Списанието

Изберете рубрика:

 

Зравословните ползи движат растежа на пазара на мюсли

Брой 9, септември 2022

Дата: 03.10.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Зравословните ползи движат растежа на пазара на мюсли

Пакетираното мюсли е продукт, състоящ се от смес от овесени ядки или корнфлейкс заедно с различни парченца сушени плодове, ядки и семена. Има и други разновидности, които се продават според съставките като с мед, подправки или шоколад. Сухото пакетирано мюсли може да се съхранява в продължение на много месеци и да се сервира веднага след смесване с мляко, кисело мляко, плодов сок или вода. Много потребители също добавят парчета пресни плодове към него. От друга страна, сместа може да се накисне за една нощ в мляко и след това да се сервира с пресни плодове.

Очаква се глобалният пазар на мюсли да нарасне с висок среден годишен темп на ръст през прогнозния период 2022-2029 г.

В момента глобалният пазар на мюсли се движи от бързото нарастване на търсенето от новите градски потребители от средната класа на развиващите се страни по света. Потребителите в развиващите се икономики бързо променят своето покупателно поведение и хранителни навици. Бързата урбанизация и увеличаването на населението от средната класа в тези икономики водят до промяна в начина на живот и повишаване на търсенето на възможности за хранене в движение. Поради това много международни марки въведоха голямо разнообразие от зърнени закуски, тъй като тези продукти се считат за здравословни и лесни за приготвяне. 

Освен това, нарастващата здравна осведоменост сред младите потребители и все по- голямото разпространение на незаразни заболявания (NCD) като сърдечни пристъпи, диабет и кръвно налягане, принуждават потребителите да променят хранителните си навици, преминавайки към по-здравословна храна. Производителите на мюсли за закуска имат най-голяма полза от тази тенденция, тъй като ползите за здравето са основен фокус на потребителите при закупуване на зърнени храни.

Въпреки това, присъствието на пазара на много продукти като гранола, както и зърнените закуски, направени от царевица, пшеница и ориз, които са на достъпна цена в сравнение с мюслито, се очаква да ограничи пазара до потребителите от средната и високата класа.

Сегментиране на пазара

По вид продукт, зърнените култури са доминиращият сегмент поради присъствието както на местни, така и на международни доставчици, предоставящи нови и иновативни вкусове и разновидности на зърнени култури. Например, Kellogg предлага четири вида продукти с мюсли: мюсли с хрупкави плодове и ядки, мюсли с наслада от ядки, мюсли с плодово вълшебство и мюсли без добавена захар.

Нарастващата употреба на мюсли като храна за закуска, го прави доминиращ продукт в сегмента на пакетираните зърнени храни.

По отношение на каналите за продажба, супермаркетите са доминиращия канал, поради удобството, което предоставят за пазаруване на много продукти на едно място и сравняване между различни видове продукти и марки. E-commerce се очаква да има най-висок темп на ръст, поради покачващото се възприемане на този тип пазаруване сред потребителите и възможността за набавяне на продукти от разстояние. 

Географска пенетрация 

Северна Америка е доминиращият регион за пазара на пакетирани мюсли, най-вече поради нарастващата осведоменост за здравето; увеличаващите се опасения във връзка със заболявания като диабет, затлъстяване и инфаркти; и присъствието на водещи играчи на пазара на зърнени закуски. Готовите за консумация зърнени закуски, например, корнфлейкс и мюсли са предпочитан избор за сутрешното хранене в Северна Америка и европейските региони, поради по-малкото време за приготвяне и голямото търсене на продукти без глутен. Бизнесът със зърнени закуски присъства главно в САЩ, Канада, Обединеното кралство и Австралия, които заедно представляват приблизително 54% от световното потребление, независимо че имат само 6% от населението. В Азиатско-тихоокеанският регион се очаква най-висок темп на растеж през прогнозния период. Приблизителният дял на Азиатско-Тихоокеанския регион за глобалния пазар на зърнени култури е около 13 процента до края на 2019 г., нарастващата популярност на по-леките ястия и западните навици за закуска са основните двигатели на тази нововъзникваща тенденция.

Въвеждането на нови вкусове направи пазара още по-конкурентен. Глобалният пазар на пакетирани мюсли е умерено концентриран с голям брой играчи, активни в регионите на Северна Америка и Европа. Тези компании сега изместват фокуса си върху развиващите се икономики, като представят своите продукти на местните пазари. Освен това този пазар е наситен  със сливания и придобивания, както и пускане на нови продукти с разнообразни вкусове. Водещите играчи на глобалния пазар на пакетирани мюсли са The Kellogg Company, Bob’s Red Mill Natural Foods., PepsiCo, Moms best cereals, Nourish Organic Foods Pvt. Ltd., NuTrail, Evoke Healthy Foods и Bio-Familia AG, HighKey.

 
Развитието на пазара на гранола се повлиява от нарастващото внимание към качеството на закуската

Гранолата се възприема като многофункционален здравословен продукт заради съдържанието на omega 3, минерали и витамини. Тя също така допринася и за регулиране на телесното тегло. Всичките тези качества на продукта допринасят за положителното развитие на пазара на гранола. 

Гранола е храна за закуска или за лека закуска, състояща се от овесени ядки, ядки, мед или други подсладители като кафява захар и понякога бухнал ориз, който обикновено се пече до хрупкав, с препечен и златисто кафяв цвят. 

По време на процеса на печене сместа се обработва, така че да се запази консистенцията на рохка зърнена закуска. Гранола обикновено се консумира с мед, пресни плодове, кисело или прясно мляко. Зърнените храни се смесват с гранола, за да се подобри хранителната стойност на закуската. Тя съдържа витамин С, витамин Е, калций, желязо, магнезий, калий, натрий и диетични фибри. Всички тези хранителни вещества правят гранолата изключително полезна за здравето. Гранола също намира приложение в различни печени продукти, като барове, торти и бисквитки. Блокчетата гранола са изключително удобни за пренасяне и могат лесно да бъдат консумирани по време на тренировки, туризъм, къмпинг или пътуване. Многофункционалната употреба на продукта ще доведе до растеж на глобалния пазар на гранола за периода от 2020 до 2030 година, прогнозират анализатори.

През август 2019 година, базираната в Кейптаун компания за производство на храни Pioneer Foods, лансира нов продукт в премиум серията си зърнени храни Lizi. Продуктът Lizi’s Digestive Health Granola e здравословен вариант на предлаганата вече гранола със съдържание на по-малко захар. В него има добавени съставки, които благоприятстват здравето на червата. Такива иновативни и здравословни продукти ще допринесат за засиленото търсене на гранола в световен мащаб.

Развитието на пазара на гранола се повлиява от нарастващото внимание към качеството на закуската и важността на здравословното хранене. През последните няколко години потребителите започнаха все по-често да се замислят за здравословното си състояние и да полагат повече усилия, за да са във форма и да живеят здравословно. Наблюденията показват, че забързания начин на живот и нездравословното хранене оказват неблагоприятен ефект върху здравето на хората. Стресът и преяждането водят до заболявания като затлъстяване, диабет, високо кръвно налягане и много други. Поради това и за да подобрят здравословното си състояние, потребителите започват да консумират повече здравословни храни, което ще е причина за положителното развитие на пазара на гранола през следващите години. 

В допълнение към развитието на здравословното съзнание и увеличаването на разполагаемия доход, и склонността на хората да харчат повече пари за първокласни продукти, ще стимулира търсенето на гранола. Освен това удобството на консумацията и възможността да се за носи навсякъде в ежедневието и дори сред природата, я правят популярен избор сред младите хора.

По отношение на приходите се оценява, че Северна Америка представлява значителен дял от глобалния пазар на гранола. Очаква се наличието на разновидности на този продукт и тенденцията за редовна консумация на гранола сред американците да стимулират търсенето й в региона. Европа вероятно ще се появи като друг важен регион на пазара, изоставащ към момента от Северна Америка. Консумацията на здравословна закуска е норма в Европа и тъй като все повече хора я търсят, пазарът на гранола се очаква да постигне значителен растеж в региона през следващите няколко години.

Забележка: в статията са използвани данни от DataM Intelligence и www.transparencymarketresearch.com