Списанието
Изберете рубрика:

Лютеница, майонеза, крема сирене? Кой от тези продукти ви е любим и го предпочитате за закуска? Със сигурност отговорите ще са много разнообразни, защото всеки един от тях има своите почитатели.
Количествено проучване, направено в началото на ноември 2016 г. от агенция BluePo!nt сред градското население на възраст от 25 до 64 г. с извадка от 600 човека, показва, че 81,8% от респондентите са консумирали лютеница през последната една година, 75,7% са си купили майонеза, а 75,5% пастет.
Лютеницата – любимката на малки и големи
Традиционният за България продукт – лютеницата се купува спонтанно от 54,1% от участниците в проучването. Те взимат решението на място в магазина, докато 45,9% предварително планират и добавят лютеницата в списъка си за покупки.
Според „Атлантик-Ко” ЕООД, производител на лютеница, българският консуматор напоследък предпочита едросмляна лютеница и купува качествени продукти. Потреблението на този продукт е целогодишно, сезонност не се наблюдава, а иновациите най-често се прилагат в начина на приготвяне. Въпреки че е един от традиционните и любими, цената остава да е водещ фактор, а основните проблеми в категорията са свързани със суровините.
Майонезата – най-добрата „приятелка” в кухнята
Продуктът, който може да се приложи по много начини в кухнята, е майонезата. „Дали ще е намазана на филийка хляб, използвана като основа за салата или добавка към марината и сос, тя е харесван за ежедневна употреба продукт”, казва Димитър Консулов, собственик на фабрика за майонеза „Краси“.
Според него майонезата е продукт, с който от много време насам българският потребител е свикнал и харесва за трапезата си, оценил е качествата му, в това число и качествата на суровините, от които се произвежда, надеждността и коректността на производителя и му е гласувал доверие. Всички тези факти предполагат много малка промяна или изобщо липса на такава през годините по отношение на навиците и вкусовете на майонезата, която се продава в България. Най-общо - търси се традиционният, добре познат от дълги години и съобразен с българската кухня вкус на трапезна майонеза. „Много от клиентите ни не остават без кофичка майонеза в хладилника си. Други използват ежедневно майонеза или майонезени сосове за гарниране на сандвичи или подобни бързи закуски, трети го използват за направа на баници или други домашни вкусотии”, казва Консулов.
Майонеза се купува целогодишно, зимата повече, лятото по-малко, а около Коледните и Новогодишни празници, продажбите са повече. „За съжаление за българския потребител цената продължава да е определящ фактор при избора на много продукти. Конкретно обаче за нашия продукт качеството е определящият фактор. Българският потребител е разбрал, че „евтино” и „хубаво” са две несъвместими думи, особено когато става въпрос за храна. Нашата майонеза е с най-висока цена на пазара, защото използваме само скъпи висококачествени суровини, но въпреки това вече повече от 20 години сме с най-голям пазарен дял. За нас здравето на клиента е по-важно от печалбата ни”, казва Консулов и добавя, че за иновации в тази категория, която е традиционна, няма много място. „През годините някои колеги се опитваха, а за съжаление и в днешно време го правят, да поевтинят продукта да правят от нищо нещо, но се оказа, че пазарът не понася подобен род „упражнения”. Потребителят показа и продължава да показва, че цени здравето си повече от няколко спестени стотинки”.
Крема сиренето – изтънченото присъствие на трапезата
Още един също толкова любим продукт е крема сиренето. „Консумацията е около 55% за мазане и директна консумация и 45% за приготвяне на суши и десерти, основно чийзкейк”, казват от „Фреш Директ” ООД, вносители на различни категории продукти, сред които специални сирена и крема сирене. „Според нашите продажби не се наблюдава сезонност, а качеството е водещо при избора на продукт. За това говори и сравнително по-ниския дял на продажби по време на промоция - 27%, при средно 40% за специалните сирена. Philadelphia, която е с най-висока цена, е пазарен лидер в сегмента”.
Основните новости в сегмента са в предлаганите вкусове и структурата на продукта. Все повече производители предлагат и сладки варианти. „Например Philadelphia с Милка шоколад е перфектен и здравословен заместител на течния шоколад. Отново от този бранд отскоро предлагат на пазара крема сирене мус с пухкава аерирана структура. Залага се и на качественото мляко, без използване на сгъстители и консерванти. В други европейски държави има бум на продукти без лактоза. В България процентът на хората с лактозна интолерантност е изключително малък и затова няма голямо предлагане на тази серия. Солта в този продукт е доста малко, а има и продукти с намалено съдържание на мазнини, но те са не повече от 8-10% от продажбите”, добавят от „Фреш Директ.
Що се отнася до иновациите, на родния пазар вече може да се намери и био крема сирене, произведено от българска компания. Айварът също добива популярност.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай