напитки, безалкохолни бири и „спиртни“ напитки

С нарастването на интереса към напитките с ниско съдържание или без алкохол (ABV) през последните няколко години, все повече и повече хора търсят средното положение между пиенето и напиването, между функционалността и удоволствието, между високото качество и удобството.

Следователно предложенията от нискоалкохолни и безалкохолни напитки наводняват пазара, за да отговорят на търсенето. От безалкохолни бири и първокласни „моктейли“ (бел. ред. – коктейл, който не съдържа алкохол), предлагани от алкохолни компании, до бума на хард зелцерите и на така нар. „твърдо кафе“ (бел. ред. – готова за пиене кафе-напитка със съдържание на алкохол) през комбучата – потребителите ще имат голям избор. Независимо дали искате нещо с по-малко захар и алкохол, с първокласни продукти, търсите лек „удар“ в традиционните безалкохолни напитки или алтернатива на бирата, тази нарастваща категория гарантира, че ще има по нещо за всеки вкус и тип пияч.

Източник: EHL Insights