Списанието
Изберете рубрика:

Добре подреденият търговски обект е от огромно значение за потребителите, независимо какъв тип стоки се купуват. В общи линии, за да се превърне в лоялен на дадена верига, клиентът се нуждае от малко, но значими неща – визуална наслада от добре подреден и чист магазин, качествено обслужване и голямо разнообразие. Тези правила са релевантни за всички видове търговски обекти, включително и аптеките.
Аптеката е преди всичко здравно заведение, но в съвременните условия е призвана да предлага различни услуги и стоки в допълнение към осигуряването и отпускането на лекарства, споделя Милена Александрова, управител на аптека „Медея” на бул. „Черни връх”. По думите й това е мястото, където се предоставя лекарствена информация и консултация, но се приема и като символ на здраве.
Факторите, които могат да направят успешни една аптека или верига от аптеки са добре подготвеният и обучен персонал, следван от богат асортимент лекарствени продукти, хранителни добавки, масова и медицинска козметика, санитарно-хигиенни средства. Не по-малко важни са и начинът им на подреждане и излагане, както и външният вид на аптеката. Всичко това, съчетано и с добра цена, е сигурна формула за успех, посочват фармацевтите. „Медея” се разрасна като верига през последните няколко години, основавайки развитието си на тези основни правила. „Целта ни е да задоволим максимално изискванията на нашите пациенти и клиенти, а и непрекъснато да привличаме нови”, казват мениджърите й. Обекти с подобна на нейната подредба се класифицират като аптеки със свободен достъп. По този начин се създава допълнително улеснение на клиентите в избора им на масова или медицинска козметика на пазара. Понякога лъскавият интериор и перфектната подредба на стоките създава нагласа за по-високи цени на предлаганите стоки, но това съвсем не е така. „Подбирайки най-добрите доставчици ние предлагаме голямо разнообразие от качествени стоки на атрактивни цени”, казват от „Медея” и допълват, че на пазара се предлагат голям брой български марки козметика с безспорни качества и достъпни цени.
Подредбата на аптеките със свободен достъп не се различава особено от тази на всички останали търговски обекти. И тук има добре познатите „топли” и „студени” зони по отношение на разположението на продуктите. Отделните щандове за медицинска козметика също имат схеми на редене. Дерматокозметичните компании имат строги изисквания в това отношение. НеслучайнДобрата аптека – обучен персонал, богат асортименти перфектно излагане о в последните години младите кадри в медицинските факултети се обучават да раз- бират от маркетинг и мърчандайзинг.
Подобно на търговските вериги, аптеките също при- бягват до реклама. Вътрешната реклама е предста- вена от голям брой рекламни регали, брошури, пана, показващи текущи промоции и активности, запозна- ващи с нови стоки или акцентиращи върху качества- та на добре познати стоки. От скоро верига „Медея” издава рекламна брошура с месечни промоции, като част от маркетинговите инструменти, за достигане до максимален брой клиенти.
Елина Пулчева
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай