Списанието
Изберете рубрика:

Как се отглеждат бебетата днес? С много грижа, специално внимание и изобилие от специализирани бебешки продукти и аксесоари. Като се започне от бебешка козметика, продукти за пране и почистване на бебешки съдове, пелени за еднократна употреба. Бебето получава от раждането си собствена стая, легло, до което на пост пази бейбифон, количка, шезлонг, проходилка, кошница за кола, столче за хранене…..
Бебешката козметика е важна съставна част от обгрижването на бебето. Майките определят пазара на бебешка козметика с една дума – изобилие! Има достатъчно разнообразие от продукти и марки бебешка козметика на пазара. Майките имат усещане за пренаситеност и дори объркване, затрудняване при избора поради голямото многообразие.
“Толкова са много са марките и продуктите, че ако не си информиран, не знаеш какво да избереш. Като започнеш да се информираш, става още по-трудно човек да си избере - омагьосваш се в букви и цифри и не знаеш какво да избереш.”
Първоначалното ориентиране в това ИЗОБИЛИЕ се случва през три основни канала:
Между 5 и 10 е обичайният пакет продукти за дете от 0 до 2 години. По-рядко се срещат пакети с по-малко от 5 и още по-рядко – с повече от 10 продукти. Минималното съдържание на пакета е продукт за къпане, продукт за мазане, продукт за миене, мокри кърпички и паста за зъби.
Относно практиките на потребление се забелязва, че с нарастване на възрастта на бебето се увеличава броят на използваните специализирани продукти козметика за бебета. Колкото по-голямо е детето, толкова повече продукти се използват. Във възрастта 0-6 м., майките използват средно около 5 продукти, след шестия месец до година и половина на детето, използваните продукти са средно около 7 и до две годишна възраст на детето нарастват до 9.
С нарастване на възрастта на бебето промяна настъпва и в честота на ползване на различните категории специализирани продукти.
Кремът за подсичане спира да бъде в сета от топ 5 продукти след година и половина. Мокрите кърпички са константна категория при децата 0-24 месеца, с най-силно присъствие при 7-12 месеца. Бебешкото олио е третият най-ползван продукт сред най-малките бебета, като ползването намалява след първата им година. Шампоанът присъства във всяка възрастова група, като най-ползван е сред децата на 19-24 месеца. Специализираният перилен препарат е ползван основно при по-малките бебета 0-12 месеца. В групата година-година и половина като един от най-ползваните продукти навлиза сапунът, а в групата след година и половина пастата за зъби е третият най-използван продукт.
Майките използват продукти с различни брандове. Не се забелязва лоялност към една единствена марка. Изборът на конкретна марка се осъществява основно на база препоръка и индивидуалната реакция на детето спрямо продукта и марката.
6 марки формират 72% дял на пазара по индикатора „основна“ марка. Останалите 28% се представляват от около 20 други марки с незначителен дял.
Напоследък се забелязват нови тенденции в отношението на майките към ползването на специализирани козметични продукти за бебета, особено във възрастовата група от 0-12 месеца.
Все повече майки се придържат към схващането, че не е необходимо бебето да се къпе всеки ден, защото твърде честите бани (повече от 3 пъти седмично) през първата година на детето лесно водят до премахване на защитния липиден филм, който покрива кожата и играе ролята на бариера. Така тя става уязвима на заобикалящите я потенциални алергени. В тази посока е и все по-споделеното схващане, че не е необходимо при всяко къпане да се използва шампоан.
Съвсем разбираемо е всяка майка да се притеснява дали козметичните продукти, които ползва за бебето си, притежават вредни съставки. Майките търсят сигурност и избират продукти без парабени, без MIT-MCIT, без феноксиетанол, без хлорфенезин, без BHA и BHT, без хлорхексидин, без оцветители и етерични масла.
Възвръщат се и позабравени практики за предпазване на бебешката кожа от изсушаване. Нараства делът на майките, които заменят бебешкото олио и бебешкия лосион с преварен зехтин, кокосово масло. Появява се като вариант и направата на домашни мокри кърпички – напоени тампони с отвара от лайка.
Стоила Бонгалова, „Ноема”
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай