Списанието

Изберете рубрика:

 

Домакинствата харчат най-много средства за охладените и пакетираните храни

Брой 1 / 2, януари / февруари 2014

Дата: 05.02.2014 Коментари: 0
Снимки (1)
снимка: PROGRESSIVE

Пазарът на бързооборотни стоки расте с 0,8% в стойност през ноември 2013 на годишна база. Категорията „Хигиена за дома” бележи най-голям ръст +5%, а безалкохолните напитки регистрират спад с –3,8%.

Средните цени на продуктите са се увеличили с 3,5%. Категориите „Охладени храни”, „Алкохол”, „Безалкохолни напитки” и „Хигиена за дома” регистрират нарастване на средните си цени, докато „Пакетираните храни” и продуктите за лична хигиена са намалили цените си на годишна база.

За охладени и пакетирани храни българските домакинства харчат най-много пари – те са с най-голяма тежест спрямо общото потребление на бързооборотни стоки. Двете категории общо правят 71,5% дял в стойност.

Топ 3 на най-бързо развиващи се категории са: „Безалкохолно с вкус на кола”, „Олио”, „Бира и бирени миксове”.

 

 

Източник: „Потребителски панел”, „ГфК България”