Списанието

Изберете рубрика:

 

Какви са очакванията на търговските вериги за коледното пазаруване тази година?

Брой 11, ноември 2022

Дата: 04.12.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Какви са очакванията на търговските вериги за коледното пазаруване тази година?

„В седмиците преди тази Коледа очакваме по-високо потребление,  в сравнение с минали години“

Елиза Грънчарова, ръководител отдел „Стратегически маркетинг“, BILLA България

Кога започва при вас кампанията с коледните ви предложения?

Коледната кампания в BILLA традиционно започва в средата на ноември, с атрактивни и разнообразни предложения в седмичните ни брошури.

Тази Коледа стартираме с кампания, вдъхновена от радостта да бъдем заедно и да се грижим за любимите ни хора, да споделяме с тях празничните мигове, в които никой не трябва да бъде самотен.

Какви активности предвиждате за коледните празници?

Нашите усилия през цялата година, както и в празничния сезон, са насочени към създаване на положителни преживявания и предоставянето на релевантни предложения към нашите потребители. Осъзнаваме колко усилия полагат те в грижата за своите семейства и любими хора, ето защо се стремим да направим пазаруването и приготовленията за празниците максимално удобно, бързо и достъпно за тях. Вярваме, че всеки наш клиент заслужава да има възможността да опита нещо ново и различно и да зарадва близките си с най-обичаните от тях продукти – с тази мисъл планираме и нашите промоционални активности. Много искаме и ние в BILLA да бъдем част от магията на Коледните празници, когато всеки е със своето семейство и любими хора.

Коледната изненада за нашите клиенти тази година е, че освен томболата за празничните ваучери на стойност 400 лв., които ще раздадем на 55-ма късметлии, един от клиентите, пазарувал за над 100 лв., ще спечели специална награда – почивка на Малдивите за двама. Печелившите ще изтеглим на студентския празник – 8-ми декември.

Кои са продуктовите категории, които най-сериозно развивате и подпомагате по време на предколедното пазаруване?

От началото на годината отбелязваме значително покачване на интереса към нашите собствени марки, ето защо работим активно за разширяване на гамата ни от продукти, предлагащи съпоставимо качество на много по-добра цена.

Разбира се, по случай предстоящите празници, клиентите ни могат да намерят и специалните лимитирани продуктови линии на нашите партньори – изобилие от шоколадови изделия, коледни сладки и курабийки, вино и газирани напитки. Постарали сме се да предложим голямо разнообразие от празнични артикули, сред които и такива, налични единствено в магазините на BILLA.

Според вас ще се отрази ли инфлацията на пазаруването за Коледа тази година?

Въпреки предизвикателствата, произтичащи от покачването на цените, количеството на продуктите в потребителската кошница не е намаляло. Има тенденция обаче част от клиентите да се преориентират от продукти в по-високия ценови сегмент към по-базови и по-достъпни артикули в рамките на същата продуктова категория.

В седмиците преди тази Коледа очакваме по-високо потребление, в сравнение с минали години. Традиционно това е време от годината, в което клиентите са склонни по-често да приготвят храната си у дома, да пазаруват повече, включително продукти, които не си купуват по принцип. За нас е изключително важно да можем да предоставим тази възможност на всеки, включително чрез промоционалните ни активности и специалните ни предложения за клиентите, използващи нашата програма за лоялност. Ние в BILLA винаги се стремим и правим всичко, което е по силите ни, за да дадем на нашите клиенти качеството и разнообразието от продукти, което те очакват и за което се трудят през цялата година.


„Предвиждаме силна коледна кампания с фокус върху отстъпки за количество“

МЕТРО България

Кога започва при вас кампанията с коледните ви предложения?

Коледните предложения в МЕТРО започват от 10 ноември и продължават до края на годината.

Какви активности предвиждате за коледните празници?

Предвиждаме силна коледна кампания с фокус върху отстъпки за количество, например -20% при закупуване на 3 или повече артикула коледна декорация, кампания Вземи 2, плати 1, специален Коледен календар на МЕТРО, богат асортимент от фойерверки и други.

Кои са продуктовите категории, които най-сериозно развивате и подпомагате по време на предколедното пазаруване?

Интересът на потребителите към свежите продукти в предпразничния период се засилва всяка година. В тази връзка подготвяме силна кампания за Никулден. През последните години интересът към подаръчните комплекти бележи ръст, както и в  шоколадови изделия, алкохолни комплекти с чаши, играчки и коледна декорация.

Според вас ще се отрази ли инфлацията на пазаруването за Коледа тази година?

За момента не очакваме по-ниски темпове на пазаруването по Коледа заради инфлацията, като в МЕТРО клиентите ни могат да избират от над 4,000 артикула с „Цени на ниво“ („Вземи повече, спести повече“), с които да пазаруват по-изгодно продуктите за Коледната си трапеза.


„Най-голям ръст на продажбите се наблюдава в продуктите, присъстващи най-често на празничните и предпразнични трапези“

онлайн супермаркет eBag

Кога започва при вас кампанията с коледните ви предложения?

В началото на ноември стартирахме със специално обособена секция на сайта и в приложението ни, която събира на едно място всички продукти специално заредени за коледните празници. Тази година успяхме да предложим изключително атрактивни подаръчни кутии, които всеки би оценил ако получи за идните празници, които вече са налични. Наред със сладки предложения, по-луксозни комплекти, традиционно хубаво и качествено българско вино, имаме и такива със по-здравословни продукти, за клиентите или получателите, които имат по-специфични предпочитания.

Какви активности предвиждате за коледните празници?

Партнираме си с платформата ДарПазар, която предлага играчки за елха, свещи и други предмети с коледен дух, изработени от хора с увреждания, в риск или със специални нужди. 100% от приходите ще бъдат предоставени на съответните социални предприятия, които са ги изработили.

За поредна година ще изненадаме нашите клиенти със специален празничен дизайн на нашите хартиени торби. Клиентите ще имат възможност сами да изработят празнична украса, да изрежат празнични късмети или да използват торбите за опаковачна хартия. По този начин ще се опитаме да зарадваме нашите клиенти и допълнително да допринесем за празничното им настроние.

Готовите подаръчни кутии с празнична визия имат за цел да улеснят клиентите ни в избора им на подаръци или комплименти към техните семейства, приятели или бизнес партньори.

Кои продуктовите категории бележат най-сериозно развитие в продажбите по време на предколедното пазаруване?

Най-голям ръст на продажбите се наблюдава в продуктите, присъстващи най-често на празничните и предпразнични трапези – свинско и пуешко месо; колбаси и деликатеси; български и вносни сирена; ориз и боб; сушени плодове и зеленчуци; готови салати, разядки и туршии; високоалкохолни напитки и вина; ядки; шоколадови бонбони; точени кори, брашно, захар, подправки и добавки за печене. В eBag потребителите могат да открият всичко необходимо за подготовката на масата за Бъдни вечер и/или коледния обяд – от киселото зеле за сърмите, до традиционните български подправки, в това число и пресни такива. Позитивът е, че спестяваме много часове в пазаруване по магазините в натоварените дни преди празниците.

Според вас ще се отрази ли инфлацията на пазаруването за Коледа тази година?

Инфлацията със сигурност оказва сериозно влияние върху потребителите и техните решения за покупка. Все пак обаче в сегмента на бързооборотните стоки към момента не наблюдаваме значими ограничения. Особено в настоящия предпразничен сезон не очакваме спадове, напротив. eBag е онлайн супермаркет и това ни дава широк поглед върху трендовете и данните за потребителското поведение. Разбира се икономическата ситуация е сложна, но няма тенденция потребителите да се отказват или да ограничават разходите си за храни и напитки, особено в този период от годината. Вероятно в категории извън хранителните стоки би имало повече ограничения.


„Клиентът вече търси най-добрата оферта за предпочитаните от него артикули“

Т МАRКЕТ

Кога започва при вас кампанията с коледните ви предложения?

Коледната кампания на Т МАRКЕТ стартира около месец и половина преди коледните празници. Обхващаме, както Никулден, останалите имени и празнични дни, така и Световното първенство по футбол в Катар. Дните непосредствено преди Коледа са изключително натоварени и клиентите търсят разнообразни продукти. Черните петъци заливат потребителите с изгодни предложения още началото на ноември, което предразполага вълнението за купуване на подаръци и настройката за празничен пазар.

Стараем се да сме подготвени от рано, за да задоволим нуждите на нашите клиенти. Нашето ценово позициониране на пазара е такова, че сме длъжни да бъдем достъпни за възможно най-много клиенти и да поддържаме ниските си цени най-вече сега.

Забелязваме тенденцията за по-ранно създаване на празнично настроение - коледна музика, украса, тематичен коледен асортимент, не само в ритейл сектора, а във всички сектори.

Какви активности предвиждате за коледните празници?

Тази година сме се фокусирали в това да предложим най-добро съотношение цена – качество на нашите клиенти, да бъдем техния доверен партньор за практично пазаруване.

Една от силите на T MARKET е в предлагането на основни продукти за едно домакинство на достъпни цени. Другото преимущество, което имаме като верига, е близостта до хората. За 17 години присъстваме в над 60 малки и големи населени места.

В унисон с това планираме за Коледа да станем още по-достъпни, като открием нови локации в страната. А клиентите ни от София и Пловдив могат да се възползват от нашия онлайн магазин, който да бъде техен верен помощник в празничните приготовления https://tmarketonline.bg/

Подкрепяме силно и активностите на нашите доставчици свързани не само с коледните празници. Световното първенство по футбол в Катар тази година е изключително събитие, нестандартно случващо се през зимния сезон. Това прави потреблението на конкретни артикули различно от обичайното за периода.

Тази година пуснахме специална коледна брошура, която е активна от 22.11.2022 до 19.12.2022 и може да бъде видяна онлайн на нашия сайт https://tmarket.bg/. В нея традиционно показваме разнообразие от сладки изделия и идеи за подаръци за малки и големи.

Кои са продуктовите категории, които най-сериозно развивате и подпомагате по време на предколедното пазаруване?

Преди коледните празници, в началото на декември, има и други важни дни като Никулден. Стараем се да предлагаме ниски и изгодни цени, да поддържаме високо качество и да сме възможно най-конкурентни спрямо икономическата ситуация в страната. Някои коледни предложения са чудесни за подаръци на именниците, но в същото време разширяваме с продукти за приготвяне на традиционните ястия за никулденската трапеза. Получава се преплитане на подходящите стоки.

В началото на подготовката за предколедния пазар наблягаме на свежите и пресни хранителни продукти – плодове и зеленчуци, месо и млечни продукти.

За да отговорим на търсенето на прясно приготвена храна, изготвихме наши кулинарни предложения, които спестяват време, гарантират качество и най-вече  осигуряват повече време за семейството и любимите занимания на нашите клиенти. Кулинарията под собствената ни марка „Наше си е“ е със специално зимно меню, приготвена в собствения ни цех.

С наближаването на празничните дни наблягаме и на нехранителните продукти – аксесоари, декорации, текстилни изделия и подаръчни комплекти.

Според вас ще се отрази ли инфлацията на пазаруването за Коледа тази година?

Промяната в поведението на потребителите вече е налице. Инфлацията ще се отрази на коледното пазаруване със сигурност. Клиентът вече търси най-добрата оферта за предпочитаните от него артикули. Ще бъде по-умерен в пазаруването, особено в категории, които не са от основната кошница. Забелязва се намаляване обема на спонтанните покупки. Клиентите са по сдържани и внимателни в избора и количеството на артикулите, които купуват.

Знаем, че всички потребители имат нужда от отрупана празнична трапеза. Стараем се да даваме максимални отстъпки и промоции, както на отделни артикули, така и на цели категории за потребителите с нашата лоялна карта „благодаря“. Във всеки магазин Т MARKET се предлагат продукти със специални етикети при пазаруване с карта „благодаря“. Вярваме, че в тези трудни времена клиентите имат нужда именно от това.


„В тази ситуация клиентите търсят все повече възможности да оптимизират бюджета си“

Lidl България

Кога започва при вас кампанията с коледните ви предложения?

Коледната треска лека-полека започна да се усеща. „Лидл България“ дава възможност на клиентите си да прекарат празниците подобаващо - спокойно и без обичайното напрежение, като стартира коледната си кампания още в края на октомври. По този начин, с над 700 тематични продукта във всичките 113 магазина на веригата, клиентите ще открият толкова много за Коледа на едно място - от вече любимите продукти от сериите Favorina и Deluxe, през идеи за декорация на дома, подаръци и варианти за опаковането им, до детски играчки и коледен текстил. Лесно, удобно и наблизо е подготовката за тази Коледа с Lidl. Веригата осигурява достатъчно време на всички да се подготвят за празниците без излишен стрес. Именно това е и мотото на цялата ни коледна кампания - „Отпусни се, Коледа е!“. Започвайки от по-рано, резултатите са налице, защото клиентите се доверят на оптималното съотношение качество-цена, което са свикнали да намират в Lidl.

Какви активности предвиждате за коледните празници?

Освен ексклузивните серии, „Лидл България“ подготвя и тематични предложения за предстоящите големи празници и именни дни. Така например, специално за Никулден, ще предложим за по-голямо улеснение и удобство на клиентите ни не просто изчистен шаран, а и без люспи. Всяка домакиня знае колко време ще й спести това в подготовката за празника. Разнообразието от предложения се допълва от изчистена дъгова пъстърва, лаврак, цяло филе от сьомга, както и котлет от толстолоб и много други морски предложения. Отскоро имаме и филе от риба тон, охладено, без кост и кожа, разположено до вече любимите на мнозина клиенти премиум стекове от говеждо месо в нашите магазини. Много е важно рибата да присъства в менюто на всяко домакинство, затова и във веригата ни целогодишно предлагаме прясна и изчистена риба в удобни разфасовки. За хората, които постят, всяка седмица през целия период на постите могат да открият подходящи и разнообразни стоки, като варива, тофу, готова вакуумирана и сварена тиква, български тахан и много други.

За да подпомогнем празничната подготовка през целия ноември Lidl раздаде 1000 ваучера по 300 лв. за пазаруване през мобилното приложение Lidl Plus.

Кои са продуктовите категории, които най-сериозно развивате и подпомагате по време на предколедното пазаруване?

Към специалните коледни предложения, фокус са и традиционните за българската трапеза стокови групи като меса и колбаси, хляб и млечни продукти, които развиваме целогодишно. Например, във „Фурната на Lidl“ отскоро предлагаме и протеинови хлебчета, а по Коледа ще зарадваме нашите клиенти и с джинджифилови мъфини. Сред интересните млечни продукти, които предлагаме са Добруджански гюбек, бяло саламурено сирене - зряло 45 дни и кашкавал  - зрял минимум 60 дни. От колбасите по регалите ни правят впечатление биволската луканка и суджук с премиум бранда ни, които обаче за наша гордост се произвеждат от месокомбинат в Ловеч. Друг пример за това как български производител успява да реализира свои продукти е селекцията шоколирани бадеми, която се предлага от две години насам в магазините ни в 18 държави, а разновидностите са няколко: бадеми, обвити в млечен и бял шоколад с вкус на малини, с вкус на боровинки и с вкус на ягоди.

Lidl улеснява своите клиенти и с акционните си предложения специално за празниците - през седмиците до Нова година във веригата могат да бъдат открити цял изчистен заек, предна и задна четвърт на младо прасенце, цяла патица и цяла пуйка, свински джолан, както и суджук за печене или сушене в XXL опаковка. Отделно, веригата ежедневно предлага над 120 вида свежи и проверени за над 700 вида остатъци от пестициди плодове и зеленчуци.

Най-важното при всички изброени продукти дотук е, че в не правим компромис с качеството. В основата му се крие предварително подбран асортимент, който освен, че пести време на клиентите, е селектиран от нас така, че във всеки ценови клас да предложим и да гарантираме високо качество и най-добри пазарни цени към момента. Това е изключително важно особено по празниците, когато в стремежа да набавят необходимото, хората губят много време в обикаляне. В магазините средното време за пазаруване е под 20 минути*, така спестеното време клиентите ни могат да посветят на близките си хора.

Според вас ще се отрази ли инфлацията на пазаруването за Коледа тази година?

Несъмнено в тази ситуация клиентите търсят все повече възможност да оптимизират бюджета си и планират внимателно покупките си. Това, което се наблюдава обаче е, че не искат да правят компромис с качеството и търсят най-доброто за всеки похарчен лев. В този случай бизнес моделът ни за оптимално съотношение качество - цена на предлаганите във веригата продукти е истинско предимство за тях.

Отделно, по празниците, когато цялото семейство е по-дълго време вкъщи, по-често се търсят големи опаковки, които излизат по-изгодно на килограм, затова предлагаме на потребители си атрактивните и практични XXL опаковки, чрез които те получават повече на по-изгодна цена. В допълнение към всички промоции и специални оферти, които са представени в брошурата от над 30 страници всяка седмица, клиентите ни могат да се възползват ежедневно и от изгодните предложения на мобилно приложение. Потребителите му всяка седмица получават специално селектирани „Купони” и „Оферти“ с намаления и изгодни цени, като купоните предлагат  намаления с до 50% на избрани продукти, един от които задължително е за плодове или зеленчуци.

* Средното време за пазаруване в Lidl с количка или кошница е 19 мин. и 24 сек. според проучване, проведено на българския пазар от маркетингова агенция „Прагматика“ сред 880 респонденти на възраст между 20 и 59 г. през м. април 2021 г. в магазини Lidl в цялата страна.


Проведохме проучване за предпочитанията на клиентите ни и извлякохме изводи за новите тенденции

Kaufland България

Кога започва при вас кампанията с коледните ви предложения?

Както всяка година, Kaufland Коледа започва в началото на ноември и продължава до края на годината. В допълнение към тематичните предложения клиентите могат да очакват разнообразен асортимент от над 20 000 продукта с доказано качество и на ниски цени във всеки от хипермаркетите на веригата. Всяка седмица клиентите могат да намерят повече от 400 продукта с до 50% отстъпка.

Специално място е отделено за детските играчки, собствена марка на Kaufland - Kidland. При закупуване на една от над 400-те качествени играчки 30 цента се даряват за кампанията „Топъл обяд“ на Българския червен кръст. През ноември предоставихме безплатни детски кухни на всички детски градини в община Карлово като част от подкрепата ни за местните общности.

Какви активности предвиждате за коледните празници?

По отношение на асортимента клиентите могат да очакват тематични седмици с промоции на продукти 1 + 1, Черна седмица, продукти, съответстващи на футболната вечер по случай финала на Световното първенство по футбол, специални оферти за студентските празници, Никулден, продукти за Великия пост, коледен асортимент с разнообразни хранителни и нехранителни продукти.

От края на ноември започваме с атрактивни цени на разнообразни български предястия като пастърма, луканка, филе елена, включително и прословутите вкусове като фует и хамон. Екзотичните сирена и класическите продукти ще допълнят празничната трапеза и са в съответствие с текущия ни анализ на вкусовете на българските потребители. Тази година проведохме проучване на предпочитанията на клиентите ни и именно от него извлякохме изводи за новите тенденции - например бурата измества моцарелата, поради което я предлагаме на по-ниска цена с Kaufland Card.

Разнообразието в категорията месо включва популярни български вкусове, но също така и цели патици, пъдпъдъци, зайци и говежди бургери, които също са сред новите любими вкусове на българите. Освен това залагаме на атрактивни цени в асортимента от сладки предложения, козметични подаръчни комплекти и напитки.

Кои са продуктовите категории, които най-сериозно развивате и подпомагате по време на предколедното пазаруване?

Винаги се фокусираме върху качеството и свежите сезонни продукти. Предлагаме над 100 артикула в категорията „Захарни изделия“ и над 200 артикула за коледна украса. Има над 100 подаръчни комплекта в категориите „Алкохолни напитки“ и „Козметика“.

Подготвихме и специална коледна промоционална брошура за нашите клиенти, валидна от 28.11. до 27.12., както и отделна брошура за играчки за периода от 05.12. до 31.12.

На 05.12, в навечерието на Никулден сме се погрижили да осигурим качествен шаран на изключително изгодна цена.

Според вас ще се отрази ли инфлацията на пазаруването за Коледа тази година?

Инфлацията не е българско явление и може да се наблюдава във всички области, включително и в повишаването на цените на продуктите. Българският клиент винаги е бил ценово ориентиран и затова ние в Kaufland винаги успяваме да предложим атрактивни изгодни цени. През тази година потребителите ще продължат да избират покупките си все по-внимателно, тъй като искат да използват бюджета и времето си по най-добрия начин. За Коледа сме се погрижили да осигурим всичко необходимо за коледната трапеза, така че най-красивият празник да протече по традиционен начин и да радва малки и големи. В същото време разнообразието от стоки, които предлагаме, неминуемо спестява време за пазаруване, което по празниците е доста интензивно. Точно това е философията на нашата концепция за пазаруване One-Stop-Shopping -  всичко, от което се нуждаете, е на едно място.