Списанието

Изберете рубрика:

 

Веднъж седмично кренвирши пазаруват 11,8%

Брой 5, май 2023

Дата: 02.06.2023 Коментари: 0
Снимки (1)
Веднъж седмично кренвирши пазаруват 11,8%

6,6% купуват кренвирши няколко пъти седмично показват резултатите от количествено онлайн проучване, реализирано от агенция BluePo!nt  в периода януари – февруари 2023 година. Изследване е с обем на извадката n=500 ефективни контакта, обхват - градско население, потребители на възраст 18-65 години.

Данните от проучването са представени на Category Retail Forum, който всяка година се организира от списание PROGRESSIVE.

 

Веднъж седмично кренвирши пазаруват 11,8% от запитаните, 2-3 пъти месечно 14,6%, а веднъж месечно 18,8% от участниците в проучването слагат в пазарската си кошница кренвирши.

При колбасите тип „Телешки“, „Хамбургски“ и „Камчия“ резултатите са следните: 4,2% пазаруват тези продукти няколко пъти седмично, 10,9% веднъж седмично, 17,8% 2-3 пъти месечно и 14,6% веднъж месечно.

Шунката е любима на 4,0% от участниците в проучването, които заявяват, че купуват този продукт няколко пъти седмично, 20,4% купуват веднъж седмично, 26% два-три пъти месечно и 24,7% веднъж месечно.

Наденица тип „Македонска“ се закупува веднъж седмично от 11,9% от участниците в изследването, 2,8% пазаруват този продукт няколко пъти седмично, 16,2% два-три пъти месечно и 15,5% веднъж месечно слагат в пазарската кошница наденица тип „Македонска“.

40,6% купуват толкова количество кренвирши, което са закупували и преди 5-6 месеца, 29,1% купуват по-малко в сравнение с преди, 21,7% са спрели да купуват кренвирши, а 8,6% от запитаните заявяват, че сега купуват повече от преди.

При 43,1% няма промяна в количеството на закупени наденици тип „Македонска“, следват 36,2%, които купуват по-рядко този продукт, 16,7% са спрели да купуват, а за 3,9% тя е станала любима и те купуват по-често от преди.

56,2% от любителите на шунката остават верни към този продукти и не регистрират промяна в честотата на покупка, 29,5% купуват по-рядко в сравнение с преди, 4,4% са спрели да купуват шунка, а 10,0% са зачестили консумацията на този продукт.

 18,6% са спрели да купуват колбаси тип „Телешки“, „Хамбургски“ и „Камчия“, а 6,9% са започнали да ги купуват по-често. 42,7%  купуват толкова, колкото и преди, а 31,8% по-рядко.

39,5% от участниците в проучването са заявили, че през последните месеци са започнали да купуват основни хранителни продукти само когато са на промоция. Не са променили поведението си 32,3%, 14,8% са започнали да купуват по-малък грамаж опаковки, а 13,4% - точно обратното, преориентирали са се към по-големите опаковки на продуктите.

На въпрос „  Kаквa e промяната на Вашето потребление на трайни колбаси (салами, луканки, суджуци) през последните месеци?“ 23,1% са заявили, че са ограничили потреблението на тези продукти, а 19,4% са запазили потреблението, но са преминали към по-евтини продукти.