Списанието
Изберете рубрика:

С13% в стойност са паднали продажбите на замразени храни през периода юли 2014 г. – юни 2015 г. спрямо същия период година по-рано (юли 2013 г. – юни 2014 г.). Това показват данните от Потребителски панелна „ГфК България”, сравняващи двата периода.
Категорията се състои от три сегмента – замразени тестени изделия, специалитети и зеленчуци. През настоящия МАТ юни’15 на годишна база в стойност падат и трите групи като най-голямо е понижението при замразените тестени изделия (-20.2%,), следвани от замразените специалитети (-14,6%), и замразените зеленчуци (-8,5 на сто). От всички видове замразени храни, най-голяма тежест в стойност държи сегментът на замразените зеленчуци, показват данните на Домакински панел – общо 52,9%. При тях се наблюдава известно покачване спрямо предходния МАТ юни’14 – с 2,6-процентни пункта.
Замразените специалитети регистрират минимално понижение от предходния анализиран период, като през настоящата година до юни 2015 г. достигат дял в стойност от 23,9 на сто. По-сериозен спад агенцията отчита при замразените тестени изделия – от 25,4 на сто през МАТ юни’14 на 23,3% през МАТ юни’15. Замразените храни със собствени марки през последния период са регистрирали 38,3% продажби в стойност. От трите разглеждани сегмента, най-голям дял собствени марки има при замразените зеленчуци (50,2% в стойност), макар той леко да пада спрямо предходната година. При замразените специалитети собствените марки са 25,1 на сто, а при замразените тестени изделия – 24,7 на сто.
Промоциите и при трите сегмента падат през последния изследван период (юли 2014 – юни 2015) спрямо предходния (юли 2013 – юни 2014). През настоящата година, разглеждана до месец юни, най-висок е делът на покупките по време на промоция на замразени специалитети (34,8%). Следват замразени тестени изделия (25,0 и замразени зеленчуци (15,7 на сто).
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай