Списанието
Изберете рубрика:
Грижата за детето се свързва преди всичко с рутинните дейности като къпане, преобличане, хранене, както и със защитата на бебето от заболявания. Това се разбира като основната отговорност и ангажимент от страна на майките.
Продуктите за малките деца и бебета се подбират грижливо от майките. Проучване на агенция „НОЕМА” показва, че основните специализирани продукти, които почти всички майки ползват, са продукти за къпане (шампоан, душ-гел) и за третиране на кожата след къпане (крем, мляко, гел, препарат за подсичане). Масово се ползват мокри и сухи кърпички. Това е задължителният набор за всяко дете на възраст 0-4 години, към който се добавя и пастата за зъби след навършване на 1 година или след израстване на повечето зъбки.
Втората група специализирани продукти за деца допълнителни, са такива, които или се ползват от по-малко майки, или се ползват по-рядко, или са по-маловажни за майката в общия контекст на грижата за детето – антибактериален гел, сапун, препарат за миене на съдове, препарати срещу насекоми.
С нарастване на възрастта на детето част от продуктите преминават от задължителни към допълнителни и обратно. Заслужава си да се отбележи преходът на два продукта – кремът за подсичане става от задължителен на допълнителен продукт, докато пастата за зъби обратно – от допълнителен на задължителен продукт. С нарастване на възрастта на детето /бебето се наблюдава промяна в отношението и практиките на ползване на продукти от страна на майката. Тази промяна най-често започва да настъпва с навършване на едногодишна възраст.
Проникване на специализирани продукти за бебета и деца сред различни възрастови групи:
Промяната се изразява в няколко аспекта:
• Намалява броят на ползваните продукти, а при част от продуктите намалява честотата на ползване;
• Част от основните до този момент продукти за грижата на детето се превръщат в допълнителни или съвсем отпадат (крем за подсичане, мляко за тяло, прах за пране). Появяват се обаче, нови основни продукти (паста за зъби, кремчета срещу атмосферните условия);
• Наблюдава се стремеж у част от майките да търсят и ползват продукти, които имат повече от едно предназначение (2 в 1, 3 в 1) и биха спестили усилия и улеснили процес от рутинните грижи за малкото дете – при къпане, при грижата за кожата, при миенето на зъбите.
Два са основните водещи критерия за избор на специализирани бебешки продукти като цяло 64% от майките ориентират избора си основно към продукти с натурални съставки. Делът на майките с деца до една година, избиращи предимно продукти с натурални съставки, е относително по-висок 72%. Вторият основен критерий за избор на продукт е предназначението на продукта – за 60% от майките. Промоции, опаковка и цена на продукта са важни, но не основни при избора на специализирани козметични продукти за бебета и малки деца. С нарастване възрастта на детето нараства и делът на майките, за които разфасовката има значение.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай