Списанието

Изберете рубрика:

 

Кои са 15-те категории с най-голям ръст в похарчените пари през Коледа и Нова година 2014 г.*

Брой 11, ноември 2015

Дата: 23.11.2015 Коментари: 0
Снимки (1)
Кои са 15-те категории с най-голям ръст в похарчените пари през Коледа и Нова година 2014 г.*

Ако надникнем в потребителската кошница на купувачите през декември, ще установим, че тя осезаемо се различава като съдържание от останалите месеци през годината. Това разбира се не е случайно – с наближаването на коледните празници, потребителите у нас, както и по света, започват да пазаруват все по-характерните за този период от годината продукти. За да установи продажбите на кои бързооборотни стоки традиционно се повишават в България през декември, PROGRESSIVE анализира данни от потребителския панел на „ГфК България” съпоставяйки месец декември спрямо месец ноември на изминалата година.  

Какво показват те?

На първо място най-много се увеличават продажбите на шампанско – маркетинговата агенция отчита повече от 500% изменение в похарчените пари през декември 2014 г. спрямо месец по-рано. Традиционните тиквеници и баници с късмети около Коледа и Нова година пък повишават продажбите на корите за баница с 97 на сто. На месечна база растат покупките и на шоколадови продукти (66%) и газирани безалкохолни напитки (50%). Готвенето за празничната трапеза води до ръст в закупените масло (43%), заквасена сметана (35%), дресинги за салати (31 на сто) и какао (30%). Според маркетинговата агенция продажбите на козметични продукти растат традиционно по време на празници. Дали защото се купуват като подаръци, или просто дамите и техните половинки обръщат повече внимание на външния си вид около Коледа, но данните на „ГфК България” показват ръст и закупените бои за коса (56%), стилизиращи продукти за коса (25%) и продукти за след бръснене (43%).

*Данните са на база изследването Потребителски панел на „ГфК България”, измерващо домашното потребление на бързооборотни стоки от българските домакинства. Изследването е представително за потреблението на всичките 3 млн. домакинства в България. Данните за покупките на домакинствата се събират на двуседмична база, което включва детайлна информация за потреблението на разнообразни категории бързооборотни стоки. Обхватът на изследването включва не само стандартните хранителни канали, но също така домашно-произведените продукти, покупките от каталожна търговия, онлайн търговията, дискаунтърите и всички останали налични формати и вериги магазини, които предлагат стоки за ежедневно потребление.